Vanhimman tytön kanssa välit poikki!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onneton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nii just,sitähän mä oon.Muuten vaan itken lapseni takia naamani turvoksiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Älä sitten hylkää lastasi. Mutta muista myös pitää huolta itsestäsi, välillä viikonlopuksi lepäämään yms. jotta jaksaa. Ja valitse taistelusi, koska ne on voitettava.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
Käy herranjumala juttelemasta tästä jossain muualla kuin tällä palstalla! Tiesitkö esim sitä, että ammattilaiset olisivat osanneet sanoa jo monta viikkoa sitten että seuraava syyte tyttäreltäsi on isän/isäpuolen hakkaaminen? Ja älä yhtään ylläty, jos hän seuraavaksi sanoo hänen käyttävän hyväksi. Sitten jos hän joutuu esim lastenkotiin, hän voi aloittaa itsensä vahingoittamisen, esim viiltelyn.

Nämä kaikki ovat käytöstä teiniltä, joka etsii itseään ja JOTA EI SAA JÄTTÄÄ YKSIN! Mene ammattilaisen puheille, et ihan selvästi hallitse tilannetta! Sinun ei kuulu hylätä häntä!! Sairaalassa oli sanottu (en halua sanoa kenelle) että nuorella on asiat vielä hyvin NIIN KAUAN KUN TE VANHEMMAT OLETTE LÄSNÄ! Tietäisittepä kuinka moni nuori täällä makaa yksin, ilman yhtään vierasta.

Älä anna periksi, yritä ymmärtää ja hanki nyt heti apua, sitä saa kun myöntää ettei enää selviä.

Kuuntele hyvä ihminen mitä tuossa viestissä sanotaan: HAE APUA! Täällä palstalla tottakai käsketään istumaan alas juttelemaan tyttären kanssa, mutta jos te ette osaa kommunikoida alunperin, näin vereslihaisessa tilanteessa se ei luultavasti tuota mitään hyvää ilman ulkopuolista apua.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Olet huono äiti. Kun päätit synnyttää lapsesi, päätit samalla kantaa vastuun hänestä LOPUN ELÄMÄÄSI. Sinun tehtäväsi on auttaa lastasi (myös pääsemään eroon valehtelusta ja manipuloinnista) ammattilaisten avustuksella vaikka tarvittaessa.

En muuten yhtään ihmettele, jos lapsesi häiriökäyttäytyy, jos äitinä on on kylmä ääliö, joka on valmis hylkäämään 16- vuotiaan lapsensa.

No tämä olis kyllä saanut jäädä kirjoittamatta. Ei auta äitiä, että haukut pataluhaksi :(

n.1,5v. sitten tyttö oli jo "sijaishoidosa", tuli kotiin kaikki oli hyvin pitkään,mutta nyt taas....Olen varmaan huono äiti ja en osaa kasvattaa teiniä.Itse olin teininä kiltti,mutta tää mun tyttö on tullut biologiseen isäänsä täysin.Valitettavasti!!! Eli manipuloiva ja hallitseva.

Onko ongelmana se että näet tyttäressäsi ex-puolisosi etkä tytärtäsi. Riitelet hänen kanssaan vanhoja kaunoja...

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Olet huono äiti. Kun päätit synnyttää lapsesi, päätit samalla kantaa vastuun hänestä LOPUN ELÄMÄÄSI. Sinun tehtäväsi on auttaa lastasi (myös pääsemään eroon valehtelusta ja manipuloinnista) ammattilaisten avustuksella vaikka tarvittaessa.

En muuten yhtään ihmettele, jos lapsesi häiriökäyttäytyy, jos äitinä on on kylmä ääliö, joka on valmis hylkäämään 16- vuotiaan lapsensa.

No tämä olis kyllä saanut jäädä kirjoittamatta. Ei auta äitiä, että haukut pataluhaksi :(

Uskon kyllä, että totuuden sanominen ääneen juuri sellaisena kuin se on herättelee tällaisia äitejä. Noita 15 -16- vuotiaita syrjäytyjänalkuja on tässä maassa ihan liikaa! Ongelman poiskitkentä ei onnistu hyssyttelemällä sitä tosiasiaa, että ongelmanuorten vanhemmat ovat välinpitämättömyydellään ja käytöksellään vastuussa siitä, mitä heidän lapsistaan kasvaa. Yhteiskunnalla ei ole resursseja korjailla sitä satoa, mitä vastuuttomat aikuiset vastuuttomuudellaan saavat aikaan! Huolehtikoot itse jälkikasvustaan. Ja antakoot lapsilleen sitä rakkautta, tukea ja välittämistä, joka heille lapsina ilman muuta kuuluu!

Mä valehtelin teininä mun kavereille pari kertaa että mun isä on lyöny mua.Vaikka isäni oli oikeasti tosi hyvä isä, samoin äitini oli hyvä vanhempi. Mulla vaan oli teininä niin paha maailmantuska ja kauhea olo, että keksi tuon ja oikein hankkiuduin muutenkin ikäviin tilanteisiin, että olisi oikea syy tuntea mitä sisälläni tunsin. Hakeuduin niin riskialttiisiin tilanteisiin, että ihme ettei käynyt pahemmin koskaan! Jos mun vanhemmat olisivat mut hylänneet, niin en varmasti olisi tässä, vaan viimeisetkin estot ja itsesuojeluvaisto olisivat hävinneet, jos ne, joihin mun piti pystyä turvaamaan, olisivat mut jättäneet. Älä missään nimessä nyt hylkää lastas, vaan väkisin rakasta ja näytä se myös. Rakastaa voi vaikka näyttäisi suuttumuksensa. Selvitä asia ja kuuntele mikä lapsella on hätänä.

Olet kauhea äiti.

Olisko ollut parempi, että olisi kertonut sen totuuden, että äiti välittää lapsesta niin vähän että hylkää alaikäisen lapsen valehtelun takia?

Ois varmaan aihetta katsoa peiliin, että miksiköhän se lapsi valehteli, jos valehteli. Näkee että äiti rakastaa isäpuolta enemmän kuin lasta?

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
hae lapsellesi apua vaikka perheneuvolasta, tai jostakin muualta

ja sellanen vain tiedoksesi että lapsi tai lapset aina ennen miestä,kumpaakohan pitäisi kuunnella
hei haloo!!

perheneuvola on jo käyty läpi ja sossu. Mitä vielä olis tarjolla???

n.1,5v. sitten tyttö oli jo "sijaishoidosa", tuli kotiin kaikki oli hyvin pitkään,mutta nyt taas....Olen varmaan huono äiti ja en osaa kasvattaa teiniä.Itse olin teininä kiltti,mutta tää mun tyttö on tullut biologiseen isäänsä täysin.Valitettavasti!!! Eli manipuloiva ja hallitseva.

Joo, eihän nyt huonoja puolia itseltä tule, vaan ne tulevat miehen suvusta! Et itse taida omia vikojasi tajuta ja lasta pitäisi kasvattaa.

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
hae lapsellesi apua vaikka perheneuvolasta, tai jostakin muualta

ja sellanen vain tiedoksesi että lapsi tai lapset aina ennen miestä,kumpaakohan pitäisi kuunnella
hei haloo!!

perheneuvola on jo käyty läpi ja sossu. Mitä vielä olis tarjolla???

vaadi vielä apua sieltä, me ainakin saatiiin tuon teinitytön kanssa vaikka ei ollut noin vakavasta asiasta kyse..
mut piti pyytämällä pyytää ja antaa aikaa kuunnella ja antaa tätien kysellä ja tytön puhua. Meillä ainakin auttoi kun oli vain minä ja tyttö aikaa siellä, ei muita perheenjäseniä.
tsemppiä!
muista että olet tyttösi itse synnyttänyt ja kasvattanut näin pitkälle ja vaadi tytöltäsikin ja ole luja, mene vaikka viereen itkeen että tajuaa miltä tuntuu..

Yhteistyössä