Vanhemmilla erityisruokavalio, lapsella ei - Miten teillä syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohodoro
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohodoro

Vieras
Olisin kiinnostunut tietämään miten syödään perheissä joissa vanhemmat noudattavat erityisruokavaliota allergioiden tai muun syyn vuoksi(esim.kasvisruokavalio). Teettekö lapsille erikseen ruoat vai noudattavatko lapsetkin karsittua ruokavaliota vanhempien tavoin? Jos teette lapsille erikseen oman ruoan ja molemmilla vanhemmilla on esim. paha allergia, mutta lapsella ei, niin käytättekö eri ruoanvalmistusvälineitä ja -astioita ? Itsellä ei ole lapsia eikä uskalleta miehen kanssa edes yrittää kun meillä molemmilla on niin paljon vaikeita allergioita.

Olisin kiinnostunut tietämään miten syödään perheissä joissa vanhemmat noudattavat erityisruokavaliota allergioiden tai muun syyn vuoksi(esim.kasvisruokavalio). Teettekö lapsille erikseen ruoat vai noudattavatko lapsetkin karsittua ruokavaliota vanhempien tavoin? Jos teette lapsille erikseen oman ruoan ja molemmilla vanhemmilla on esim. paha allergia, mutta lapsella ei, niin käytättekö eri ruoanvalmistusvälineitä ja -astioita ? Itsellä ei ole lapsia eikä uskalleta miehen kanssa edes yrittää kun meillä molemmilla on niin paljon vaikeita allergioita.

Meillä lapsen ruokavalio on aina noudattanut minun allergioitani koska minä olen se joka ruoan laittaa (eikä ole toista vanhempaa) ja tietyt allergiat ovat niin pahoja, ettei ko. ruoka-aineita edes tule meille.

Tarhassa saa sitten laajemmalla ruokavaliolla, tosin nyt sitten lapsikin on moniallergikko ja meillä on vielä pääosin eri allergiat. :D Mutta hyvässä lihassa pysytään molemmat.

• Tykkää
Reactions: Pohodoro

Yhteistyössä