Kyllä on lapselliset kuvitelmat joillakin naisilla. Jos ollaan naimisissa ja on lapsia ja "ihana mies", niin minkä ihmeen takia pitää haikailla "nuoruuden rakkauden" perään? 10 tai 15 vuodessa ihmiset muuttuvat paljonkin, ehkä se nuoruuden rakkauskaan ei ole niin ihana kuin ennen. Tämä ajan saatossa muuttuminen pätee sinuun ja mieheesi mutta te olette muuttuneet yhdessä tuona aikana ja nähneet sen muutoksen. Tunnette ja tiedätte millainen toinen on. Ei siinä enää ole sitä jännitystä, mutta eipä tule varmasti ikäviä yllätyksiäkään. Aika kultaa muistot ja sitä muistaa vaan ne hyvät hetket ja nekin on "kullattuja", lisäksi kun ollaan aikuisia ja eletään kuin perhe, tulee se arki vastaan ja huuma muuttuu arjeksi... Voi olla että mies ei todellakaan ole sitä mitä luulit ja pienten "ihanien" keskustelujen perusteella oletit olevan.
Entäs lapset? Jäävätkö lapset isän vai äidin hoitoon? Jos jäävät äidille, niin itä uusi mies tykkää lapsista, mitä lapset tykkäävät uudesta miehestä. Kyllä lapset ymmärtävät että tämän miehen takia iskä ja äiti eivät ole enää yhdessä. Tulevatko lapset koskaan hyväksymään uutta "isää". Entäs lasten yhteishuoltajuus. Entisen miehen kanssa pitää olla käytännössä joka viikko tekemisissä hakemassa ja kuljettamassa lapsia, tarha/koulunäytelmät yms. vielä lisäksi.
On eri asia jos parisuhde on ollut huono jo aikaisemmin ja rakkaus on jo kuollut tai ainakin kadonnut. Tai jos suhteessa on ollut alkoholiongelmia tms. Mutta aloittaja itse sanoi että hänelä on maailman paras mies. Hän on sen huomannut jo vuosien aikana ja on edelleen sitä mieltä. Itse henkilökohtaisesti olen varma että tämä uusi suhde ei tulisi kestämään... Sinusta lapsista ja uudesta miehestä ei välttämättä tule ikinä perhettä. Lapset ikävöivät oikeaa isäänsä ja uusi mies tuntee itsensä todella ulkopuoliseksi. Tuleeko sinulla ikävä sitä "onnellista perhettä", eli hetkiä
joilloin te olitte ihan perheen kesken, sinä, miehesi ja lapset. Sitä rakkautta ja yhteenkuuluvuutta mitä lapsilla ja heidän vanhemmillaan on yhdessä oltaessa. Muista että tämä tunne ja "oikea perhe" häviää
ikuisiksi ajoiksi. Olen varma ettei sitä pysty saavuttamaan uuden miehen ja lasten kanssa. Mieti mitä sinä oikeasti kaipaat ja mistä sinä tulet onnelliseksi. Minusta ainakin on kaikista paras tunne kun olemme koko perhe koolla ja pelaamme tai luemme tai vaikka katsomme telkkaria sohvalla, siis minä vaimoni ja lapset. Sitä hetkeä ja tunnetta ei pysty tekemään, se syntyy rakkaudesta ja välittämisestä, se on SE PERHE.
Ja kuten aloittaja itse sanoi:\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2006 klo 14:17 surusilmä kirjoitti:
Olen "onnellisesti" naimisissa ja mulla oikeasti maailman paras mies ja kaksi ihanaa pientä lasta.
Haluaisin ikuisen liiton ja lapsille onnellisen parisuhteen mallin mutten tiedä mitä teen. Meillä ei oikeasti ole mitään kotiongelmia, olemme ns. onnellinen perhe. sydämeni vain taitaa olla muualla vaikka mitä tekisin. :'(
Jos miehessä ei ole surusilmän mukaan mitään vikaa, niin miksi luopua tuosta?
Olen pahoillani miehesi ja lapsiesi puolesta, että heillä on noin vähän heihin sitoutunut äiti. Heitä käy sääliksi.
Voimia miehellesi ja lapsillesi. Muista että erosta kärsivät lapset ylivoimaisesti eniten.