Z
zzzzzz
Vieras
Olenko ainoa, josta tuntuu, että pienen vauvan kanssa arki on jatkuvaa sängyssäoleilua? Meillä on vähän päälle 1kk ikäinen vauva kotona. Menemme sänkyyn ysin aikaan illalla. Syötän vauvan muutaman kerran ja hän nukahtaa yleensä noin yhdentoista aikaa. Samantein itse rupean unille. Aamulla heräämme noin ysin tai kympin aikaan. Tuohon väliin sitten sisältyy noin 3-4 heräämistä ja syöttöä. Yhteensä yöllä ollaan siis hereillä 1-3h. Lisäksi vauva nukkuu levottomasti ja pitää äitiä hereillä suuren osaa yöstä. Kaikenkaikkiaan omat unet jää laskujen mukaan ehkä kuuteen tuntiin ja sekin pätkissä, vaikka sitä oleileekin sängyssä lähes 12h! Olen aina tarvinnut unta paljon ja siksi aamuisin olen todella väsynyt. Monet ehdottavat, että pitäisi vielä päikkäreitä nukkua, mutta ei tee kauheasti mieli niistä vähäisistä hereilläolotunneista kuluttaa päikkäreihinkin vielä muutamaa tuntia päivässä.
Olenko ainoa, joka kokee nää arjet näin puuduttavina ja ettei aikaa ole mihinkään muuhun kun pedissä oleskeluun? Ihmettelen, kun jotkut vanhemmat sanovat laittavansa muksunsa sänkyyn kasin aikaan ja itse menevät unille vasta puolen yön aikaan. Että helppoa, kun saa omaa aikaa niin monta tuntia illalla. Ei meillä vaan. Vai ovatko nuo sitten vanhempien lasten vanhempia tai eivät yösyötä tai pärjäävät vain älyttömän lyhyillä yöunilla?
Olenko ainoa, joka kokee nää arjet näin puuduttavina ja ettei aikaa ole mihinkään muuhun kun pedissä oleskeluun? Ihmettelen, kun jotkut vanhemmat sanovat laittavansa muksunsa sänkyyn kasin aikaan ja itse menevät unille vasta puolen yön aikaan. Että helppoa, kun saa omaa aikaa niin monta tuntia illalla. Ei meillä vaan. Vai ovatko nuo sitten vanhempien lasten vanhempia tai eivät yösyötä tai pärjäävät vain älyttömän lyhyillä yöunilla?