Vanheneminen v*tuttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meimi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meimi"

Vieras
Mua siis ottaa niin päähän kaikki nämä vanhenemiseen liittyvät pikkujutut!!

Mua ärsyttää suunnattomasti että mm.
- ihon "kunto" muuttuu, ennen ihan normaali iho on niin perhanan kuiva että aamuin illoin ja välillä päivälläkin saa rasvata
- hiukset ohenee, tukkaa lähtee vaikka kuin paljon
- tulee harmaita!!! Enkä todellakaan anna niiden näkyä, joten kampaajalla on juostava kuukauden välein.
- ikänäkö alkaa oireilla. Vielä näen ihan hyvin, mutta tulee välillä tunne että pitää räpäyttää silmiä ja sitten vasta näkö tarkentuu.
- silmätki alkaa muistuttaa "vanhan" ihmisen silmiä. Peilistä kattoo mun oman äidin silmät!

Loppus edes perhana nuo menkat että sais jonkun positiivisen asian tästä vanhenemisesta mutta ei, joka kuukausi ne ilmestyy.

Mrrrrr!!!

Antakaa edes jotakin positiivista tästä vanhenemisesta, kiitos...
Niin, tai kertokaa omia "kivoja" vanhenemisoireita; että voin lohduttautua että voishan mulla olla tommostakin.

No sä olet sentään ilmeisesti sen ikäinen,että sulla on oikeasti asiaakin vähän valittaa moisesta.Mua nimittäin ottaa päähän vähän alle kolmekymppiset jotka vikisee jostain rypyistä yms.

Itse olen aika hyvin säilynyt vaikka ikää ei ole "kuin" 27 vuotta. Rypyiltä on tässä vaiheessa vielä säilytty ja olen ruvennut kiinnittämään huomiota säännölliseen kuorintaan ja ihon rasvaukseen. Ajattelin myös alkaa nukkumaan mahdollisimman paljon selälläni että kaikista kurtuista pysyisi erossa mahdollisimman pitkään. Muutenkin olen nuorennäköinen joten toivottavasti säilyisin mahdollisimman pitkään ikääntymisen inhottavilta merkeiltä.

Ainota tällä hetkellä vaivaavat asiat ovat hiustenkasvun hidastuminen. Se on työn, tuskan ja monen vuoden takana että saan kasvatettua edes hartioille ulottuvat hiukset. Pitää olla todella tarkkana syömisten suhteen että pituuskasvu säilyy, päänahkaa tulee hierottua monet kerrat viikossa ja värjätä ei uskalla hirveän usein ja sen jälkeen koitan hoitaa niitä hoitoaineilla jotka annan muhia hiuksissa pitkään.

Toinen vaiva minkä olen huomannut on silmäluomen "lurpastuminen" sen näkee ihan selvästi ja vähän huolettaakin että jos kymmenen vuoden sisällä se luomi lurpastuu tuosta enemmän niin joutuuko tässä pian menemään johonkin leikkauksiin ym. Pitää ottaa selvää onko mitään kotikonsteja tai normaaleja kauneushoitoja joilla tuon ihon saisi pysymään kimmoisena että ei edes tarvitsisi harkita mitään leikkausta.

Okei, sovitaan että ketjuun kommentoi vain yli 40-vuotiaat, koska sen nuoremmat ei vielä tiedä mistä puhuvat...

Tai no, vois kai sitä olla tyytyväinen siitäkin, että tunsi ittensa 27-vuotiaana vielä kauniiksi ja erittäin elinvoimaiseksi. Ei murehtinu ryppyjä tai hiuksia, saatikka silmäluomia. Ei varmasti miettiny miten nukkuis, nukkui vain :).
Jos olisi 27-vuotiaana tienny olevani 44-vuotiaana tämmönen, oiskohan puistattanu?

[QUOTE="Meimi";25387017]

Niin, tai kertokaa omia "kivoja" vanhenemisoireita; että voin lohduttautua että voishan mulla olla tommostakin.[/QUOTE]
Lapset kasvavat ja niillä voi teettää kaikki ikävimmät kotihommat. Jos kahvi on lopussa ja laiskottaa, voi lähettää lapset kauppaan. Ei tarvitse enää tehdä itse fyysisesti raskaimpia hommia vaan nekin voi nakittaa tenaville. Ei enää välitä muiden mielipiteistä vaan voi pukeutua, syödä, harrastaa ja tehdä mitä itse haluaa. Palkka on parempi kuin koskaan aikaisemmin eikä työelämässä tarvitse enää jatkuvasti yrittää edetä uralla. Ei tarvitse enää tehdä joka päivä ruokaa, koska tenavat osaavat tehdä ruokansa itsekin. Voi matkustella ilman, että pitää hommata lapsille hoitaja siksi aikaa. Edessä siintää lopullinen vapaus ( mun kohdallani se on jo ) , kun kuopuskin on täysi-ikäinen.

Kyllä. Aamuisin on olo, ettei halua kenekään näkevän, ennen kuin on laittautunut kaksi tuntia. Muutama vuosi sitten sitä saattoi pitää itseänsä sen verran ihmisen näköisenä, ettei ollut tarvetta edes meikkaamiseen.

Ja vaikka kuinka liikkuu aktiivisesti, niin käsivarret roikkuu maata kohden, persuksessakin löytyy roikkuvaa tyhjää. Naama on kuin taikina, mutta ei kimmoisa sellainen.

En tiedä minkä ikäinen olet ja en tiedä vielä paljoa vanhenemisesta mut itse oon aina ajatellut sen positiivisena. Esim. täytän kolmekymmentä tänä vuonna ja mä en kyl haluis olla yhtään nuorempi. Tiedän ettei iho ja muodot ole yhtä hyviä kun alle kaksikymppisenä mut elämä on paljon seesteisempää nykyisin. ENkä yhtään pahalla odota sitäkään et täytän 40 :) Omat vanhemmat ja tätit on hyviä esimerkkejä siitä ettei sillä oo väliä vaikka ryppyjä tulee et elämä voi olla niin paljon muutakin. Lapset on isoja, on omaa aikaa miehen kanssa, voi matkustella ja asiat on helpompia. Tulee ehkä lapsen lapsia ja lainojakin toivottavasti on jo saatu maksettua. Ei vanheneminen ole ollekaan paha asia :)

Varoitus

Kun minä tulen vanhaksi minä pukeudun violettiin ja punaiseen hattuun joka ei rimmaa eikä sovi minulle.
Ja eläkerahoilla ostan brandya ja kesähansikkaat
ja silkkisandaalit ja sanon ettei meillä ole varaa syödä voita.
Kun väsyttää istun jalkakäytävälle
ahmin kaupassa maistiaisia ja painelen hälytysnappuloita
ja kolisutan kepilläni rauta-aitoja
korvaukseksi nuhteettomasta nuoruudestani.
Menen sateeseen aamutossut jalassa
ja poimin kukkia vieraiden ihmisten puutarhoista
ja opin syljeskelemään.

Sinä saat pitää karmeita paitoja ja kerätä lisää läskiä
ja syödä kaksi kiloa nakkeja kerralla
tai pelkkää leipää ja pikkelssiä koko viikon
ja hamstrata kyniä ja lasinalusia ja muuta roinaa laatikoihin.

Mutta nyt meidän täytyy pitää säädyllisiä vaatteita
ja maksaa vuokra kiltisti eikä puhua rumia kadulla
ja näyttää lapsille esimerkkiä.
Meidän täytyy kutsua ruokavieraita ja lukea sanomalehdet.

Mutta ehkä minun pitäisi jo vähän harjoitella?
Etteivät ihmiset hämmästy ja säikähdä sijoiltaan
kun minä yhtäkkiä olen vanha ja pukeudun violettiin.

- Jenny Joseph -

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Olen vielä alle "sallitun rajan" kolmikymppinen, mutta tuosta ihon kuivumisesta vain huomauttelen että kuuluu myös tämän hetkiseen ilmastoon. Meillä myös lasten iho on tosi kuiva kun sisäilman ja ulkoilman lämpöero kasvaa.

Itse lotraan öljyä (jojobaa) kasvoille eikä kinnaa tai kiristä. Käytän seassa myös hyaluronihappoa, jonka pitäisi liftata ja jotenkin tuntuu että se sitä tekeekin.

Jos päänahka on kuiva niin ei kannata väkisin pitää vanhaa pesurytmiä, vaan harventaa shampoopesuja (tai jopa korvata osa niistä pelkällä hoitoainepesulla "co-pesu"). Auttaa pitämään hiukset kosteutetumpina.

Moni Hollywood keski-ikäinen on maininnut, että lihansyönnin vähentäminen on ollut pakko iän myötä, kun ei kroppa jaksa sulatella ja se näkyy heti ihon kunnossa ja jopa silmien valkuaisen värissä!

Positiiviisimmat asiat tapahtuvat varmasti henkistymisessä, mitä ei kannata vähätellä ollenkaan. Voi hymähdellä nuorempien kotkotuksille ja ottaa rennommin, tietää jo että elämä kantaa :)

[video=youtube;v8KMW3mNwYY]http://www.youtube.com/watch?v=v8KMW3mNwYY&feature=plcp&context=C3450179UDOEgsToPDskIFA2Vz2ukTbU cAtrNhh9Or[/video]

Yhä vain hieman OT? :laugh:

Itse olen 33v. ja en voi osallistua keskusteluun, koska mitään suuria muutoksia en ole huomannut verrattuna esim. kymmenen vuotta sitten olleeseen tilanteeseen. Lapsiakin on tässä välissä tullut. Siksi ihmettelenkin, miksi jopa alle 30v. vastaavat tähän ketjuun. Ei voi olla vielä mitään ikämuutoksia? Ei mulla ole vielä edes rypyn ryppyä, hiukset kasvaa kuten ennenkin, iho on ihan ennallaan... Siis häh?

[QUOTE="Abc";25387191]Itse olen 33v. ja en voi osallistua keskusteluun, koska mitään suuria muutoksia en ole huomannut verrattuna esim. kymmenen vuotta sitten olleeseen tilanteeseen. Lapsiakin on tässä välissä tullut. Siksi ihmettelenkin, miksi jopa alle 30v. vastaavat tähän ketjuun. Ei voi olla vielä mitään ikämuutoksia? Ei mulla ole vielä edes rypyn ryppyä, hiukset kasvaa kuten ennenkin, iho on ihan ennallaan... Siis häh?[/QUOTE]

Erona muihin nuorempiin vastanneihin, muut antavat vinkkejä ja kannustusta ja sinä ilmeisesti kirjoitit vain pönkittääksesi omaa egoasi? Vilkaisepa vähän syvemmälle peiliin.

Ihan rehellisesti hämmästelin! En mä todellakaan mikään ruusunen ulkonäöllisesti ole, en ole koskaan ollut. Ei mulla silti ikääntymisen merkkejä vielä ole. Aika suurta väärintulkintaa, kuten yleensäkin tällä palstalla. Ei ollut tarkoitus loukata ketään - anteeksi jos niin tein.

[QUOTE="vieras";25387054]Itse olen aika hyvin säilynyt vaikka ikää ei ole "kuin" 27 vuotta. Rypyiltä on tässä vaiheessa vielä säilytty ja olen ruvennut kiinnittämään huomiota säännölliseen kuorintaan ja ihon rasvaukseen. Ajattelin myös alkaa nukkumaan mahdollisimman paljon selälläni että kaikista kurtuista pysyisi erossa mahdollisimman pitkään. Muutenkin olen nuorennäköinen joten toivottavasti säilyisin mahdollisimman pitkään ikääntymisen inhottavilta merkeiltä.

Ainota tällä hetkellä vaivaavat asiat ovat hiustenkasvun hidastuminen. Se on työn, tuskan ja monen vuoden takana että saan kasvatettua edes hartioille ulottuvat hiukset. Pitää olla todella tarkkana syömisten suhteen että pituuskasvu säilyy, päänahkaa tulee hierottua monet kerrat viikossa ja värjätä ei uskalla hirveän usein ja sen jälkeen koitan hoitaa niitä hoitoaineilla jotka annan muhia hiuksissa pitkään.

Toinen vaiva minkä olen huomannut on silmäluomen "lurpastuminen" sen näkee ihan selvästi ja vähän huolettaakin että jos kymmenen vuoden sisällä se luomi lurpastuu tuosta enemmän niin joutuuko tässä pian menemään johonkin leikkauksiin ym. Pitää ottaa selvää onko mitään kotikonsteja tai normaaleja kauneushoitoja joilla tuon ihon saisi pysymään kimmoisena että ei edes tarvitsisi harkita mitään leikkausta.[/QUOTE]

"Hyvin säilynyt 27 vuotias" :laugh:

Mietitäänpäs... tukka on ohentunut, mutta johtunee lähinnä lääkkeistä, ei iästä. Kunto on hieman huonontunut, johtuu laiskuudesta, ei iästä. Iho... pukkaa yhä satunnaisesti finniä, eli ei johdu iästä. Silmät... en ole käyttänyt rillejä melkein 20 vuoteen, lukulasit hankin kyllä, mutta en osannut käyttää, kun ilman näkee paremmin.

Haluaisin osata vanheta tyylikkäästi ja arvokkaasti, mutta kun en osaa, en ikäänny lainkaan. :saint:

Mua kanssa on alkanut ikääntyminen ärsyttämään. Vaikka olenkin säilynyt melko rypyttömänä ja en ole myöskään alkanut näyttämään keski-ikäiseltä kansakoulunopettajalta tyylillisesti. Niin silti alkaa keho vanheta. Ikänäkö vaivaa. Harmaita puskee jatkuvasti lisää. Ja milloin kolottaa selkää ja milloin jotain muuta paikkaa.

[QUOTE="Meimi";25387017]Mua siis ottaa niin päähän kaikki nämä vanhenemiseen liittyvät pikkujutut!!

Mua ärsyttää suunnattomasti että mm.
- ihon "kunto" muuttuu, ennen ihan normaali iho on niin perhanan kuiva että aamuin illoin ja välillä päivälläkin saa rasvata
- hiukset ohenee, tukkaa lähtee vaikka kuin paljon
- tulee harmaita!!! Enkä todellakaan anna niiden näkyä, joten kampaajalla on juostava kuukauden välein.
- ikänäkö alkaa oireilla. Vielä näen ihan hyvin, mutta tulee välillä tunne että pitää räpäyttää silmiä ja sitten vasta näkö tarkentuu.
- silmätki alkaa muistuttaa "vanhan" ihmisen silmiä. Peilistä kattoo mun oman äidin silmät!

Loppus edes perhana nuo menkat että sais jonkun positiivisen asian tästä vanhenemisesta mutta ei, joka kuukausi ne ilmestyy.

Mrrrrr!!!

Niin, tai kertokaa omia "kivoja" vanhenemisoireita; että voin lohduttautua että voishan mulla olla tommostakin.[/QUOTE]

Minkäs ikäinen olet? Itse olen 44 v.

Tukassa mulla on harmaata, mutta mitäs sitten. Värjään tukkaani minäkin, noin 3 kk välein ja niistä harmaista tulee raitoja muiden joukkoon, ei haittaa.

Hiusten oheneminen kuulostaa oudolta, sillä mulla tukkaa on aivan valtavasti, välillä on kausia jolloin hiuksia lähtee enemmän (hiukset uusiutuu), tai esim. anemia aiheuttaa sitä, oletko varma ettei kyse ole mistään sairaudesta?

Mulle ikänäkö on kyllä pelkkää plussaa. Mulla on nimittäin silmälasit, en näe kauas, ja mun miinukset on vähentyneet viimeiset 10 vuotta, lähinäkö taas on ihan kunnossa, edelleen. Eli voi olla, että tarvitsen tulevaisuudessa vain lukulasit.

Mua ei vanheneminen kyllä haittaa, ainakaan vielä. Eli niin isoja muutoksia ei ole tapahtunut, että minua haittaisi. Ryppyjäkään mulla ei vielä ole. Mulle on sanottu, että niitä tulee vähemmän, koska mun ihoni kuplii edelleen - ikuinen teini-ikä siis.

[QUOTE="poikia3";25387392]Minkäs ikäinen olet? Itse olen 44 v.

Tukassa mulla on harmaata, mutta mitäs sitten. Värjään tukkaani minäkin, noin 3 kk välein ja niistä harmaista tulee raitoja muiden joukkoon, ei haittaa.

Hiusten oheneminen kuulostaa oudolta, sillä mulla tukkaa on aivan valtavasti, välillä on kausia jolloin hiuksia lähtee enemmän (hiukset uusiutuu), tai esim. anemia aiheuttaa sitä, oletko varma ettei kyse ole mistään sairaudesta?

Mulle ikänäkö on kyllä pelkkää plussaa. Mulla on nimittäin silmälasit, en näe kauas, ja mun miinukset on vähentyneet viimeiset 10 vuotta, lähinäkö taas on ihan kunnossa, edelleen. Eli voi olla, että tarvitsen tulevaisuudessa vain lukulasit.

Mua ei vanheneminen kyllä haittaa, ainakaan vielä. Eli niin isoja muutoksia ei ole tapahtunut, että minua haittaisi. Ryppyjäkään mulla ei vielä ole. Mulle on sanottu, että niitä tulee vähemmän, koska mun ihoni kuplii edelleen - ikuinen teini-ikä siis.[/QUOTE]

Samanikäisiä siis ollaan.

Toiset tykkää harmaista hiuksista, minä en. Mulla on muuten tummat hiukset ja ne harmaat, mitkä tulee, tulee oikein välkkyvän hopeisina, eli erottuvat niin hemmetin hyvin. Nou tänk juu.

Tukan lähtö; no, syön vitamiineja kohtuudella, urheilen kohtuudella, silti lähtee. Toisilla lähtee, toisilla ei. Valitettavasti kuulun ekaan ryhmään. Tulen äitiini :(.

Mullakin on miinusta, mutta kun miinusta on kylliksi, ikänäkökään ei riitä sitä korvaamaan. Eli edessä on kaksitehot tai kamalaa; monitehot ennenpitkää. Tai sitten joku leikkaus.

Rypyt, no ne ei haittaa, kunhan vain simät näkyisi. Mutta kun luomet laskeutuu...

No mutta: positiivista löytyi, JEEEEEE!

Lapset on nytkin toinen pesemässä vessoja ja toinen tekemässä lumitöitä. Ja jee, ne tosiaan voi jättää keskenään kotia ilman lapsenvahtia. Ne ei heti huku, jos on uimassa, eikä koko ajan vahtaa niitä silmä tarkkana. Ne laittaa ruokaa ja leipoo.
Palkka on tosiaan ihan kohtuullinen eikä tarvi näyttää koko ajan niinku nuorempana.
Parisuhdekin on parempi kuin ennen, kun nyt oman ajan saanti on helpompaa kuin ennen kun ne lapset voi jättää olemaan keskenäänkin. Ja kumpikin jo tietää mistä toinen tykkää. Onneksi se tuo mieskin vanhenee siinä sivussa kun itsekin :).

Yhteistyössä