Vanhentaako lyhyt tukka tosiaankin niin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hanna"

Vieras
Mua siis on aina luultu paljon nuoremmaksi. Vielä kesällä olin pitkätukkainen ja ikää siis nyt 30. Mua luultiin aina 24-27v.
Leikkasin lyhyeksi hiukseni ja nyt moni ihmettelee, kun sanon olevani 30. Olisivat ajatelleet mun olevan paljon vanhempi.

Meillä on äitilapsipiiristä yksi kuva, jossa on kaikki äidit lapsineen. Siellä on yksi äiti, josta todella moni on sanonut, että onko hän äiti vai joku ohjaaja. Sitten on sanottu "no mutta sai se X:kin nelikymppisenä vielä sen niiden kuopuksen".

Ja tuokin äiti on oikeasti muistaakseni 29. Hänellä on tosi hyvä iho, suuret silmät, itsestään huolta pitävä jne, mutta lyhyeksi leikattu tukka.

Pitäskö kasvattaa pitkät hiukset takaisin :/

Mun mielestä 100% alle viisikymppisistä naisista ovat kauniimpia pitkällä tai puolipitkällä tukalla. Kenellekkään nuorelle, tai nuorehkolle ei sovi lyhyt tukka. *suojautuu kivityksiltä*

Lyhyet hiukset sopivat todella harvoille naisille ja nekin ovat poikkeuksetta yleensä nuorempia. Ei ole mitään karmeampaa katseltavaa kuin parasta lisääntymisikäänsä jo reilusti ohittamassa oleva ja hiuksensa lyhyeksi kynivä suomalaismamma. Ymmärrän sen että hiukset ohenevat ym. mutta miksi silti pitää valita karmea lyhyt tukka naisellisen pitkän tukan sijaan?

Riippuu paljon hiuslaadustakin millainen hiusmalli sopii. Omani on tosi ohut, joten minusta ei saa pitkä- ja tuuheatukkaista vaikka miten yrittäisi.

Aivan poikamalliksi en leikkaa, mutta suhteellisen lyhyenä hiukset on pidettävä jotta ne saa edes vähän pöyheämmäksi.

Monille sopii pitkä hius ja jos oma hiuslaatu on vahva ja hyvä niin kannattaa iloita siitä!

Minusta lyhyet hiukset naisilla ovat kauniit. Parhaimmat hiusmallit ovat minusta olleet aina lyhyet. Useinmiten pitkähiuksiset vain kietaisevat rotanhäntänsä ponnarille ja hiusten leikkuukin näkyy usein unohtuneen hapsottavista latvoista päätellen.

Ja parturi tässä kerran sanoi, kun oli hiuksien pituudesta puhetta, että mitä vanhempi nainen sitä lyhyempi tukka pitäisi olla, nimenomaan siksi, että pitkä tukka vanhentaa.
Minun äidilläni oli tuonne 60 vuotiaaksi asti pidemmät hiukset, leikkasi ne lyhyeksi ja 10v katosi iästä. Äitini on nyt 75v ja edelleen häntä luullaan noin 10v nuoremmaksi.
Samoten kiharat vanhentaa, huomasin sen anopista, jolla aina kiharoita, nyt leikkautti lyhyen ja suoran mallin ja heti on nuoremman näköinen.

Mä kuulen ensimmäistä kertaa tällaisen väitteen.

Mua on aina sanottu itseäni nuoremman näköiseksi, nytkään moni työkavereista ei meinaa uskoa, kun sanon, että täytän 40 tänä vuonna. Ja mulla on ollut lyhyet hiukset n. kymmenen vuotta.

Nyt olen alkanut kasvattaa, mutta en todellakaan tuosta syystä, vaihtelun vuoksi vaan. Mä olen itseasiassa aika epävarma näistä hiuksista nyt, että sopisko mulle kuitenkin se lyhyt malli paremmin..

Oletteko lyhyen hiusmallin vastustajat muuten nähneet Oscar-gaalan kuvat Charlize Theronista lyhyellä mallilla, wau!!!

Aika monella suomalaisella on ohut hiuslaatu jolloin pitkä tukka näyttäisi ihan kamalalta pitkin päätä menevältä hiirenhännältä...

Höpöhöpö. Moni vain ei laita tukkaansa ollenkaan. Ohut ja hento hius on helppo laittaa, jos vähän viitsii. Moni paksutukkainenkaan ei hiuksiaan laita, jolloin tukka näyttää myöskin littanalta. Kun ihmiselle joka ei laita tukkaansa, leikataan lyhyt tukka, se on yhä lättänä, mutta lisäksi lyhyt. Yhtä hyvin voisi olla kalju, siinä olisi edes särmää.

Mulle aina sanottu, että sopii lyhyt tukka paremmin :) ja näytän nuoremmalta lyhyessä tukassa. Vaikea sanoa mitä se on sitten 10 tai 20 vuoden päästä, kun ikää nyt vasta 23. Itse leikkaan n. Kerran vuodessa lyhyen mallin ja kasvatan sitten pitkät taas.. :D ja joka kerta erilainen malli.. Kyllästyn nopeasti.

Määrittele eka lyhyt tukka? Mun mielestä esim. leukaan asti yltävä polkka tai hartioita hipova tukka on vielä lyhyt, eikä noi pituudet ainakaan ketään vanhenna, jos malli sopii kantajalleen :) Pitkäkin tukka voi vanhentaa. Mä oon just manannut kun en saa aikaiseksi mennä kampaajalle, vaikka tukka alkaa tehdä mut väsähtäneen näköiseksi, ja on siis piiitkä ;)

Yhteistyössä