Vallattomat lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haisul
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haisul

Vieras
Meillä on eskarilainen ja koululainen. Erikseen kilttejä ja tottelevaisia, mutta yhdessä vallattomia ja vanhemmat näännyttäviä. Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Tässä alkaa voimat loppumaan ja parisuhde kärsimään. Lapset eivät tunnu uskovan mitään! Kiellot ja pyynnöt menee kuuroille korville.

meillä samanlaista mutta kyseessä ekaluokkalainen ja 4-vuotias. Ei mitään uskota ja se on toki sitten mun syytä miehen mielestä. mullekko vain se kurinpito ja kasvatus kuuluu?

Alkuperäinen kirjoittaja väsyy;25050484:
meillä samanlaista mutta kyseessä ekaluokkalainen ja 4-vuotias. Ei mitään uskota ja se on toki sitten mun syytä miehen mielestä. mullekko vain se kurinpito ja kasvatus kuuluu?

Toki, jos miehesi on ns. irtopisteenkerääjä. Kysy silti häneltä, miten hän kuvittelee sinun saavan muksut uskomaan, jos hänkään ei sinuun usko eikä sinua tue.

no ap, mitä olet koittanut tehdä? Kyllähän tyhmyys tiivistyy kahdessakin jo, niinkuin vaikkapa minun parisuhteesta nähdään... Muksut riemastuvat siitä, kun saavat toisistaan komppaajan.

Jos vanhemmat eivät osaa soittaa samalla tapaa yhteen kuin nuo villikot, niin varmaan ihan helppo ei ole korjatakaan tilannetta. Muistuttaisin kuitenkin vanhasta totuudesta: kun muksut riehuvat, niin yleensä ne reagoivat silloin johonkin. Yleensä se jokin on vanhempien uupuminen ja kireät välit. Älä etsi liian innokkaasti vikaa lapsista, vaan yrittäkää löytää se yhteinen sävel ja keskinäinen tuki ja arvostus. Yleensä se veemäisyys aikuisessakin ihmisessä on kuitenkin reagointia enemmän kuin ominaisuus.

Kyllä se varmaan hyvin pitkälti on niin mitä edellinen kirjoitti. Kuitenkin sitä olettaa että lapset edes hetken pärjäisivät keskenään, eikä heti tarvitsisi olla tappelemassa.

Yhteistyössä