V
"vieras"
Vieras
Niin täältä Kouvolastakin ollaan lopettamassa kuntalisä kokonaan. Teillä saa kuntalisää sentään sinne 1,5- vuotiaaksi asti.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Vantaa-lisää ollaan poistamassa kotihoidon tuesta 1,5 vuotiailta. Tämä siis tarkoittaa 215 euroa vähemmän rahaa/ kk.
Vaunumarssi starttaa 14.11 klo 10 Tikkurilan Sinirinnan puistosta asian vastustamiseksi. Leikkipuisto on siis K-Market Ylivedon vieresä. Marssimme kaupungintalolle luovuttamaan adressin kunnanvaltuutetuille.
Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee mukaan tukemaan lapsiperheiden hyvinvointia, ja vastustamaan lasten kustannuksella tehtäviä säästötoimenpiteitä.
Adressi löytyy täältä:
Vantaan säilytettävä kotihoidontuen kuntalisä 1,5-2-vuotiailla. - Adressit.com
Vantaan kaupunki antaa kuvan, että lastenhoitoa ei arvosteta, joten miksen sitten antaisi vantaan kaupungin maksaa minun lapsen hoitoni jatkossa?
ihan oikein on että poistuu!!! ei meillä täällä muillakaan mitään helvetin kuntalisiä ole!
No mulla on etuna se, että voin valita. Teen osa-aikaista työtä sekä opiskelen saman aikaisesti kuin hoidan tyttöäni kotona. Jos tilanne on se, että kuntalisät poistetaan, niin miksi en katsoisi tulevaisuuteen? Tarkoitukseni on hankkia lisää lapsia jossakin välissä ja silloin asia vaikuttaisi meidän talouteen. Maksaisin tytön kerhosta ja tarhasta lähes saman summan, erona se, että tyttöni tarhassa saa 3 ruokaa ja pidemmän hoitoajan, ulkoilua yms. Ja minä voisin ottaa ylimääräisiä työvuoroja ja opiskella rauhassa.
Alkuperäinen kirjoittaja uupunut äiti;27471587:Tämän kuun alusta vantaalaiset alimman hoitomaksun omaishoitajat jäävät ilman palkkaa, eli Vantaa irtisanoi omaishoitajien sopimukset loppuvuodeksi.
Tuskin kukaan muukaan on laitoshoitoon lastaan vienyt (en minä ainakaan) vaan hoidamme lapsemme silti itse.
Voisin tuon Vantaa- lisän siirtää omaishoidon palkkoihin, ihan mielelläni. Lapseni on siis teini-ikäinen, mutta tarvitsee hoitoa ympäri vuorokauden.
Juuri näin. Yleensä ne, joiden kotiin jäämiselle kotihoidontuen kuntalisällä on vaikutusta, ovat pienituloisia naisia. Niitä, joiden palkasta maksetulla kunnallisverolla ei kuukaudessa kateta edes sitä lapsen päivähoitopaikkaa. Kotihoidontuen kuntalisän lakkauttaminen tarkoittaa heidän kohdallaan siis sitä, että Vantaa maksaa huomattavasti suuremman summan päivähoidosta aiheutuvia kuluja. Tai vaihtoehtoisesti kuntalisää vastaavan summan toimeentulotukena.Periaatteessa keskituloisille ja varakkaammille tuolla ei ole juurikaan merkitystä, he hoitavat kotona tai vievät hoitoon, huolimatta siitä miten noita tukia maksetaan.
Pienituloisille taas tuo voi olla hyvinkin suuri raha ja pakottaa esim osa-aikaiset palvelualalla toimivat töihin ja lapset hoitoon (vuoropäiväkotiin) jossa hoito maksaa enemmän kuin vanhemman bruttopalkka kuukaudessa.