Vanhempi mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cougar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

cougar

Jäsen
03.01.2006
828
1
16
Ajattelin kysyä teiltä kaikilta joilla mies on vähintään 5-v vanhempi, että tuntuuko ikäero ja missä asioissa? Itselläni on 6-v vanhempi aviomies ja välillä tuntuu, että ikäkuilu on todella syvä! Miten teillä "luovitaan" ikäero-kriisit... meillä ihmetyksen aiheita tulee lähinnä (miehen)pukeutumisesta ja macho-/sovinismikasvatuksesta. Ottakaa kantaa!!! :headwall:

Ei tunnu. Mies 18 vuotta vanhempi.. täyttää vuoden lopussa 50. Parikymppiset "tipuse"t vokottelevat, ehdottelevat, flirttailevat ym ym.. (Hän on siis ravintolassa usein pokena). Meillä 6 vuotta yhteistä taivalta takana, yksi lapsi, toinen tilauksessa ja joka päivä tuntuu vaan elämä hänen kanssaan paremmalta :heart: :heart: :heart:

Mies on 10 vuotta vanhempi kuin minä. Meilläkin on monia isoja näkemyseroja asioista, mutta mielestäni ikä ei selitä niitä, vaan yksinkertaisesti se, että toinen on nähnyt enempi maailmaa ja on avoimempi ja suvaitsevampi luonteeltaan(minä siis). Ikäeroa en ole pohtinut itse juurikaan, se ei sinänsä häiritse elämäämme mitenkään. Pukeutumisessa meilläkin on kyllä aivan erilaiset näkemykset, onneksi mies on ollut suostuvainen pitämään vaatteita joita olen ehdotellut =) en yritä tehdä hänestä mitenkään "trendikästä" väkisin. Täytyyhän vaatteissaan viihtyä.

Ikäerossa parasta on se, että hän on järkevä kaikissa niissä asioissa, joissa minä menisin pelkällä tunteella..
Ja kun ollaan avioon menty, on selvää, että puolin ja toisin joutuu joustamaan/sietämään toisesta sellaistakin mistä ei niin kovin pidä.
Ihan kaikin puolin täydellistä miestä ei taida olla...?

Tajusin juuri äskettäin, että mieheni on vain 13 v. nuorempi kuin oma isäni. Silti he ovat mielestäni kyllä ihan eri "planeetoilta".

Mun mies 7 v vanhempi. Tyylipuoli oli vähän niin ja näin kun tavattiin, mutta nykyään alkaa olla jo kohdallaan. Yhdessä ostetaan melkein kaikki vaatteet ja pystyn vaikuttamaan väri- ja tyylivalintoihin. Joskus toivoisin, että mies hankkisi jotain trendikästä, mutta silloin se yleensä pistää pakin päälle. Hänen vanhin poikansa on pian 19 v ja eikä isä halua laittaa ihan samanlaista vaatetta päälle. Mutta mielestäni voisi.

Kasvatuspuolella olemme aika samoilla linjoilla, miehen pinna on vain lyhyempi. Itse ehkä olen ongelmatilanteissa sovittelevampi ja keskustelevampi, mutta mies sortuu helpommin kerrasta poikki käskyttämiseen. Mies on englantilainen, joten liekö silläkin jotain tekemistä asian kanssa.

Noin yleisesti ottaen mies tuntee olevansa jo kovin vanha (46v) ja asennoituu sen mukaan. Välillä toivoisin, että hän jaksaisi ja viitsisi leikkiä lasten kanssa enemmän =)

onpa kiva lukea että teillä muilla on samansuuntaisia kokemuksia kuin itselläni.Mieheni on 7v vanhempi,aviota on jo takana 9vuotta ja kovinhan tuo on tutuksi käynyt.Tyyli ja vaateasioissa minä vien, hän vikisee.Aiemmin on vikissyt enemmän, nyt kun olen kolmikymppisenä liikkunut enemmän "ulkoilmassa", ihan kuin olisi mieskin suopeampi uusille tuulille.Siinä ikäero näkyy että ikäkriisit tulevat minulle 7v viiveellä.Luojalle kiitos, ei niitä kahta tähän huusholliin mahtuisikaan.Muutenpa ikäero ei juuri näy.Minä olen tunneihminen, mies insinöörismiehen tapaan pelaa logiikalla ja järjellä.mutta nämä lienee normaaleja miehen ja naisen eroja

Meillä mies 7 v. vanhempi, mutta tuskin asiaa edes muistaa. Kumpikin olemme tyyliltämme hieman vanhahtavia joten ikäeroa ei huomaa. Ainut asia missä olemme siihen törmänneet, on pankinjohtajan juttusilla isoa lainaa hakiessamme. Silloin tuli ajateltua itsekkin, että toivottavasti saan olla työelämässä ja lainaa maksamassa sen 5 v. kauemmin...

Meillä ikäeroa 9 vuotta. Naimisissa olemme kohta olleet 6 vuotta. Pitkään tuntui, ettei ikäeroa ollutkaan. Nyt kuitenkin kun opiskelut on opiskeltu ja työelämä ja todellinen arki alkanut, ikäero on alkanut näkyä asenteissa, pukeutumisessa, olemuksessa ja mielipiteissä.

En kyllä osaa sanoa mihin tämä menee. Vanhenenko itse ennen aikojaan, niin kuin tällä hetkellä tuntuu. Eihän se ikä arjessa tunnu. Päätöksissä ja mielipiteissä ainakin meillä.

Yhteistyössä