Vanhan viltin pesu

SitäSaaMitäTilaa

Aktiivinen jäsen
18.11.2005
5 053
0
36
Uskallankohan mä pestä 60asteessa tuon vanhan viltin,minkä varastosta löysin,ettei vaan mee täysin piloille...

Ku en tiedä mitä ainetta tuo on,70-luvulta tuo viltti on...

Eli otanko riskin ja heitän ton 60pesuun vai tuleeko se pesusta sit nenäliinan kokoisena pois :D

Voisko tuollanen olla jotain villasekoitetta?Painaa ainakin reilusti,varmaan 1,5kg...

Laitan nyt viel kuvan viltistä,jos joku osais sannoo mitä sen kaa uskallan tehä...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3728762.jpg
 
Mulla oli pikkulapsena tuollainen viltti, samanvärinenkin, vain eri kuvioilla :D

Mitäs jos pesisit ensin vaikka 30 asteessa? Jos ei mene miksikään, voi koittaa lämpimämmässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mulla oli pikkulapsena tuollainen viltti, samanvärinenkin, vain eri kuvioilla :D

Mitäs jos pesisit ensin vaikka 30 asteessa? Jos ei mene miksikään, voi koittaa lämpimämmässä.

Juu,mullakin oli sellanen äp:n aurinkoviltti.Tuo vaan on "aikuisten kokoa" ja hieman painavampaa matskua.

Jos jaksaisin vaivautua,ni pesisin tuon käsin ku ei tuo likainen oo,ollut vaan pitkään varastossa ni haluaisin sen pestä ennen eteenpäin laittoa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Mulla oli pikkulapsena tuollainen viltti, samanvärinenkin, vain eri kuvioilla :D

Mitäs jos pesisit ensin vaikka 30 asteessa? Jos ei mene miksikään, voi koittaa lämpimämmässä.

Juu,mullakin oli sellanen äp:n aurinkoviltti.Tuo vaan on "aikuisten kokoa" ja hieman painavampaa matskua.

Jos jaksaisin vaivautua,ni pesisin tuon käsin ku ei tuo likainen oo,ollut vaan pitkään varastossa ni haluaisin sen pestä ennen eteenpäin laittoa :)

Aah jaa siis eri viltti kyseessä. Tosi hieno ja pirtsakan näköinen :)
 
Älä kovin kuumassa pese, näyttää samanlaiselta kuin mun aarre oli jonka pilasin pesemällä 60 asteessa. Huopaantui täysin. Ei sul ois koneessa käsipesu tai villapesu ohjelmaa, tai sit hienopyykkiin 30 asteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Älä kovin kuumassa pese, näyttää samanlaiselta kuin mun aarre oli jonka pilasin pesemällä 60 asteessa. Huopaantui täysin. Ei sul ois koneessa käsipesu tai villapesu ohjelmaa, tai sit hienopyykkiin 30 asteeseen.

Tätä mä en oo koskaan ymmärtäny,et jollekkin tällaset on aarteita ja ite en voi sietää tän tyylisiä :D

Mut jostain kumman syystä mulla näitä tuolta varastosta kuitenkin aina löytyy :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Älä kovin kuumassa pese, näyttää samanlaiselta kuin mun aarre oli jonka pilasin pesemällä 60 asteessa. Huopaantui täysin. Ei sul ois koneessa käsipesu tai villapesu ohjelmaa, tai sit hienopyykkiin 30 asteeseen.

Tätä mä en oo koskaan ymmärtäny,et jollekkin tällaset on aarteita ja ite en voi sietää tän tyylisiä :D

Mut jostain kumman syystä mulla näitä tuolta varastosta kuitenkin aina löytyy :laugh:

No mulle se oli aarre oikeastaan vaan siksi että se sama viltti oli kulkenut yli 20 vuotta mun matkassa. Muksuna retkellä vilttinä, teininä festareilla jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Älä kovin kuumassa pese, näyttää samanlaiselta kuin mun aarre oli jonka pilasin pesemällä 60 asteessa. Huopaantui täysin. Ei sul ois koneessa käsipesu tai villapesu ohjelmaa, tai sit hienopyykkiin 30 asteeseen.

Tätä mä en oo koskaan ymmärtäny,et jollekkin tällaset on aarteita ja ite en voi sietää tän tyylisiä :D

Mut jostain kumman syystä mulla näitä tuolta varastosta kuitenkin aina löytyy :laugh:

No mulle se oli aarre oikeastaan vaan siksi että se sama viltti oli kulkenut yli 20 vuotta mun matkassa. Muksuna retkellä vilttinä, teininä festareilla jne...

No joo,sit kyl ymmärtää :)

Ehkä mä joku pvä pesasen tuon käsin,ni en onnistu sitä pilaamaan täysin...Mulla ku tuo pyykkäys tuppaa aina jotenkin epäonnistumaan :laugh:
 
Varmaankin liottaisin marseilesaippuaa veteen ja sitten lisäisin tarpeeksi vettä. Lämpötila "viileä" ja liottaisin vilttiä vajaan tunnin. Sitten pistäisin koneeseen huuhteluihin ja huuhteluaineeksi etikkaa. Heti linkuksen jälkeen suoristus ja kuivaus.
 

Yhteistyössä