Valokuvauksesta tietävät auttakaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamera ongelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kamera ongelma

Vieras
Meille ostettiin uusi kamera ja nyt kun olen tilaamassa kuvia, on suurin osa kuvista resoluutioltaan liian pieniä. Onko mitään tehtävissä, saako kuvia enää mitenkää muutettua niin, että ne voisi tilata?

Hitto, kun ottaa päähän. Mies osti uuden kameran, kun olin laitoksella ja ihan yli hienon, jota ei tämmöset tavalliset kotikuuvajat osaa käyttää. Olisin halunnut ihan tavallisen digikameran, niin eikun piti saada järjestelmäkamera. Tuossa on kuvia meidän vastasyntyneestä, eikö nyt saada kehitettyä niitä? :(

Luulis että se pienikin resoluutio kymppikoon kuviin riittää. Mutta ei, resoluutiota ei saa enää kasvatettua kuvan ottamisen jälkeen.

Se pitää säätää sieltä kamerasta, että minkä kokoisia kuvia ottaa. Voi tosiaan olla tosi pienellekin säädöt, nyt kun ihmiset eivät aina tarvi muuhun kuin koneella esitettäväksi kuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Lisään vielä, että sama olisi voinut tulla vastaan ihan normi digipokkarillakin, ja järjestelmä on kuitenkin aina parempi.

Älä puolusta mun miestä, olen sille nyt nii-in kiukkuinen!!!!!!!!!!! :( :)

Voi p... Eli sinne meni ne kuvat. Saisikohan ne tehtyä 9 koossa...?

Ei ole mitään syytä ottaa muulla kuin isoimmalla resoluutiolla kuvia, ainakaan näillä muistikorttien hinnoilla. Mutta jälkikäteen ei sitä tietoa voi sinne lisätä...

Vai miksi olisi? kuvat voi pienentää jälkikäteen jos haluaa vaikka viestiin liittää.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja Jesus Christ Superstar:
Lisään vielä, että sama olisi voinut tulla vastaan ihan normi digipokkarillakin, ja järjestelmä on kuitenkin aina parempi.

Älä puolusta mun miestä, olen sille nyt nii-in kiukkuinen!!!!!!!!!!! :( :)

Voi p... Eli sinne meni ne kuvat. Saisikohan ne tehtyä 9 koossa...?

Ehkä. Ehkä kymppikuvanakin onnistuu vähän rakeisina. Vähän vaikea tarkasti sanoa. Mutta liikkeissä varmasti osaavat auttaa. Tai ainakin ifolorin tilausohjelmassa näkee riittääkö resoluutio haluttuun kuvakokoon.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kannattaa käyttää vaan sitä auto-asetusta, jos ei osaa käyttää kameraa.

No niin varmaan kannattaisi, mutta ei se nyt enää auta. :( Mulla oli ihan tavallinen kamera, helppokäyttöinen digikamera, jolla sai hyviä kuvia. En olisi halunnut noin hienoa vehjetä, jossa joutuu paneutumaan opaskirjaseen ennen joka kuvan otoa, mutta kun mies meni ja osti sellasen. Potuttaa ihan sairaasti. :(

Itse olen laittanut valmistukseen ifolorille sellaisia kuvia joissa resoluutio ei riitä,niistä on kyllä tullut ihan hyviä kuvia kymppikoossa. Eli ei se peli vielä ole menetetty. Kyllä mun mielestä digijärkkärillä heikoimmankin resoluution kuvat pitäs olla valmistuskelpoisia, eri asia jos niitä on jollain ohjelmalla jälkikäteen pienennelty. Joitakin sähköpostin liitteenä tulleita kuvia oon yrittäny valmistaa ja niissä ei resoluutio ole riittänyt. Pistä vaan menemään valmistukseen, ei siitä nyt niin hirmu isoa laskua lankea (ainaski ifolorilla on nyt puoleen hintaan kuvat).

Yhteistyössä