Vanhojen lelujen pesu APUA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mukkelismakkelis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mukkelismakkelis"

Vieras
Olen kaivellut tänään vanhoja vauvaleluja kaapista uudelle tulokkaalle ja ajattelin keittää kaikki pienemmät muoviset lelut ja isommat pestä fairylla ja kuumalla vedellä mutta mites sitten noi pehmolelut?

Ajattelin pyykkikoneeseen laittaa, pienet laitoin pesupusseihin on esim. jotain kirjaa missä on ratisevaa osaa ja pehmonorsua missä helistin sisällä. Ja sitten sellainen tosi iso käärme missä myös ollut jotain helisevää sisällä, mikä ei mahtunut pesupussiin.

Periaatteessa ei haittaa jos ei enää toimikkaan niinkuin pitää, kunhan olisi puhtaita sitten varmasti...

Joten missä lämpötilassa ne kannattaa pestä ja pesuaineella vai ilman? (meillä on hajusteetonta sensitive coloria).

KIITOS!!

Meillä on koneessa käsipesuohjelma, sillä peseskelen 40 asteessa niin muksujen kuin koirien pehmolelut. Omo sensitiveä käytän. Jos ihan vauvan leluja pesee niin voi sitten vaikka laittaa vielä tuplahuuhtelun.

minusta noissa missä on sitä ritisevää muovia sisällä, lukee että vain pintapyyhintä, en oo tosin varma, mutta niitä en oo ite pessy koneessa vaan käsin. oon laittanu tilkan pesuainetta konepesuun, eniten mua pelottaa ettei ois mitään pesuainejäämiä kun niitä kuitenkin imeskellään.

en oo käyttäny pesupusseja kun eihän alle kolmevuotiaille tarkoitetuista leluista saa irrota mitään osia.

Yhteistyössä