M
mikä tukan korvikkeeksi
Vieras
Meidän kymmenkuisella on ikävä nukahtamisrituaali - pitää saada repiä, kiskoa ja haroa vanhempien hiuksia. En tiedä miten on tämän tavan itselleen keksinyt, aina ollaan annettu harsoa/unilelua, mutta ne eivät vaan kelpaa/niillä ei mitään merkitystä lapselle. Yritän, että silittäisin, mutten pidä siitä, mikään muu kuin tuo tukasta repiminen ei rauhoita häntä. Huutaa naama punaisena, jos vien pääni kauemmas ja hänen pitäisi nukahtaa vaikka rättiä kädessä pitäen. Eli siis nukahtaa vaikka omaan sänkyynsä, jos vaan pidän päätäni siinä.. ja sitten on tukko hiuksia vauvan kädessä:// Miten tällaisesta tavasta eroon? Kun jo pitkään olla sitkeästi tarjottua rättiä tai elua, muttei ne kelpaa edelleenkään millään tapaa. Mistäs keksisi (turvallisen) tukan korvikkeen, oliskohan sellaista lelua? Mitkään pörröpehmot ei ainakaan kelpaa..
Ja toinen, onko ok että vauvalla on tuttiketju kiinni unihaalarissa? Olen kyllästynyt etsimään tutteja pitkin öitä, vauva heittää niitä tahallaankin sängystään menemään, ja minä sitten könyän pitkin lattioita.. Tutteja on kyllä useita, mutta ketju helpottaisi kovasti.
Ja toinen, onko ok että vauvalla on tuttiketju kiinni unihaalarissa? Olen kyllästynyt etsimään tutteja pitkin öitä, vauva heittää niitä tahallaankin sängystään menemään, ja minä sitten könyän pitkin lattioita.. Tutteja on kyllä useita, mutta ketju helpottaisi kovasti.