vanhempain raha. onko pakko käydä.

miikuli mäkinen

Uusi jäsen
16.09.2009
1
0
1
moikka! hei onko muita jotka eivät ole käyneet tuossa neuvolan synnytyksen jälkeisessä loppu tarkastuksessa? mitä jos ei joku mene, onhan tässä nyt jo ronkittu ihan tarpeeksi ja aivan turhaan, jos mie tunnen olevani ok kunnossa, ja en halua mennä vaik se 5-12 viikkon kuluttua täytyisi,kiristävät ettei sitte saa äitiysrahaa, jos ei mene.. ei tullut repeämiä. jälkivuoto oli 2 viikkoa, maha on kunnossa ja kaikki toimii. auttakaa. onko teitä muita jotka olette tämän jo yli käyneet, ja ne jotka ei ole siinä käyny. saakko sitä sitte muualta rahaa. miten kelä kehtaa olla noin törkeä. mun mielestä tuo jälkitarkastus ei pitäisi kuulua tuohon äitiys/vanhempainrahan saamiseksi millään..

Kait se on pakko. Se on kuitenkin tehty sun itsesi parhaaksi, eikä se oli kuin se pieni hetki pois elämästä. Jos käyt sitten vaikka yksityisellä, kai se onnistuu? Jos se on parempi vaihtoehto.

tiedän ja tunnen että kaikki on ok, ja hyvin. mikä onko siinä jokin raja, että jois en mene, eihän ne voi mua pakottaa puolen vuoden kuluttua synnytyksestä,,,

Et kai tosissasi ole? Jos rahaa meinaat saada, on siellä käytävä. Muutenkin hyvä käydä ja siksipä kai toi sääntö laitettukin, että saataisiin kaikki äidit käymään.

ja kyllä raskaana oleva nainen häpäistään aika lailla, ja välillä oman mies ystävän silmien alla, sitä riitaa ja jättämisen pelkoa kukaan jaksa. miehet pääsevät paljon helpommalla, sitä ei niiden tarvitse näyttää ja käydä ronkittavana.

Alkuperäinen kirjoittaja miikuli..:
ja kyllä raskaana oleva nainen häpäistään aika lailla, ja välillä oman mies ystävän silmien alla, sitä riitaa ja jättämisen pelkoa kukaan jaksa. miehet pääsevät paljon helpommalla, sitä ei niiden tarvitse näyttää ja käydä ronkittavana.

mitäääähh!?!?!?!?!?!?!

tästäkö nyt on kyse!?

Miten niin häpäistään?
Mitä riitaa ja jättämisen pelkoa?

no sitten mun mies elättää.. mä en jaksa niit riitoja, ja enköhän mä ole miehen kanssa ihan samoilla ajatuksilla, en itse halua mennä, ja miehelle ajatus siitä että joku muu koskettaa ja ropeltaa kaikkein pyhimpään, sattuu, ja masentaa meitä kumpaakin.. mutta kiitos että vastasitte. ei ketään voi pakottaa, ei edes rahalla. tosi törkeää...

tiedän ja tunnen että kaikki on ok, ja hyvin. mikä onko siinä jokin raja, että jois en mene, eihän ne voi mua pakottaa puolen vuoden kuluttua synnytyksestä,,,
KUKAAN ei voi pakottaa sua menemään jälkitarkastukseen. Kela vaan lopettaa maksamasta sulle vanhempainrahaa. Ei siitä mitään muuta aiheudu.

Alkuperäinen kirjoittaja miikuli.:
no sitten mun mies elättää.. mä en jaksa niit riitoja, ja enköhän mä ole miehen kanssa ihan samoilla ajatuksilla, en itse halua mennä, ja miehelle ajatus siitä että joku muu koskettaa ja ropeltaa kaikkein pyhimpään, sattuu, ja masentaa meitä kumpaakin.. mutta kiitos että vastasitte. ei ketään voi pakottaa, ei edes rahalla. tosi törkeää...

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Voi kiesus mitä juttua :headwall:

:o

se on TUTKIMUS vaan

Täh? Miten häpäistään, tätä itsekkin ihmettelen. Sen "ronkkimisen" tarkoitus joka vaiheessa on vain katsoa että sulla ja vauvalla on kaikki kunnossa. Jos sitä ei pidettäisi tärkeänä, sitä ei tehtäisikään. Miksi mies pitää ottaa mukaan jos se on kamalaa? Eikä mies laita naisensa ja lapsensa terveyttä edelle?

onhan siellä nyt kaikki ok, onhan siel kaikki ollu hyvin kun olin raskaanakin, kait itse sen tietää, että onko kaikki hyvin, yhtä lailla sitä itse voi kokeilla onko kohdunkaula kii vai auki ja pehmee vai kova, vuotoo ei ole ollu ei kipuja, imetän yhä, menkat ei ole viel ees alkanu.ja olen hyvässä kunnossa, treenaan käyn lenkillä, syön terveellisesti. vaikka se on se vain vartti, siellä, se on mun päässä paljon isompi asia. miten kela voi liittää tollasen johki rahan saamiseksi.

Yhteistyössä