Vannotko sauvakävelyn nimeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parempaa kuntoa kohti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

parempaa kuntoa kohti

Vieras
Kuinka pitkään kerralla ja kuinka monta kertaa viikossa pitäisi harrastaa sauvakävelyä jotta alkais näkyä tuloksia?
Tämä tietysti yhdistettynä VHH ruokavalioon ihan terveydellisistä syistä.
Sauviksen lisäksi ois tarkoitus tehdä kotona jumppaa n. 3-4 kertaa viikossa.
Jos osaisit vielä kehua jotain hyviä lenkkareita niin olisin kiitollinen : )

En tykkää sauvakävelystä ja on se vähän mahdotontakin, kun on koira aina lenkillä matkassa. Hölkkäämään olen alkanut ja se on minun laji ja hölkyttelen n. 15 km viikossa. Toki lisäksi kävelen päivittäin, kun on kaksi isohkoa koiraa. Tilasin vasta edulliset Reebok Instant? -lenkkarit netanttilasta ja hyvät on. Sopii minun leveälle jalalle, mutta on niin yksilöllistä mikä sopii. Esim. Adidas ja Nike ei passaa mulle ollenkaa, kun mulla niihin leveä jalka.

Varmaankin hyvä jos vähintään kaksi kertaa viikossa tekee vähintään puolen tunnin lenkin. Sulla tuota jumppaakin aika lailla. Muista kuitenkin, että jos kovasti urheilet niin lihakset tarvii hiilihydraatteja.

Kiitos vastauksista! Voisin käydä kokeilemassa niitä reebokin kenkiä. Mun on pakko syödä VHH ruokavaliolla koska en kestä viljoja, samoin peruna ja riisi turvottaa ja kaasuttaa pahasti, ne ei kuitenkaan ole yhtä pahoja kun viljat. Sokeri on myös mulle nou nou. Otan tarpeelliset hiilarit jostain muualta.
Mulle sopis tuo sauvis kun saan niin vähän omaa aikaa ettei se riitä kuntosalilla käyntiin. Koira tekis kuitenki hyvää kun pelkään kulkea yksin iltaisin pimeän tulllen.

Yhteistyössä