Valmistarjottavia lapsen kaverisynttäreille, vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minä"

Vieras
Eli vinkatkaas jotain alakoululaisiin uppoavia valmisherkkuja?
Pojalla synttärit ensi viikolla, en aio tehdä itse mitään vaan valmisherkuilla mennään. Tai no cocktailtikkuja ajattelin tehdä, mutta nekin valmisnakeista ja juustosta sekä vihanneksista. Viime vuonna tein kaikenmaailman herkkuja, eikä muut kuin omat lapset niistä tykänneet :) Sipsit, karkit ja cocktailtikut missä ei ollut oliiveja/ suolakurkkua/ hillosipulia/ fetalihapullia upposivat. Täytekakkua ei syönyt juuri kukaan, korvaan sen kulhollisella jätskiä.

Jotain pientä suolasta ehkä tikkujen lisäksi, mutta mitä?
Lapsia tulossa seitsemän, ikäjakauma 6-9v.

Kiitos.

Meillä ollu patonkia tai coctailpiirakoita. Jätskin päälle ollu pari erilaista kastiketta ja nonparelleja ja karkkia. Eipä sitä muutaman tunnin aikana niin älyttömiä tarvi edes olla.

Meillä on ollut juurikin noita coctailtikkuja (nakit, pienet lihapullat, kirsikkatomaatit, juustokuutiot, viinirypäleet)
Joskus on ollut lisäksi niitä pakastealtaan pikkupizzoja (normaalin pizzapaketin kokoisessa pahvilaatikossa muistaakseni 9 minipizzaa).
Lisäksi on ollut ihan jotain sipsejä.

Makeana on ollut kaupan keksejä (paria sorttia) ja jäätelöä ja kinuski ja suklaakastiketta.
Ja karkkikippo
Hyvin on uponnut

Hei kiitos vinkeistä. Cocktailpiirakoita taidankin ostaa, popparit sipsien tilalle niin säästyy rahaakin ;)
Ihanan helpolla aion päästä tänä vuonna. Oikeasti vähän korpesi kun olin oikeasti tehnyt sen seitsemää sorttia ja muksuille ei kelvannutkaan. Sitä saa kuitenkin jouluna leipoa ja laittaa ja varmasti syöjät arvostavat.

Kiitos teille!
Ap

Alkuperäinen kirjoittaja LISÄAINEMÄÄRÄ;25231756:
Kivasti lisäaineita ja muuta moskaa. No jos halvalla tahdot päästä, itse en kehtaisi tinkiä herkkujenkaan laadusta vaan tekisin itse, luomusta.

Painu...
Kyllä ne lapset varmaan kuolee siihen, jos kerran synttäreillä saa jätskiä ja kaupan keksejä.
On meillä lisäksi sitten aina ollut viinirypäleitä :-)

Mulla sama kokemus et ei nykyajan lapset syö ite tehtyä/leivottua. Meilläkin ollu omat lapset kelle leipomukset sit kelvannu.
Leivon ja laitan sit mieluummin sellasille vieraille jotka niistä tykkää ja osaavat arvostaa. Lasten synttärivieraat ei niitä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja LISÄAINEMÄÄRÄ;25231756:
Kivasti lisäaineita ja muuta moskaa. No jos halvalla tahdot päästä, itse en kehtaisi tinkiä herkkujenkaan laadusta vaan tekisin itse, luomusta.

Kukin tavallaan, meillä ainakin joulun jälkeen tarjotaan poppareita ja karkkeja. Juurikin kurkkasin kaverin lapsen kahvipöytään lasten jäljiltä että mihinkään ei ollut satuttu, samat tulevat meille. Karkit ja popparit olivat menneet.

Mun kokemuksesta kyse ei ole siitä etteivät lapset arvostaisi itse tehtyjä herkkuja vaan sitä että kaverisynttäreillä ei kukaan vaan malta istua pöydässä syömässä, kun on kivaa tekemistäkin.

Joten valmisherkut on pop. Sipsit, popcornit, jätski, karkit, keksit. Sukulaisille sitten itseleivottua. :)

Neljän lapsen synttäreitä järjestelleenä olen huomannut, että itseleivotuista ehdottomasti parhaiten maittavat MOKKAPALAT.
Niiden lisäksi meillä on sipsejä, keksiä, karkkia ja jäätelöä

mä tein tänä vuonna ITE kaikki tarjottavat, oli vähän niinku pakko(allergioita), tai no, paria keksiä ostin kaupasta.
mää meinasin saada slaagin kun vieraan (9-10vtytyöt) kehu kilpaa tarjottavia.

mutta omat muksut syö onneks mitä vaan nenäneteen heitetään, kinkkuhyrriä pitää kuulema saada ensikin vuonna synttäreillä.
mut kaiken mun voisin ostaa kaupasta, täytekakku on aika tyhjäarpa kaverisynttäreillä.

Yhteistyössä