H
Huono omatunto
Vieras
Olen aina ollut innokas ruokien tekijä ja lapset (vanhempi kohta kolme ja nuorempi 1,5 v.) ovat lähes aina syöneet tavallista kotiruokaa. Nyt odotan kolmatta lasta ja ruoka on tökännyt oikein kunnolla. En pysty tekemään ruokaa ollenkaan. En voi lihaosastolla valikoida ruokia, koska kaaikki näyttävät niin oksettavilta, enkä voi kuvitellakkaan tekeväni niistä jotain. Saati, kun olen pakottanut itseni ostamaan ja tekemään jotain lihasta, niin voi sitä oksennuksen määrää ja kuvotusta. Nyt olemmekin syöneet jo lähes kuukauden ajan valmisruokia. Valmislihapullia, valmiskasvispihvejä, valmislaatikoita, valmislindströminpihvejä, valmiskeittoja yms. Ja jonkin verran olemme käyneet ulkona syömässä. Pystyn syömään lähes kaikkea, kunhan ei tarvitse olla näkemässä/haistamassa valmistamista. Asiassahan ei olisi ongelmaa, jos olisi mahdollisuus järjestää niin, että isä tekisi yksin ruat, mutta se ei meillä onnistu.
Tiedän, että tämä on väliaikaista, mutta olen silti hieman huolissani. Kuinka epäterveellisiä nuo valmisruat ovat ja voitteko suositella joitain hyväksi havattuja merkkejä? Ja mihin pitäisi kiinnittää huomiota tuoteselosteissa? Olen todella pihalla näistä asioista...
Voiko lapsille olla todellista haittaa valmisruokien syömisestä?
Vai hermoilenko vain turhaan?
Tiedän, että tämä on väliaikaista, mutta olen silti hieman huolissani. Kuinka epäterveellisiä nuo valmisruat ovat ja voitteko suositella joitain hyväksi havattuja merkkejä? Ja mihin pitäisi kiinnittää huomiota tuoteselosteissa? Olen todella pihalla näistä asioista...
Voiko lapsille olla todellista haittaa valmisruokien syömisestä?
Vai hermoilenko vain turhaan?