Valokuvat ja pilvipalvelut - auttakaa uunoa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuvien talletus ja lähetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuvien talletus ja lähetys

Vieras
Miten pilvipalvelut käytännössä toimivat? En ole ikinä käyttänyt. Pitääkö omat kuvat jotenkin ladata tai lähettää sinne. Onko eri nimisiä? Mitä kannattaa käyttää? Otan kuvia todella paljon ja haluaisin niiden olevan hyvässä tallessa ja turvassa.

Akuutti ongelmani on nyt se, että olen ottanut kuvia tabletilla. Haluaisin lähettää pari kuvaa kaverilleni. Miten onnistuisi parhaiten? Saisinkohan laitettua kuvan liitteeksi sähköpostiini. En ole käyttänyt sähköpostiani tabletilla juurikaan. Olisi helpompi saada kuvat läppäriin ja siitä lähettää kaverille, mutta minulla ei ole siirtoon tarvittavaa välipiuhaa, enkä osaa käyttää bluetoothia. Tässä siis ajattelin pilvipalvelun olevan kätevä, koska voisin hakea kuvat myös läppäriini sieltä.

Mikä olisi kätevintä?

[QUOTE="vieras.";29885909]Kätevintä olis jakaa ne pilvipalvelussa ääliöiden neuvoista huolimatta.[/QUOTE]

Siis miten jakaa? Pitääkö kaverikin olla samassa pilvipalvelussa? Näkeekö siis vain osan kuvista vai lähetetäänkö ne kaverille? En tiedä yhtään, miten nämä toimivat.

4l9wl83ze2p.png

1jw0k1kvcev.png

Mä käytän tuota OneDrivea. Mulla puhelimena Lumia ja Surface-tabletti, ja molemmat synkkaa automaattisesti sinne kuvat. Lisäksi voin siirtää sinne koneelta kuvia ja muita tiedostoja.

Luo itsellesi tunnukset Onedriveen. Luo sitten sinne kansio, johon laitat kuvat, jotka haluat jakaa. Sen jälkeen voit lähettää ystävällesi linkin tuohon kansioon, josta hän voi kuvia katsella ja ladata itselleenkin.

Jos sulla on vain muutama kuva, helpointa on mun mielestä edelleen lähettää ne vain suoraan tabletilta sähköpostilla.

Jos haluat käyttää pilvipalvelua varmuuskopiointiin, käytä sitä, minkä laite sulla on. iPadilla käytä Applen iCloudia, Lumialla Onedrivea jne.

[QUOTE="aapee";29886115]Siis miten jakaa? Pitääkö kaverikin olla samassa pilvipalvelussa? Näkeekö siis vain osan kuvista vai lähetetäänkö ne kaverille? En tiedä yhtään, miten nämä toimivat.[/QUOTE]

Molempien pitää olla pilvessä.

Jotain nappulaa painoin gmailissa, vai oliko Googlessa, niin alkoi jokin systeemi rallattaa ja nyt olen varmaan jossain pilvessä. Minulla menee kuvat sinne, parannettuina. Tosin jäävät myös koneen kuvakansioihin. Sieltä "pilvestä" niitä voi jakaa, katsella ja poistaa mielensä mukaisesti.

Tabletissa näkyi juuri ilmoitus, että google+-palvelussa on 57 kuvaa valmiina jaettavaksi. Ja jotain automaattisesta tallennuspalvelusta.

Siis apua, tarkoittaako tämä nyt sitä, että kuvat on siirretty jo automaattisesti jonnekin? Onko google+ siis joku pilvipalvelu? Olen luonut tablettiin itselleni gmail-tilin. Miten voin olla varma, etten vahingossa jaa kuvia muille? Ihan kamalaa tämä nykytekniikka.

Yhteistyössä