Vanhanpojan merkit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minja-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minja-

Vieras
Mies on 26-vuotias ja oltiin yhdessä noin 3v. Nyt ollaan kuitenkin tauolla, koska minulle suhde ei ollut tyydyttävä. Miehen kanssa ei voinut suunnitella mitään yhteistä tulevaisuutta (esim. lomamatkaa puolen vuoden päähän), eikä hän pystynyt suunnittelemaan edes omaa tulevaisuuttaan kunnolla. Ei aio kuulemma kouluaan käydä loppuun, (siellä "ollut" jo joku 4v) , jotain kursseja aikoo sieltä vain suoritella, mutta ei ottaa tutkintoa. Asuu vanhempiensa luona. Hän ei halunnut muutaa yhteen. Välillä suunnittelee lähtevänsä töihin sinne ja tänne ulkomaille, mutta yleensä ne jää siihen. Mikään kiire ei kuulemma ole kumppanin löytämiseksi, jos sellaista sitten sattuu edes onni kohdalle potkaisemaan. (siis jos elelee sinkkuna) Onko ihan normaalia? Olen ahdistunut. Muuten hyvä mies, mutta en pysty tuollaisessa suhteessa olemaan. Olisin halunnut muuttaa yhteen ja alkaa elämään meidän omaa arkea. Millään naimisiinmenolla tai lapsilla ei tosiaan olisi ollut kiire (ehkä joskus 10-vuoden päästä). Mutta kun toinen ei pysty suunnitelmissaan ottamaan huomioon kumppaniaan lainkaan. Suunnittelee vaan yksin lähtevänsä ulkomaille vähän väliä. Olisin minäkin voinut lähteä, ei siitä ole kysymys, mutta kun ei edes kysytty, että kiinnostaisiko sinua lähteä, että oltaisiin suunniteltu yhdessä.. Ei taida tulla mitään... =(

Sitoutumiskammoista ihmistä ei ole. On vain vääriä ihmisiä.

Ap, tuo mies on saamaton loppuikänsä. Mieti, haluatko vetää perässäsi kivirekeä lopun ikääsi? Sitä paitsi, kertoneehan sekin jo tarpeeksi, että miehesi on lähdössä ulkomaille yksin, ilman sinua...

sitoutumiskammoinen antaa ymmärtää, että haluaa ulkomaille, mutta ei sitten lähde.
se, että hän ei kysy sinua mukaan, on nimenomaan sitoutumiskammoa.
kysäisepä.
nimim. kokemusta on

Muuten hyvä mies, mutta............
Eiköhän me kaikki olla muuten hyviä, mutta.........
Sinuna ottaisin nyt kyllä pikkasen pidemmän tauon tuollaisesta, eihän hän edes halua olla kanssasi.
Sanoisin että tuollainen seitsemänkymmenen vuoden tauko olis paikallaan.......

Ihan on tyypillinen peräkammarin poika, eikä edes halua sieltä pois.
Kun nyt kerran olet sen tauon aloittanut, niin käännäpä sukset kokonaan poispäin. Hiihtele ihan uusille laduille ja palaa sitten aikanaan vanhainkotiin tsekkaamaan, josko poika olis malttanut kotoaan pois.

Toisaalta AP:n poikaystävä saattaa vain jutella haaveitansa, joilla ei välttämättä ole mitään todellisuuspohjaa. Varmaankin aika moni haluaisi työskennellä ulkomailla ja yrittää löytää haluamansa vapautta ilman velvollisuuksia. Osa tekee haaveista totta, osa vain tyytyy haaveilemaan.

Sinun poikaystäväsi kuulostaa tosi paljon omalta poikaystävältäni. Hän oli pitkään sinkkuna ja oli periaatteessa ihan tyytyväinen elämäänsä. Hän esimerkiksi haaveili muutaman vuoden työntekopestistä Kanadaan, vaikkei hän ole koskaan käynyt edes Tallinnassa!!! Jos on tottunut elämään pitkään yksin, on vaikea muuttua ja luopua siitä vapaudesta jota on ollut. Totta kai yhdessäolokin on ihanaa, mutta miehelle yksinäisyydessä on ollut hyviäkin asioita: ei tarvitse ottaa ketään huomioon, voi tehdä asioita haluamallaan tavalla itsekkäästi, on ainakin teoriassa vapaus tehdä ihan mitä haluaa. Toisen huomioonottaminen, tunteiden osoittaminen jne voi olla aika vaikea juttu opittavaksi, varsinkin jos sitä ei ole lapsuudenkodissa opetellut.

On myös mahdollista, että poikaystäväsi ei kehtaa kysyä suoraan, haluaisitko SINÄ lähteä hänen mukaansa, vaan hän ikäänkuin pyörittelee asiaa testatakseen, miten sinä reagoit asiaan. Olen itse ottanut sen linjan, että sanon aika suoraan, jos pahastun jostakin. Sellaisessa tapauksessa kerron, että ai jaa, enkö mä ole suunnitelmissa mukana lainkaan vai sinkuksiko olet ajatellut heittäytyä? Olen myös alkuvaiheessa kysynyt mieheltä ihan selkeästi, että seurustelemmeko me nyt? Sillä tavalla täsmennän tilannetta (joka siis itselleni on ollut selvä) niin, että mieskin sen hoksaa. Miehillä ei useinkaan ole kykyä ajatella tunne-elämän asioista niin monitasoisesti kuin naiset kykenevät. Siksi on ihan hyvä sanoa, että hei, taasko sä vaan suunnittelet noita matkoja itsellesi, mitä sä ajattelit mun suhteen tehdä?

Jos mies pohtii sinkkuutta tms niin kannattaa sitten ihan suoraan vaatia vastausta, että mitä hän ajattelee parisuhteesta ja sinusta & minusta. Jos hän ei koe, että teillä on yhteistä tulevaisuutta tai jos hän ei koe rakkautta, niin silloin on parempi pysyä erillään ja jättää mies lopullisesti. Jos taas mies ei ole tunteistaan varma, niin sitten pieni aikalisä on paikallaan.

Minä olen antanut poikaystävälleni aikaa. En ole patistanut häntä esim. muuttamaan yhteen enkä patista häntä tulemaan aina luokseni, kun omat lapseni ovat luonani. Annan ajan kulua ja ajoittain kyselen miehen tuntemuksia, jotta tiedän missä mennään. Todennäköisesti ehkä noin vuoden päästä katson, josko mies olisi kypsynyt yhteenmuuttoon. Jos ei ole, harkitsen sitten tilannetta minun kannalta, että olenko valmis odottamaan vielä vai ilmoitanko miehelle, että kaipaan miestä, joka haluaa sitoutua minuun tiukasti (avoliitto, kihlaus) jne. En ole tosin vielä itsekään kovin vahvasti miettinyt asiaa, koska avioerosta toipuminen on vienyt aikaa enkä itsekään tarkoituksella ole halunnut sitoutua tiukasti keneenkään.

On se, Jaakkoon suvussa varsinnii. Mutta tuo Minja- sillä on oikia lökäpöksy. Tuommosta tahvanaa ei kattele pirukaan, saati sitten naenen. Se on äiren pikkupoika ja semmosena pyssyy. Toki silläki töpöttää häntä, mutta tuskinpa se kunnolla tiennöö, mintähen. Sen se on hoksannu, että sitä on mukava kastella naeseen, mutta muuton naenen on ihan tarpeeton, äiree hoitaa ja passaa paremmin. Kuorinoo potutkin?

Kiitos vastauksista! =) Tuo kykenemättömyys/haluttomuus ottaa minua mukaan suunnitelmiin on tosiaan loukannut minua. Olen suuttunut ja kyseenalaistanut koko suhteen välillä ja näin mies sanoo minua epätasapainoiseksi. =/ Ja tuntuu ettei ole yhteistä tulevaisuutta ja eikä mies käyttäytymisensä peruusteella varmaan rakastakaan (eikä ole sanonutkaan sitä pitkään aikaan). Vaikealta vaan tuntuu irrottaa, kun toisesta tykkää kamalasti. No mutta lähden varmaan sitten uusille laduille hiihtelemään.. =)

Yhteistyössä