Vallilan valmisverhot, aivan shittiä tavaraa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja petetty kuluttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

petetty kuluttaja

Vieras
Voihan hemmetti sentään!

Ostin eilen olkkariin uudet verhot. Isoihin ikkunoihin tarvitsin niitä yhteensä 5 kpl ja ajattelin päästä helpolla ostamalla valmisverhot.

Harkinnan jälkeen päädyin Vallilan verhoihin ja mikä iso pettymys ne ovatkaan! Ei sellaisia voi ikkunoihin laittaa. Ompelutyö on ala-arvoista, käänteitä ei ole nimeksikään ja kaikkein pahin, KUVIOT EIVÄT OLE KOHDISTETTU! Vaakaraidat eivät osu keskenään siis millään lailla yhteen. Yhteen ikkunaan voi siis periaatteessa laittaa vain yhden verhon, kahta ei voi laittaa. Verhot ovat siis yksinkertaisest käyttökelvottomat.

Tooosi kiva maksaa tuollaisesta shitistä yli 50 euroa kappale, eli yhteensä yli 300 euroa... Argh!!!

[QUOTE="vieras";25649829]Mulla ihanat Vallilan verhot. Ei mitään moitittavaa raidoissa tai muussakaan.[/QUOTE]

Onko ne valmisverhot, vai oletko itse ommellut/teettänyt ne? En voinut kuvitellakaan, että valmisverhoissa kuviot (tai mitkä lie raportit) eivät olisi olleet kohdistettu. Pääsäntöisestihän ikkunassa on yleensä vähintään kaksi verhoa...

Kuvioiden kohdistuminen oli lisäksi tosiaan pääsyy miksi alunperin valmisverhoihin edes päädyin. Epäilin omia taitojani kohdistaa kuvioita oikein.

Ei kannata vetää johtopäätöksiä kyseisen firman verhoista sillä perusteella, että itselle sattui huonoa tavaraa. Meillä on kaikki ainakin olleet oikein hyvälaatuisia ja kuviot kohdallaan, ja nimenomaan valmisverhoja.

Palautan ehdottomasti nuo verhot kauppaan. Ehkäpä kyseessä on sitten ollut joku todellinen maanantai erä, kun jokaisessa viidessä verhossa on raidat kohdistettu eri tavoin. Tosin ihmettelen myös tuota ompelutyön laatua lukemattominen roikkuvine (pitkine) langanpätkineen sekä käänteiden puuttumista. Alareunassa käänne on siis noin 1 sentti.

[QUOTE="vieras";25649887]Ei kannata vetää johtopäätöksiä kyseisen firman verhoista sillä perusteella, että itselle sattui huonoa tavaraa. Meillä on kaikki ainakin olleet oikein hyvälaatuisia ja kuviot kohdallaan, ja nimenomaan valmisverhoja.[/QUOTE]

Kyllä minun mielestäni viisi verhoa = viisi erilailla kohdistettua kuviota kertovat melko karua kieltä tästä ns. "laatu tuotteesta". Yksi tai (max. kaksi) erilaista kohdistusta olisi voinut olla virhe, mutta kyllä viisi erilaista kohdistusta on jo toimintamalli. Kyseisessä kankaassa ei siis Vallila vaakaraitoja kohdista. Piste.

Olen aikaisemmin ostanut valmisverhoja ja nyt ompelutin Eurokankaassa verhot sekä olohuoneeseen että makuuhuoneeseen. Noissa on kyllä ero kuin yöllä ja päivällä! Näyttävät tosi hyviltä ja ovat laadukkaasta kankaasta hyvin ommeltut.

Harkittiin myös Vallilan valmisverhoja ja tämän perusteella olen vain entistä tyytyväisempi, että päädyin toiseen ratkaisuun. Hinta oli yhteensä 7 verholla muuten melkein sama kuin sinulla, viitisen kymppiä enemmän. Palauta ehdottomasti ostamasi verhot.

Mä ostin kanssa lastenhuoneeseen Vallilan verhot, joita ei oltu kohdistettu lainkaan. Käsittämätöntä, kyllä se pitäisi ainakin jotenkin käydä paketista selville.
Jatkossa olen ostanut vain kangasta ja ommellut itse.

[QUOTE="aapee";25650054]Kyllä minun mielestäni viisi verhoa = viisi erilailla kohdistettua kuviota kertovat melko karua kieltä tästä ns. "laatu tuotteesta". Yksi tai (max. kaksi) erilaista kohdistusta olisi voinut olla virhe, mutta kyllä viisi erilaista kohdistusta on jo toimintamalli. Kyseisessä kankaassa ei siis Vallila vaakaraitoja kohdista. Piste.[/QUOTE]

Voihan se olla vain valmistusvirhe. Harvemmin virheet sattuvat vain yhdelle kappalleelle vaan aina puhutaan eristä.

Otat verhoista kuvat, joissa ongelma näkyy selkeästi ja laitat sähköpostissa Vallilalle.
Laatutuotteita valmistavat yhtiöt usein hoitavat reklamaatiotkin tasokkaasti, siinähän näet millainen pulju aidosti kyseessä

Ja kiirehän sulla ei ole kauppaan niitä palauttaa, kun selkeä vika on.

[QUOTE="GMD";25650146]Vallilan valmisverhoissa lukee kyllä oman kokemukseni mukaan että kuviot ei ole kohdistettu.[/QUOTE]

Ei lukenut yhdessäkään paketissa. Olen niitä nyt vielä erikseen tavaillut.

Siis mitä tarkoitat ettei ole kuviot kohdistettu? Mitä väliä sillä on jos eri verhoissa on raidat vähän eri tasossa - et kai niitä yhdessä kiinni pidä kuitenkaan?

[QUOTE="hmm";25650204]Siis mitä tarkoitat ettei ole kuviot kohdistettu? Mitä väliä sillä on jos eri verhoissa on raidat vähän eri tasossa - et kai niitä yhdessä kiinni pidä kuitenkaan?[/QUOTE]

Verhojen ompelussa a ja o on se, että kuviot tulee olla kohdistettu. SIksi esim. kangasta tulee aina ostaa sen verran reilusti, että kohdistus onnistuu. Eteenkin vaakaraitaisessa kankaassa tämä on olennaista. Ostamissani verhoissa vaakaraidat vaihtelevat keskenään 2 - 20 sentin välillä. Vaikka makuja on monia, voin sanoa, että näky ei ole kaunis, vaikka ei niitä yhdessä kiinni pitäisikään.

Nonnii. Nyt on verhot palautettu.

Soitin asiasta vielä Vallila Interioriin ja siellä kertoivat, että heidän omissa printtikankaissa kohdistukset on tehty, mutta osassa kankaista joissa ei ole heidän omaa printtiä (esim. juuri vaakaraitakankaissa) ei kohdistusta valmisverhoissa ole tehty. Mielestäni aika outo asia, kun ottaa huomiooon, että eteenkin vaakaraitaisissa kankaissa tuo raitojen kohdistuminen juuri pistää välittömästi silmään! Hintakin on kuitekin melko lailla samaa luokkaa...

vallilan valmisverhot valmistetaan joko turkin tehtaalla tai sitten alihankkijalla virossa. Ne on täyttä paskaa.
kankaat maksaa alle 5€ maahantuotuna. että maksakaa vaan.
ite en ole ostanut, enkä osta vallilan tuotteita, koska tiedän 2,5v kokemuksella mitä siellä tapahtuu.

Meillä on yhdet Vallilan valmisverhot ja mun mielestä oikein hyvälaatuiset. Kaupassa katsellut niitä useinkin ja hyviltä on näyttäneet. Vaakaraitaisia en kyllä ikinä muutenkaan ostaisi, mutta onhan se kuvioidenkohdstus kyllä tärkeä monissa kankaissa..Järkyttävän hintaisiahan ne kyllä on, mutta niin on kangaskaupoissa moni muukin kangas samaa hintaluokkaa. Eipä raaski kovin usein verhoja vaihtaa.

Tytölleni ostettiin Vallilan valmisverhot 2kpl, 240cm. No ripustus vaiheessa huomasimme, että toinen verho on 250cm! Soitimme Vallilan liikkeeseen josta ostimme verhot. Vastaus eri pituuteen oli: valmisverhoissa on pituuseroja, sitä varten mukana on liimanauha, että voi lyhentää. Tosi huonoa asiakaspalvelua. Eihän se mikään valmisverho ole, jos joutuu itse lyhentämään.

Yhteistyössä