VAMMALAN ALUESAIRAALA vs TAYS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
VAS:siin oon menossa synnyttämään, kun siellä esikoiseni sain. Asuinpaikan puolesta en sinne enää "pääsisi", mutta menen väkisin ;) Sanoivat ainakin etteivät pois mua käännytä. Ihana henkilökunta ja muutenkin ihan huippua!!!

TAY:sista ei kokemuksia itsellä, mutta ei kuulemma oo kauheesti tykätty, kun osa pääsee uudelle puolelle ja toiset sit "joutuu" sinne vanhalle. Toiset tykkää, toiset ei...

Itse olen molemmat lapseni VAS:sissa synnyttänyt ja mun mielestä oli todella ystävällisiä kätilöitä ja henkilökunta muutenkin.Ei ole sellaista "liukuhihna"meininkiä kuin kuulemma TAYS.sissa on.

Alkuperäinen kirjoittaja Lepakko Läps:
VAS on kaikinpuolin mahtava =)
Kokemuksia ei Taysista oo. Molemmat lapset olen synnyttänyt Vammalassa.

Samoin. Pienessä sairaalassa on myös se hyvä puoli, että hoitajilla on enemmän aikaa opastaa vauvanhoidossa ja huoneet on kahden hengen, tosin aika usein taitaa saada koko huoneen itselleen, kun ei ruuhkaa ole. Huonona puolena voi sanoa, että Vammalassa ei välttämättä saa aina epiduraalia, se lääkäri kun ei ole aina paikalla..

Alkuperäinen kirjoittaja pikku-toukka:

Samoin. Pienessä sairaalassa on myös se hyvä puoli, että hoitajilla on enemmän aikaa opastaa vauvanhoidossa ja huoneet on kahden hengen, tosin aika usein taitaa saada koko huoneen itselleen, kun ei ruuhkaa ole. Huonona puolena voi sanoa, että Vammalassa ei välttämättä saa aina epiduraalia, se lääkäri kun ei ole aina paikalla..

lääkäri ei tosiaan aina ole paikalla, mutta ainakin minulta kysyttiin kun aika oli otollinen, että pystynkö kärvistelemään 15min, että soittavat anestesialääkärin laittamaan epin. Pienessä sairaalassa ne päivystää kotoo..

Alkuperäinen kirjoittaja mam84:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-toukka:

lääkäri ei tosiaan aina ole paikalla, mutta ainakin minulta kysyttiin kun aika oli otollinen, että pystynkö kärvistelemään 15min, että soittavat anestesialääkärin laittamaan epin. Pienessä sairaalassa ne päivystää kotoo..

Juu, kun itse olin, niin lääkäri olit tulossa Tampereelta.. Kaveri ei saanut ollenkaan, vaikka synnytys kuitenkin kesti muutaman tunnin. Mutta sen takia en kyllä sairaalaa olisi vaihtanut.

Molemmissa ollut ja ei mitään huonoa sanottavaa kummastakaan. Tayssissa pääsin yhden hengen huoneeseen uudelle puolelle, mutta siellä oli yksinäistä kun kätilöillä ei ollut aikaa. Mutta jos nyt jompikumpi valita pitäisi niin VAS. Henkilökunnan vuoksi.

aivan mahtava paikka! hoitohenkilökunta todella huolehtivaista ja opastaa hienosti vauvan hoidosta. siellä tuetaan imetystä todella hyvin ja opastetaa kädestä pitäen imetystä. ekan lapseni siellä sain, synnytys oli "dramaattinen" niin minulta kyseltiin moneen kertaan että haluanko jutella asiasta enemmän ja tarvinko muuta apua. muut lapset olenkin saanut sitten eri sairaalassa, isommassa ja on tosiaan sitä liukuhihna hommaa...se muuten on totta et se anestesia lääkäri tulee tampereelta- tai sitten päisvystää siinä läheisissä olevissa lääkärin asunnoissa.

Vas -93, -95, -96, -02 ja TAYS -05.

Jos vielä tarvis mennä, valitsisin TAYSin.
Kun olin VASissa -02, hoitajia ei kyllä näkynyt (ajattelivat varmaan, että kyllä tuo jo osaa)
Ja se tutti kielteisyys :(

TAYSissa sain sanoa synnytyksessä oman mielipiteeni ja muutenkin vaikka suuri sairaala onkin, hoitajilla enemmän aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Molemmissa ollut ja ei mitään huonoa sanottavaa kummastakaan. Tayssissa pääsin yhden hengen huoneeseen uudelle puolelle, mutta siellä oli yksinäistä kun kätilöillä ei ollut aikaa. Mutta jos nyt jompikumpi valita pitäisi niin VAS. Henkilökunnan vuoksi.

Eikös ne ole 2 hengen huoneita?
Ja että neljällä äidillä yhteiset suihkutilat?

olen kuullut juttua että tay:ssa nykyään lapsia tehään ku liukuhihnalla ja äidit jätetään oman onnensa nojaan,varsinkin uusien osastojen myötä ja lapsikuolleisuus on kuulemma noussut.

näin on kertoneet ketkä siel on synnyttäneet
mut kun ite synnytin siellä ni on vaan positiivista kokemusta mutta se oli 02-04 ja nää uudethan osastot tuli 05?

Kokemusta ainoastaan TAYSista ja pelkästään positiivisia sellaisia.

Henkilökunta joka sattui minua hoitamaan oli todella ystävällistä. Opastusta sain imetykseen ja vauvanhoitoon ja osastolla hoitajat olivat äärimmäisen huolehtivaisia.
Ainoa syy miksi lähtisin äkkiseltään Vammalaan synnyttämään on mahdollisuus vesisynnytykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kokemusta ainoastaan TAYSista ja pelkästään positiivisia sellaisia.

Henkilökunta joka sattui minua hoitamaan oli todella ystävällistä. Opastusta sain imetykseen ja vauvanhoitoon ja osastolla hoitajat olivat äärimmäisen huolehtivaisia.

Samoin ollut 3 kertaa!

Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
olen kuullut juttua että tay:ssa nykyään lapsia tehään ku liukuhihnalla ja äidit jätetään oman onnensa nojaan,varsinkin uusien osastojen myötä ja lapsikuolleisuus on kuulemma noussut.

näin on kertoneet ketkä siel on synnyttäneet

Itse synnytin vajaa vuosisitten enkä todellakaan tuntenut olevani liukuhihnalla eikä minua jätetty oman onnen nojaan. Aina sain apua kun tarvitsin ja välillä vaikken olisi välttämättä tarvinnutkaan =)

Hassusti aina näitä negatiivisia mielipiteitä tarttuu kaikkien korviin. Itse olen kuullut lukuisia poitiivisia (ne varmaan unohdetaan helposti kun eivt ole niin dramaattisia?)

VAS:ssa itse synnytin, joten osaa listata vain siitä plussat ja miinukset, ja jos joskus hyvin käy niin sinne menisin myös uudelleen synnyttämään!
+ rauhallisuus
+ pienen sairaalan "kodikas" tunnelma
+ kivat hoitajat
+ kahden hengen huone, jossa sain 4 päivää viidestä olla ihan yksin, tai siis kaksin
+ "luomuäitiys"

- sijainti, meiltä katsottuna, siis kauempana kuin TAYS
- jos olisi tullut komplikaatioita, oisi lähetetty tayssiin
- tutittomuus liian ehdoton! ja myös imetyksen suhteen koin epäonnistuneeni, kun ei heti lähtenyt käyntiin, ja porua vääntäen lypsin lapselleni ja hörppyytin maitoa, ja paino vain laski. Lisämaitoa ei annettu, vaikka olisin olltu helpottunut kun olisi annettu.

No mä menen kyllä Taysiin... Kun Vammalaan asti en kuitenkaan millään ehdi. Nopeita synnytyksiä olleet ainakin nuo kaksi viimeistä! ;) Iso sairaalahan se Tays on, ettei siellä mitään kovin yksilöllistä kohtelua saa. Mutta kyllä se henkilökunta siellä parhaansa tekee ja osastot on ainakin uudet. Että varmaankin kahden hengen huoneeseen siellä pääsee. V. 2003 pääsin perhehuoneeseen, jossa oli toinenkin äiti. Oli tosi rauhallista. Sen toisen äidin vauva oli ihan muulla osastolla ja huonekin oli tosi tilava. Se oli mun paras kokemus noista kolmesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja almie:

Eikös ne ole 2 hengen huoneita?
Ja että neljällä äidillä yhteiset suihkutilat?

No siellä uudella puolella on yksi yhden hengen huone, missä oma suihkukin. Sattui olemaan juuri vapaana ja sinne pääsin.

Yhteistyössä