vannoin itselleni ettei näin kävisi mutta näin pääsi nyt käymään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itku kurkussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ppr:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ppr:
Ja jos sulla kerran on mies on oma-aikasi taattu, jollei mies sanoudu irti vauvastakin..

Kun mies on jo nyt irtisanoutunut koirasta, niin enpä usko miehen jäävän lapsen kanssa koiran ulkoilutuksen ja kouluttamisen takia. Jos koira jää, riitaa syntyy ihan varmasti.

joopa joo.
kai se on parempi pistää koira takaisin kasvattajalle, kun ei itsellä motivaatio riitäkään..
Kannattaa ensi kerralla muistaa, että koira elää sen 10v vähintään ja sitä pitää hoitaa silloinkin kun ei huvita..

Koiran kannalta varmasti parempi vaihtoehto. Vastuusta ja moraalista voi vääntää loputtomiin, mutta koiran kannalta järkevintä on hankkia uusi koti heti. Itse en muuten kasvattajana myisi koiraa esikoistaan odottavalle ihmiselle, jolla ei ole ennestään vankkaa koirakokemusta.

Heiheihei! Älkää nyt missään nimessä pois sitä koiraa laittako!! Ihan varmasti pärjäätte vauvan ja koiran kanssa.. olisko nyt tullut vähän rimakauhua??? Koira kasvaa koko ajan, onhan ne pentuna työläitä, mutta helpottaa ajan kanssa. Vauvan kanssa kun ulkoilet, pääsee koira mukaan jne. Laitat miehes kova kovaa vasten, ei koiraa tuolla lailla vaan laiteta pois, jos nyt ei satu just huvittamaan!

Ei jumalvita! Onko tosiaan näin onnetonta porukkaa ettei pärjää vauvan ja koiranpennun kanssa?? Sääliks kyllä käy ap:tä. Elämä tulee olemaan vielä tosi rankaa hänelle...

Alkuperäinen kirjoittaja Hiu:
Huhuu ap, missä päin asutte ja annatko pennun ilmaiseksi (tai paljonko pyydät euroja?)

Ei kai kukaan anna mitään eläintä ilmaiseksi. Ja 14 viikkoisesta saanee ihan täyden hinnan. Mitäs ne labradorit maksavat? 1000?

Juuri tällaisten takia kasvattajat tahtoisivat estää kasvattiensa jälleenmyynnin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei jumalvita! Onko tosiaan näin onnetonta porukkaa ettei pärjää vauvan ja koiranpennun kanssa?? Sääliks kyllä käy ap:tä. Elämä tulee olemaan vielä tosi rankaa hänelle...
Mä luulen, että ap kyllä pärjäisi vauvan ja koiran kanssa. Ongelma lienee se mies. Olen sivusta seurannut muutamaa perhettä, joissa lemmikki on hankittu miehen vastusteluista huolimatta.

jos ap on maksanut koirasta lähemmäs tonnin, niin älä missään nimessa anna ilmaiseksi! Joku oikeesti myy sen sit eteenpäin huomalla voitolla! Jos olet NIIN tyhmä ap, niin iso murrr!

No ompa kinkkinen tilanne ja ehkä parempi ottaa yhteys kasvattajaan.Sääli vain koiraa,mutta ehkä saa paremman kodin jossa häntä rakastetaan!
Mää odotin kolmatta mukulaani ja meillä oli kaksi taistelukoiraa ja mies työnsä takia tosi vähän kotona,mutta pärjäsin ihan helposti..organisointikysymys vaan mielestäni. Samallalailla siittä koirasta joutu huolehtimaan kuin vauvasta,jos joutu esim.sairaalaa eli hommaan hoitopaikkaa jne.
Noiden kahden koiran kuoltua pidinkin taukoa eläinhankinnoissa sillä nyt 5 lasta ja kävin läpi vakavan sairauden ym. Nyt tuo 7v hinkunut koiraa pari vuotta,mutten ole suostunut,koska hommaan meitin perheeseen eläimet aina sillä ajatuksella,että mää ne loppujenlopuksi hoidan jne.
Kissat hommattiin meille vähänaikaa sitten,kun tulevat paremmin toimeen yksinäänkin jne.Ja niinhän siinä kävi että tota 7v:tä saa patistaan hoitaan niitä ja mää loppuviimeksi hoidan ne,mutta se nyt ei yllätyksenä tullutkaan mulle.Kamala koirakuume olisi taas,mutta pakko hillitä,kunnei tuo terveydentila ihan vielä täysin vakaaa ja haluun opettaa noille pienimmille mukuloille vastuuta eläimistä,ettei niitä vaan ostella ja jätetä oman onnensa nojaan.
Eräässä tuttavaperheessä harrastetaan tota,että hommataan eläimiä ja kohta kyllästytään ja annetaan pois ja hommataan lisää... :kieh: Noista kissoista toinen oli menossa juurikin heille,niin soittivat seuraavana päivänä etteivät pystykkään pitään! :headwall: No meillä nyt kaksi kissanpentua! =) Nyt nuo tuttavat hommasivat taas koiran oli niillä kolme päivää ja ettivät sille uutta kotia!!! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Heiheihei! Älkää nyt missään nimessä pois sitä koiraa laittako!! Ihan varmasti pärjäätte vauvan ja koiran kanssa.. olisko nyt tullut vähän rimakauhua??? Koira kasvaa koko ajan, onhan ne pentuna työläitä, mutta helpottaa ajan kanssa. Vauvan kanssa kun ulkoilet, pääsee koira mukaan jne. Laitat miehes kova kovaa vasten, ei koiraa tuolla lailla vaan laiteta pois, jos nyt ei satu just huvittamaan!

Tuota rimakauhua minäkin epäilen. Unohtuu se tosiasia, että koira ei ole pentu kovin kauaa! (Ja uskomaton tosiasia, mutta vauva-aikakin on tosi lyhyt!)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja me kaksi ja lemmikit:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
siis oliko koiranottaminen alunperinkin miehen mielestä huono idea ?

Näin mä ymmärsin...

no sitten mä en , sori vaan, ihan täysin ymmärrä että miksi miestä nyt syytetään, jos se ei ole alunperin edes koiraa halunnut. eikö silloin se ole niin, että jos se on kuitenkin otettu ( MIKÄ ON OLLUT TYPERÄÄ ) niin silloin sen myös hoitaa se joka on halunnut. noin niinkuin kärjistäen.

mutta sitä minäkään en ymmärrä että miten tuo vauva ja koira toisensa poissulkee..

Kyllä avioliitto merkitsee yhteistä elämää. Kun toisella on huoli, toinen kuuntelee ja auttaa. Puolitiehen vastaan, niin löytyy se kultainen keskitie. Aina ei voi saada kaikkea, mitä tahtoo, koska liitossa on pakko hyväksyä puolison mieltymykset! "Tukekaa toisianne yhteisen elämän vuoksi."

milläs tavalla ap on tullut sitten puolitiehen vastaan koira-asiassa ? mä ihmettelen, että jotkut ottaa koiran jos toinen ei halua tai kokee että aika on huono. eikö sitä olis voinut lykätä sitä ottamista ? en ymmärrä. ja nyt itketään, kun se toinen ei olekaan kantaansa muuttanut..
mutta turhahan se on jossitella kun on paskat housussa
:xmas:
toivottavasti koira löytää hyvän kodin.

Ap vaan kärkkäästi laittaa miehen syyksi, vaikka on mitä ilmeisimmin OMA innostus lopahtanut ja nyt vauvan varjolla tuuppaa vastuuta enemmän miehelle :headwall: Mistä sä ap nyt jo tiedät ettet pärjää vauvan ja koiran kanssa? Et mistään, sä vaan hoksdasit että siinäpä oiva tekosyy kun ei enää huvitakaan paijata hauvelia.

Sinähän sitä ensin halusit, mies toppuutteli. Kanna nyt vastuusi, ainakin ole rehellinen jka lakkaa syyttämästä (pelkästään) miestäsi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Tuota rimakauhua minäkin epäilen. Unohtuu se tosiasia, että koira ei ole pentu kovin kauaa! (Ja uskomaton tosiasia, mutta vauva-aikakin on tosi lyhyt!)

No ei se koira kyllä hetkessä aikuistu ja viisastu vaan tarvii ihan oikeasti työtä saada siitä koirasta yhteiskuntakelpoinen yksilö. Vauva-aikakin voi olla erittäin haastava. Parempi sen koiran on palata kasvattajalle nyt 14-viikkoisena kuin pellossa kasvaneena 1-vuotiaana.

Uskomatonta että voidaan verrata koiran ottamista ja vauvan saantia!!!varo ettei kyllästy,,,huhuhuhu. Hävetkää, yök! Jos tuntuu ettei jaksa niin parasta luopua koirasta nyt eikä myöhemmin. Meillä mies on ottanut koiran JA kissan pennun kun olin viimeisilläni 3 lapsesta, vastusteluistani huolimatta. Ensimmäiset 6kk ihan HELVETTIÄ elukoiden takia ja koskaan ei mies anteeksi saa. Mieshän kuitenkin kävi kokoajan töissä joten koko helevetin köörin hoito yksin minulla!!hankkiudu eroon jos pääset ja ei ole mitään hävettävää jos työmäärä yllättää ja voima loppuu. Elukat on elukoita ei "täysiä perheen jäseniä", perhe kävelee 2 jalalla ja kaikki muu on, noh jotain muuta,,,,

No onpa tylsä tilanne, siis koiran puolesta :(

Mä en ite tajuu kuinka ihmiset voi olla niin uusavuttomia että ne ei millään pysty ja jaksa hoitaa vauvaa ja koiraa yhtä aikaa :o Meille tuli alaskanmalamuutin pentu kun odotin esikoista rv 37 :D Ja sit tuli saksanpaimenkoiran pentu kun esikoinen oli 1v3kk...eikä siinä mitään vaikeeta oo ollut. Ehkä kyse on siitä kuinka siihen ite asennoituu...eli musta tuntuu että et sä itekään ollut kovin valmis koiran ottamiseen kun siitä oot heti valmis luopumaan kun miestäs ei satu huvittamaan :/ Toivottavasti et anna sitten koiraa ensimmäselle halukkaalle vaan oikeasti huolehdit edes siitä että pentu saa PYSYVÄN ja hyvän kodin itselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja fiona:
totuta vauvaa nukkumaan vaunuissa,tee ulkoilutukset vaunujen kanssa.Kun mies on kotona ja vauva nukkuu(tai jos mies osallistuu hoitoon) vie silloin koiraa ulos..

Millaista on koiran elämä perheessä, jossa yksi perheenjäsen ei hyväksy koiraa? Ap ei pysty kantamaan vastuuta koirasta yksin, vaan koira vaikuttaa väistämättä myös miehen elämään. Mies joutuu vahtimaan lasta ainakin koiran tottelevaisuusharjoitusten ajan. Niitä tottelevaisuusharjoituksia todella tarvitaan, jos aikoo saada nuoren, vilkkaan koiran kävelemään kauniisti vaunujen vierellä.

Lisäksi olen vähän sitä mieltä, että vaunujen vierellä lyhyessä narussa köpöttely ei riitä purkamaan nuoren labradorin energiaa. Se koira tarvitsisi joka päivä kunnolla liikuntaa ja aivotyöskentelyä. Onko mies valmis sitoutumaan siihen, että hän hoitaa lasta sillä välin kun ap puuhastelee koiran kanssa?

Harrastukset yleensäkin aiheuttavat kinaa monessa vauvaperheessä. Nuori, vilkas koira vie paljon aikaa eikä sitä voi laittaa hyllylle, jos parisuhde näyttää harrastuksen takia rakoilevan. Ja koirahan siinä lopulta kärsii.

Mä en ole koskaan ymmärtäny sitä, että otetaan koira siihen aikaan ku on syntymässä lapsikin :/ Varsinkin jos kyseessä on ensimmäinen koira ja ensimmäinen lapsi, kun ei vielä tiedä yhtään minkälaisia haasteita on tulossa vastaan. Joillekin koiranpentu + vauva on helppo yhdistelmä, kiva vaan kun on jotain tekemistä päivisin, toisille taas siitä voi muodostua oma pieni helvettinsä kun vauva kirkuu ja koira pissii ympäri kämppää, eikä aika tai energia riitä mihinkään. Yks kerrallaan olis ehkä parempi ratkaisu, niin sais jokainen perheenjäsen sen ajan ja energian mitä ansaitsevat ilman pelkoa siitä, että tilanne leviää käsiin.

Mäkin ymmärsin, että mies ei alunperinkään pitänyt koiran ottamista hyvänä ideana. Todella vastuutonta toimintaa ap:lta ottaa koira jos näin on. Että mies vastusteli jo etukäteen. Ottaisin yhteyttä kasvattajaan ja miettisin jatkotoimenpiteitä hänen kanssaan.

Alkuperäinen kirjoittaja itku kurkussa:
mietitiin kauan aikaa ja mies oli täysin varma ja iloinen....sitten meni pari viikkoa niin sen innostus lopahti! :( ei oo kuulemma sittenkään koiraihmisiä...perkele :(
Ja siis me kyllä harkittiin tosi tarkkaan ja oltiin valmiita....tai no mies ei sitten ollutkaan....
se ei kuulemma jaksa hoitaa sitä joten pois on annettava....sillä koko ajan hermot kireällä sen kans..

ei ollu mies alusta asti sitä mieltä ettei koiraa taloon ku joku kysäisi!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ohikulkija:
Uskomatonta että voidaan verrata koiran ottamista ja vauvan saantia!!!varo ettei kyllästy,,,huhuhuhu. Hävetkää, yök! Jos tuntuu ettei jaksa niin parasta luopua koirasta nyt eikä myöhemmin. Meillä mies on ottanut koiran JA kissan pennun kun olin viimeisilläni 3 lapsesta, vastusteluistani huolimatta. Ensimmäiset 6kk ihan HELVETTIÄ elukoiden takia ja koskaan ei mies anteeksi saa. Mieshän kuitenkin kävi kokoajan töissä joten koko helevetin köörin hoito yksin minulla!!hankkiudu eroon jos pääset ja ei ole mitään hävettävää jos työmäärä yllättää ja voima loppuu. Elukat on elukoita ei "täysiä perheen jäseniä", perhe kävelee 2 jalalla ja kaikki muu on, noh jotain muuta,,,,

Mies ei saa anteeksi? hahaha. Melkoinen parisuhde. Ja miksei vauvaa ja koiranpentua voi verrata toisiinsa? Molemmat ovat vaativia vauvaikäisinä, mutta vauva on vieläkin vaativampi. Jos ukko ei jaksa edes koiranpentua, niin miten jaksaa vauvan rääkymistä? Entä jos vauvalla on koliikki?

liekö ap vielä linjoilla?
olen ostamassa itselleni pentua ja tuota rotua.
jos otat muhun yhteyttä voisi pentu saada meiltä nopeesti uuden ja ehdottomasti hyvän kodin.
rekisteröidy ja laita viestiä mulle.
sovitaan asioista jos pennusta oikeesti sun pitää eroon päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Beijja:
ei ollu mies alusta asti sitä mieltä ettei koiraa taloon ku joku kysäisi!!!
Mä ainakin kuulun niihin, jotka sitten ymmärsi aloituksen väärin. Siinä kun ap sanoi, että miehen mielestä koira tuli huonoon aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmenainen:
Ymmärrän kantasi. Selitä minulle, miten me pärjäsimme, kun meillä oli 4 koiraa ja tuli vauva?
Koska sulla oli tahto ja mahdollisuus pärjätä. Ja ilmeisesti sulla ei ollut miestä, joka alunperinkin vastusti koiran hankintaa? En tunne ap:tä, mutta musta on ihan hyvä, jos ihminen tiedostaa omat voimavaransa ja tekee koiran kannalta oikean päätöksen.

Minun mieheni kieltäytyi hankkimasta koiraa ekat 3 v. siitä lähtien, kun ilmoitin tällaisen rodun haluamisestani. Mieheni ei edelleenkään loveta koiriamme, joita tällä hetkellä on kaksi, mutta silti: käveleminen kun tekee terää, ihan varmasti ja jos joku muu ei pysty kävelemään, niin pyörätuolilla sitten kenties pystyy liikkumaan. Mun vauva oli ulkoiluiässä talviaikaan ja mulla oli kaksi hihnaa toisessa kädessä ja kaksi toisessa. Pidin vaunujen kahvasti kiinni ja vaunuilla oli todella hyvä tukea itseä alamäessä liukkaalla kelillä! - Minä olen tehnyt suuria myönnytyksiä mieheni vuoksi. Kestän myös sen, että mieheni aina vain kuin tapana ruikuttelee silloin tällöin koiravastaisuuttaan. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Näin se vaan menee. Enkä edes ole ihmenainen, vaan ihan tavallinen ihminen, jolla on aivot päässä. :)

Labbispentu ja vauva on todella työläs yhdistelmä, varsinkin kun miehesi ei halua auttaa koiran hoidossa ja koulutuksessa. Myy pentu pois hyvään kotiin. Laita ilmoitus labradorinnoutajakerhon sivuille, siellä on pentuvälitys ja myös aikuisten koirien välitys. Sitä kautta saat parhaiten hyvän kodin. Apulat sun muut on huonompia paikkoja myydä koira...eli rotuyhdistyksen sivulle kannattaa laittaa.

Yhteistyössä