Valmisruuasta löytyi lasinsiruja myös Suomessa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NannaIhana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NannaIhana

Aktiivinen jäsen
21.10.2008
10 502
1
36
Lasinpalaset löytyivät lapualaisperheen ostamasta Finduksen uunikasvisvuoasta.

- Aioimme ruveta ruokailemaan, mutta sitten isäntä äkkäsi lautaseltaan kolme pientä lasinsirua, kertoo perheenjäsen Aamulehdelle.

Yhdeltä lautaselta löytyneet sirut olivat 3-4 millimetrin kokoisia.

Suomen elintarviketurvallisuusvirasto Evira kertoi aiemmin perjantaina, ettei Suomeen ole tuotu tuotteita, joista siruja on löytynyt.

:| :| :|

Vielä kauheampaa on, että jotkut idioottiterroristit laittavat lasinsiruja ruokaan. Tällä palstalla ei kai saa julkaista niitä keinoja, joilla tähän pitäisi puuttua tai syylliset rangaista.

:o No, jo on. Mistä hitosta ne kaikki lasinsirut oikein tulee?
Ensin oli pakastekanassa, sitten kaiken sortin kanoissa ja sitten muissakin ruuissa. :/ Mistäköhän niitä seuraavks löytyy?
Mä oon kyllä ihmettelly et onko ne itte sen kanan lihassa vaiko siinä pussissa/paketissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
:o No, jo on. Mistä hitosta ne kaikki lasinsirut oikein tulee?
Ensin oli pakastekanassa, sitten kaiken sortin kanoissa ja sitten muissakin ruuissa. :/ Mistäköhän niitä seuraavks löytyy?
Mä oon kyllä ihmettelly et onko ne itte sen kanan lihassa vaiko siinä pussissa/paketissa?

Mitähän sitä uskaltais syyä... kanaa en hetkeen tee :laugh:

Eviran Husu-Kallio: Sirut lienevät yksittäistapauksia
Lauantai 4.4.2009 klo 09.52

Suomessa valmisruuasta löytyneet lasinsirut ovat todennäköisesti yksittäistapauksia, arvioi elintarviketurvallisuusvirasto Eviran pääjohtaja Jaana Husu-Kallio.

Hän ei usko, että Suomessa olisi käsillä samanlainen siruskandaali kuin Ruotsissa.

Jos kuluttaja epäilee löytäneensä lasinsiruja valmisruuasta, Husu-Kallio kehottaa ottamaan yhteyttä paikalliseen terveystarkastajaan tai tuotteen myyneeseen kauppaan.

Tämänpäiväisten lehtien mukaan ainakin kaksi kuluttajaa kertoo löytäneensä valmisruuasta lasinsiruja.

STT

# Eviran Husu-Kallio: Sirut yksittäistapauksia
# IL 3.4.09: Evira: Suomeen ei ole tuotu lasinsiru-broileria
# IL 3.4.09: Ruotsissa löydetty lasinsiru myös mikroruuasta
# IL 2.4.09: Nyt lasinsiruja löytyi myös ruotsalaisesta makkarasta
# IL 23.3.09: Broilerista löytyi lasia Ruotsissa

Yhteistyössä