Vanhat postikortit - säilytättekö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varasto pullistelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varasto pullistelee

Vieras
Mitä teette vanhoille korteille? Säilytättekö, askarteletteko, heitättekö pois? Onko eroa sen suhteen onko kyseessä lapsen 1-vuotisonnittelukortti tai joku ulkomailta tullut lomareissun tervehdys?

En säilytä. Ainoastaan lasten tekemät on jossain tallessa, mutta kyllä esim. noi sukulaisten laittamat joulukortitkin lähtee roskiin sitten kun joulukoristeet otetaan pois. Valokuvakortit laitan valokuvien joukkoon.

Itse en lähetä kortteja vaan käyn itse toivottamassa hyvää joulua kaikille kenelle kortinkin lähettäisin.

En yleensäkkään koskaan kiinny mihinkään tavaraan niin etten voisi siitä luopua.

Säilytän. Yhtenä harrastuksenani on postcrossaus (ja sen myötä swapit), eli kuukaudessa tulee pino kortteja :D

Näteimmät ja erikoisimmat menee seinälle koristeeksi, loput on tällä hetkellä yhdessä isossa pahvilaatikossa. Pitäisi joku albumi niille keksiä, mutta kun pitäis olla semmonen että niitä pystyy vielä lukeen kun huvittaa, eli ei voi liimata tms. Ja toisaalta kun osa noista on tavallista korttia isompia niin ei mahdu valokuva-albumiin :rolleyes:

Säilytän erityisen hienot tai spesiaalihenkilöiltä saadut satunnaisissa laatikoissa ilman mitään jatkosuunnitelmia. Joku on päässyt white trashisti oikein jääkaapin oveenkin joskus. Suurin osa menee kuitenkin viikon sisällä roskiin pyörittyään hetken sohvapöydällä ja sen alla.

Pääosin olen säästänyt. Ei niitä silti ole kuin kaksi kenkälaatikollista. Meillä on vain yksi lapsi, joten korttimäärä on ihan kohtuullinen. Joulukorteista olen perusostokortteja heitellyt roskiin, mutta ainakin itse tehdyt ja valokuvakortit säästänyt.

Nätit säästän, ja semmoset jossa on jotain enemmän tekstiä kuin vain "terv. Maija" tms
Tänäkin vuonna on noita askartelukortteja tullut, ja mietin että milloin ne kehtaa roskiin heittää. En vain tykkää niistä yhtään...
Itsekin olen post crossaillut, ja nekin kortit (ei ne rumimmat...) ovat edelleen tallessa.

Yhteistyössä