Valtiolta puoli biljardia hoitajien palkankorotuksiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
kyllä nitä palkankorotuksia muillakin aloilla tarvittaissiin, mutta miesvaltaiset alat eivät mene lakkoon.

Niin, munkin mielestä tuolla metallipuolella yms. on valtaosa työntekijöistä naisia :whistle: :saint:

Että miesvaltaiset alat ei lakkoile, anna mun olla kuolematta nauruuni.

kyllä nitä palkankorotuksia muillakin aloilla tarvittaissiin, mutta miesvaltaiset alat eivät mene lakkoon.

Noihin muihin sammakoihin edes puuttumatta, et kai ihan tosissasi tuota kirjoittanut, ettei miesvaltaisilla aloilla lakkoiltaisi?? Paperityöläiset, ahtaajat, ja niin edelleen. Juuri miesvaltaisten alojen liitot käyttävät lakkoa neuvotteluvalttina ja aika tehokkaasti. Kouluttamaton tehdastyöntekijä ansaitsee viitisen tuhatta kuussa (tiedän, koska on sellainen perheessä). Ja silti lakkoilevat. Nimenomaan naisenemmistöisillä aloilla (opettajat, sairaanhoitajat, lastentarhanopettajat) ei lakkoilla, vaikka ovat koulutukseensa ja työnsä vaativuuteen ja vastuullisuuteen nähden palkkakuopassa.

kyllä minäkin tekisin jos vain pääsisin, mutta kun kauppaan otetan vainkoulutettuja ihmisiä ja varmasti kevyempää ja helpompaa kuin esim ravintolatyö. kassaa osaa kyllä kuka van käytää

Sä oot kyllä ihana kun tiedät joka hommasta kaiken. :saint:

Samalla periaatteella voisin sanoa että ravintolatyö on tosi helppoa ja simppeliä, kantaa vaan tuoppeja pöytiin ja rahastaa. B)

Kaupassakin tehdään hei paljon muutakin kuin sitä mikä näkyy asiakkaalle asti :D :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
kyllä nitä
Mn

kyllä minäkin tekisin jos vain pääsisin, mutta kun kauppaan otetan vainkoulutettuja ihmisiä ja varmasti kevyempää ja helpompaa kuin esim ravintolatyö. kassaa osaa kyllä kuka van käytää

hah hah, sanon minä!!! ei kaupankassallakaan ihan kuka vaan pärjää vaikka kassaa miten osais naputtaa!!!! ei siinä pelkkä kaupallisen alan koulutus riitä jos ei ole minkäänlaisia sosiaalisia taitoja tai paineensieto-kykyä... ei työhaastattelussa pelkkiä todistuksia tuijoteta vaan kysellään kaikenlaista...
esim marketeissa kassa-täti saattaa olla ainut henkilökunnan edustaja jonka asiakas kauppareissullaan kohtaa ja jos asiakkaalla jotain huomauttamista tms on niin kyllä on monesti sosiaalisilla taidoilla tarvista...

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Ja itse aiheeseen! Minusta hoitoalanhenkilökunnalle olis ollut hyvä antaa palkankorotuksia vaikka tuplastikkin.

Minä uskon, kun näen nuo korotukset tilinauhassani.

Muistan 90-luvun alussa, kun hoitohenkilöstö oli" lakossa". Miehitys töissä oli sama kuin ennenkin. Lakkovahdit pihalla tarkistivat vain listoista töihintulijat. Eipä paljoa näkynyt tuokaan lakko palkkapussissa. Ärsyttää koko vääntö.

Koitas nyt ymmärtää vielä sekin, että riippuu hyvin paljon työpaikasta että millaista siellä on. Itse olen tällä hetkellä yksityisellä puolella keittiötyössä ja se on todella raskasta ja kiireistä. Saikulla olenkin juuri nyt. Tässä samassa paikassa oven toisella puolella pyörii vanhainkoti ja heillä näyttää olevan todella leppoisaa. Aivan ärsyttävän leppoisaa, kun jatkuvasti ovat jotain siinä keittiön puolella höpisemässä. MUTTA näin ei varmasti ole joka paikassa ja varmasti siellä öisin voi tulla pahoja tilanteita, kun yöllä on töissä vain 1 henkilö ja 19 vanhusta..Että mietis sitä.
Sitten olen ollut kunnallisella puolella keittiöllä ja huhheijakkaa että oli tylsää. Siellä riitti aikaa juoruilla, juoda kahvia ja siivoukseen oli joka päivä aikaa 2,5 tuntia..

taidampa mennä keittiölle töihin. siel on parempi palkka kuin mulla kotiavustajana. osaan keittää hellalla ruokia vaikka mitä ja paistaa lohen ja lihan uunissa kun hienompaa safkaa tarvii. sokeritautisille heitän kiisselistä sokerit poies ja vilja-allergisille en anna lainkaan leipää pöytään. maitoallergisille vien vesikannun pöytään. aamiaiselle keitän munia keittimessä, osaan käyttää ajastinta ja pistän paistinpannulle pari pekoniviipaletta. voi jee, miten helppoo ja kevyttä on tuo keittiötyö! kaikkihan sitä osaa kun osaa kotonaki safkaa perheelle laittaa niin miks ei muka keittiöllä??? maailman helpoin homma ja juuri perheenemännille kuin nyrkki silmään. ja kevyt ja hyvin palkattu! jeshhhhh!!

Hernetäti, sähän pääset tästä ongelmasta, kun opiskelet hoitajaksi, eihän koulu kestä kuin peruskoulupohjalta jotain 4.5v? Kyllähän sun luulisi pärjäävän, ku tiedät kaikesta nii paljon, ja perusmatikalla pärjää. Muuten, mietippä kuinka moni puupalikka huorittelee miehellesi, sylkee, lyö/potkaisee (mun tuttu sai keskenmenon kun potilas löi) , pistää täysillä kampoihin kun sitä sorviin laitetaa, uhkaa tappaa miestäsi ja koko perhettä samalla .harvemmin puupölkystä saa tarttuvia tautejakaan, eikä puupölkky haise pahalle, siitä tule pissaa, kakkaa, räkää, oksennusta, mätää, verta jne. Puupölly ei kuole jos hoidat väärin, Jos miehesi saa sinusta (ja hänen omasta mielestään) liian pientä palkkaa, niin hänen kannattaa alkaa yrittäjäksi, koska saa hinnoitella työnsä niin kalliiksi kuin itse haluaa. Eihän hän ole edes opettaja, vaikka opettajan toimiikin joten ei hälle kuuluisi edes täyttä plakkaa. Mutta nähtävästi myös opettajat saavat palkankorotuksen, joten kai miehesikin saa samalla jotain. Jotain hyvää teidänkin perheeseen hoitajien ja siinä sivussa opettajien palkankorotuksesta

nii, ja kaupan kassaksikin kun otetaan vain koulutettuja, ni mitä sitä kadehtimaan Hernetäti: voithan aina mennä opiskeleen mieluista alaa. Tai alaa jossa saa tarpeeksi ison liksan :D

Kyllä kaikki matalapalkka-alat ansaitsevat palkankorotuksen Esim hoitajien ja opettajien palkat olleet pitkään palkkakuopassa. Miksi ihmeessä pitää kadehtia ja vähätellä??? en ymmärrä.....en!

Ja sen sijaan, että oltaisiin iloisia valtion osallistumisesta hoitajien ja opettajien palkankorotuksiin, akat tappeleekin siitä, ansaitseeko hoitajat palkankorotusta vai ei :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Ja itse aiheeseen! Minusta hoitoalanhenkilökunnalle olis ollut hyvä antaa palkankorotuksia vaikka tuplastikkin.

Minä uskon, kun näen nuo korotukset tilinauhassani.

Muistan 90-luvun alussa, kun hoitohenkilöstö oli" lakossa". Miehitys töissä oli sama kuin ennenkin. Lakkovahdit pihalla tarkistivat vain listoista töihintulijat. Eipä paljoa näkynyt tuokaan lakko palkkapussissa. Ärsyttää koko vääntö.

Lakoista en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta ainakin meidän kunnassa budjetissa oli jo varattuna satojatuhansia euroja palkankorotuksiin, 30-60 euroa per kk per hoitaja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja sen sijaan, että oltaisiin iloisia valtion osallistumisesta hoitajien ja opettajien palkankorotuksiin, akat tappeleekin siitä, ansaitseeko hoitajat palkankorotusta vai ei :D :D

Ei taida moni muu olla vastaan ku Hernetäti. Sillä sopiva nimi, koska viskoo herneitä jatkuvasti toisten neniin :D

Kyllä kaikki matalapalkka-alat ansaitsevat palkankorotuksen Esim hoitajien ja opettajien palkat olleet pitkään palkkakuopassa. Miksi ihmeessä pitää kadehtia ja vähätellä??? en ymmärrä.....en!

Peesi!! Kaikkien naisten palkkataso kuntoon! Se on edelleen naisilla se 80 senttiä miesten 1 eurosta.

Ei ne lääkärit niitä tippoja laita potilaille ja huolehdi siitä, että tuodaan uusi lääke kun edellinen on loppunut. Jos ei olisi hoitajia, niin tuskin tässä näpyttelisin teille viestiä vaan makaisin mullan alla. Että mietipä sitä HERNETÄTI.

Ihan sama kuka saa mitä.Mutta kaksi kertaa olen synnyttänyt, ja missään koskaan en niin huonoa ilkeää ammattitaidotonta välinpitämätöntä kohtelua ole saanut. Laiskaa porukkaa. Samanlaista sekä synnytys että lapsivuodeosastolla.

RAhan takia vain töissä, ja töitä inhotaan

Minäkin aion mennä töihin rahan takia :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja:
taidampa mennä keittiölle töihin. siel on parempi palkka kuin mulla kotiavustajana. osaan keittää hellalla ruokia vaikka mitä ja paistaa lohen ja lihan uunissa kun hienompaa safkaa tarvii. sokeritautisille heitän kiisselistä sokerit poies ja vilja-allergisille en anna lainkaan leipää pöytään. maitoallergisille vien vesikannun pöytään. aamiaiselle keitän munia keittimessä, osaan käyttää ajastinta ja pistän paistinpannulle pari pekoniviipaletta. voi jee, miten helppoo ja kevyttä on tuo keittiötyö! kaikkihan sitä osaa kun osaa kotonaki safkaa perheelle laittaa niin miks ei muka keittiöllä??? maailman helpoin homma ja juuri perheenemännille kuin nyrkki silmään. ja kevyt ja hyvin palkattu! jeshhhhh!!

Juu juu näinhän me tehdään koulussakin laitoskeittiöllä :whistle: :whistle:

Ihan vaan sen verran haluan kommentoida, että älkää kuitenkaan vertailko aliarvostamalla ja vähättelemällä muita ammatteja, se kuulostaa tosi rumalta. Siis että "hoitajat sentään ovat vastuussa ihmishengestä, eivät mistään puupalasta", vai miten se meni.

Eikä tietenkään toisinpäinkään sitä arvostelua vähätellen :whistle:

Hernetäti, sähän pääset tästä ongelmasta, kun opiskelet hoitajaksi, eihän koulu kestä kuin peruskoulupohjalta jotain 4.5v? Kyllähän sun luulisi pärjäävän, ku tiedät kaikesta nii paljon, ja perusmatikalla pärjää. Muuten, mietippä kuinka moni puupalikka huorittelee miehellesi, sylkee, lyö/potkaisee (mun tuttu sai keskenmenon kun potilas löi) , pistää täysillä kampoihin kun sitä sorviin laitetaa, uhkaa tappaa miestäsi ja koko perhettä samalla .harvemmin puupölkystä saa tarttuvia tautejakaan, eikä puupölkky haise pahalle, siitä tule pissaa, kakkaa, räkää, oksennusta, mätää, verta jne. Puupölly ei kuole jos hoidat väärin, Jos miehesi saa sinusta (ja hänen omasta mielestään) liian pientä palkkaa, niin hänen kannattaa alkaa yrittäjäksi, koska saa hinnoitella työnsä niin kalliiksi kuin itse haluaa. Eihän hän ole edes opettaja, vaikka opettajan toimiikin joten ei hälle kuuluisi edes täyttä plakkaa. Mutta nähtävästi myös opettajat saavat palkankorotuksen, joten kai miehesikin saa samalla jotain. Jotain hyvää teidänkin perheeseen hoitajien ja siinä sivussa opettajien palkankorotuksesta

Nyt on pakko peesata joka sanaa..

Yhteistyössä