´vanhempien auttaminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiinu123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tiinu123

Jäsen
15.10.2007
429
0
16
hmm.. meillä on ehkä vähän tiiviit nuo perhesuhteet.. nähdään joka päivä.. meen isä kuskaa meille aina kaikkea..esim.. viimeviikolla ilmotti et on ostanutsuihkukaapin.. site ed. toi digiboxin.. toisaalta ärsyttää ku tulee olo et ne ostaa vaa ku ajattelee ettei meil oo rahaa.. ystävällisyyttään.. enkä sit kehtaa sanoa et ei kiits..
samoin mun äiti joka päivä, jos mies lähtee töihin tulee illaksi leikkii pojan kanssa.. ku oon raskaana jo aika pitkällä ja yrittää auttaa.. tulee vaan niin ´vaivautunut olo ku en oo pyytänyt..
kannattaako kuitenkaan tuntea syyllisyyttä ku he ovat eläkkeellä.. heillä on aikaa ja näköjään rahaakin?
musta vaan tuntuu et vaivaan vaikka en mitään pyydä.. esim.. mulla miehellä olis mahdollisuus lähteä vaikka joka viikko viettämään aikaa kahdestaan.. pitääkö olla vaan tyytyväinen et on näin?

Minua kyllä henkilökohtaisesti häiritsisi tommonen. Siis en haluais olla päivittäin tekemisissä omien enkä appivanhempien kanssa. Samoin tykkään itse ostaa sitä mitä tarvitsen, mua nyppis aikalailla jos mulle vaan ilmottetaisiin et on ostettu sitä ja tätä kysymättä esim. mun mielipidettä mimmosta esim. suihkukaappia olen aatellut. Musta aikuisten ihmiseten tulee tulla omillaan toimeen enkä ymmärrä tommosta holhoamista vanhempien taholta. Mua siis tommonen käytös vaan ärsyttäisi vaikka ymmärrän toki et ap:n tapauksessakin varmaan vanhemmat hyvää tarkoittaa. Samoin toi et tullaan jatkuvasti kutsumatta hoitoavuksi ärsyttäis mua.

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu123:
tai sen ratkasu varmaan vei molemmilta monta kiloa pois harteilta

Mikä oikeusjuttu?

Asiaan: Minä vaihtaisin koska vaan osia sun kanssa, oma äitini ei nimittäin varmasti tuhlaa aikaansa tai rahojaan perheeseemme. Monta vuotta jaksoin pitää yhteyttä ja pyydellä kylään, mutta viikko sitten luovutin. Olkoon, perkele.

:)

en mä kehtaa kieltää.. mut joskus vaan tuntuu et just ollaan sieltä lähdetty ni tulee viesti et saadaanko tulla.. tiedän et haluavat hyvää.. mut pehana kyl mä nyt yksinkin pärjään.. sit pelottaa et mitäs jos alkaa ehdottelemaan vauvan synnyttä et jos peräti viettävät jo yötkin meillä :attn:

Höpö höpö, ole kiitollinen kun sinulla on ihanat vanhemmat. Minäkin haluaisin! Minulla ei kuitenkaan ole, kukaan ei käy, ei soita eikä tuo mitään. Miksi aina pitäisi vaan pärjätä omillaan? Eihän ennenvanhaankaan pärjätty. Miksi ei isovanhemmat saisi tukea lapsiaan ja lastenlapsiaan? Pöh sanon minä!

ota apu vastaan. me ei tavaroita saada mutta isä käy päivittäin tai me siellä ja ottavat isompaa mukaan saa olla pikkuisen kaa kahden ja helpottanut esim. neuvolareissuja kun ei kahden kaa tarvi kulkea...

on jo sen verta vanhoja et ei ne kauaa enää tule ja hoida.. ei varmaan enään viiden vuoden päästä..

Niinpä, nauti nyt vielä ku ne on siinä. He ilmiselvästi haluavat auttaa. Ei mulla ainakaan vanhana ole muuta kuin mun lapset ja haluan niitä auttaa.

No juu, onhan se ihanaa että autetaan mutta kyllä liika on liikaa :/

Siis ymmärrän että sua ahdistaa toi tilanne, voisitko jotenkin nätisti sanoa että olet iloinen heidän antamastaan avusta mutta olisi myös kiva jos he kysyisivät tarvitsetteko jotain ennenkuin tuovat niitä tavaroita.

On se kyllä hienoa että teillä on mahdollisuus viettää omaa aikaa kun sitä tarvitsette =)

Ei tarvitse pärjätä omillaan. Ihanat vanhemmat sulla. Anna vain heidän auttaa. Niinkuin itsekkin sanoit, ehkä viiden vuoden päästä he eivät ole enään niin kunnossa, että pääsisivät apuun.

Alkuperäinen kirjoittaja totta kai on OK:
Höpö höpö, ole kiitollinen kun sinulla on ihanat vanhemmat. Minäkin haluaisin! Minulla ei kuitenkaan ole, kukaan ei käy, ei soita eikä tuo mitään. Miksi aina pitäisi vaan pärjätä omillaan? Eihän ennenvanhaankaan pärjätty. Miksi ei isovanhemmat saisi tukea lapsiaan ja lastenlapsiaan? Pöh sanon minä!

Olen samaa mieltä ja peesaan joka sanaa. Meille soittavat lasten isovanhemmat, jos tarvitsevat meiltä jotain, kuten miehen tekemään paperihommia ja valituksia heidän puolestaan. Jos pitää vuokralainen saada pihalle tai muita hommia heidän omaisuutensa suhteen. Lapset ei kiinnosta eikä meidän pärjääminen mitenkään. Kortin saavat lapset syntymäpäivänä, eivät jaksa tulla, kun lapsilla on kuulemma joka vuosi synttärit.

ei tuu koskaa lähdettyä yhdessä mihinkään ku kerran tunnen syyllisyyttä jos vien lasta sinne.. siis noin huvimenoihin.. eri asia on jos jokin ultra ym.. niin sitten kyllä olen hyvilläni et on joku kenelle voi viedä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja totta kai on OK:

Olen samaa mieltä ja peesaan joka sanaa. Meille soittavat lasten isovanhemmat, jos tarvitsevat meiltä jotain, kuten miehen tekemään paperihommia ja valituksia heidän puolestaan. Jos pitää vuokralainen saada pihalle tai muita hommia heidän omaisuutensa suhteen. Lapset ei kiinnosta eikä meidän pärjääminen mitenkään. Kortin saavat lapset syntymäpäivänä, eivät jaksa tulla, kun lapsilla on kuulemma joka vuosi synttärit.

Ai niin, ja toisilta ei tule edes korttia, kun on niin monta lasta, että rahathan niihin postimerkkeihin menisi.

Alkuperäinen kirjoittaja uus avuton ei vaan mukavuuden haluinen:
ota apu vastaan. me ei tavaroita saada mutta isä käy päivittäin tai me siellä ja ottavat isompaa mukaan saa olla pikkuisen kaa kahden ja helpottanut esim. neuvolareissuja kun ei kahden kaa tarvi kulkea...

tuo on valtavan iso apu, että on joku juuri pakollisia tilanteita varten. Kahdenkin lapsen kanssa uupuu helposti, kun on pakko liikkua molempien kanssa pakolliset m enot, vaikka toinen olisi sairas.

ku siihen on mahdollisuus..? meillä suhde siks aika pihalla ku ei saada jutella koskaan.. mies melkein aina töissä iltasin ku lapsi olis nukkumassa.. tuntuu et kaikki kaatuu ku ei saada asioita selviksi.. eiköhän se olis lapsenkin etu et meillä menis hyvin..?

Ei mua ihmetytä tuo tiivis näkeminen ja auttamishalu, mut tuo kysymättä ostaminen on vähän outoo. Toki isovanhemmat monesti ostelee lapsenlapsilleen millon mitäkin, mut tollanen suihkukaappien hommaaminen ja muu asiasta sopimatta on aika erikoisen kuulosta. Mua häiritsis tosi paljon, jos mun porukat tai appivanhemmat tolleen ostelis... Jos on puhetta ollu ja tarjoutuvat avittamaan, niin sit ihan ok. Mut kyllä jokaisella on oikeius ite päättää sisustusjutuista yms... Pienet hankinnat on asia erikseen, mut niistäkin olis mun mielestä kiva ainakin jonkin verran keskustella... Ettei kerry turhuuksia.

ku siihen on mahdollisuus..? meillä suhde siks aika pihalla ku ei saada jutella koskaan.. mies melkein aina töissä iltasin ku lapsi olis nukkumassa.. tuntuu et kaikki kaatuu ku ei saada asioita selviksi.. eiköhän se olis lapsenkin etu et meillä menis hyvin..?

ehdottomasti. ja puhukaa kahden kesken.

Yhteistyössä