Vantaalle vuokralle minne uskaltaisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Elikkä yksi vaihtoehto olisi tulevaisuudessa muuttaa vantaalle. Mutta eipä ole mitään tietoa minkälainen paikka se on lapsiperheen asua.

Joten nyt kaikki hyvät ja huonot puolet kasaan. Niin osaa tällänen savolainenkin vähän kuvaa rakentaa.

Elikkä yksi vaihtoehto olisi tulevaisuudessa muuttaa vantaalle. Mutta eipä ole mitään tietoa minkälainen paikka se on lapsiperheen asua.

Joten nyt kaikki hyvät ja huonot puolet kasaan. Niin osaa tällänen savolainenkin vähän kuvaa rakentaa.

No Vantaalla todellakin on niitä hyviä ja sit huonoja alueita. Onko pakko olla just Vantaa? Espoo ja Helsinki ois kyllä omasta mielestä kivempia. Mut Vantaasta omia, tai siis siskon kokemuksia, on Pähkinärinne on kiva ja kaunis asuinalue. Siinä se ostarinseutu on kerrostalolähiö mutta ihan vieressä on Lammaslampi jonka ympärys on rauhallista ja viihtyisää.
Lisäksi Vapaala on viihtyisää ja rauhallista aluetta, pientaloja. Jos Espoo tai Helsinki kelpais niin sitten ois helpompaa kertoa lukuisia kivoja alueita! :)

[QUOTE="Miina";23444816]No Vantaalla todellakin on niitä hyviä ja sit huonoja alueita. Onko pakko olla just Vantaa? Espoo ja Helsinki ois kyllä omasta mielestä kivempia. Mut Vantaasta omia, tai siis siskon kokemuksia, on Pähkinärinne on kiva ja kaunis asuinalue. Siinä se ostarinseutu on kerrostalolähiö mutta ihan vieressä on Lammaslampi jonka ympärys on rauhallista ja viihtyisää.
Lisäksi Vapaala on viihtyisää ja rauhallista aluetta, pientaloja. Jos Espoo tai Helsinki kelpais niin sitten ois helpompaa kertoa lukuisia kivoja alueita! :)[/QUOTE]

Toki voi lähialueitakin mainostaa :). Kulkuyhteydet on kuitenkin siellä hyvät. Vantaa sen puoleen, että miehen mahdollinen työpaikka olisi siellä. Ja kallistahan siellä päin taitaa olla asua. Mutta ei millään raaskisi ihan älyttömiä vuokria maksaa.

Missä päin Vantaata työpaikka olisi? Kannattaa katsoa alueita työpaikan läheltä tai hyvien kukuyhteyksien päästä, ellei halua käyttää useita tunteja päivässä matkustamiseen.

Viimeksi muokattu:
Rajakylä on mukava omakotitalo- ja rivarialue. Sitten olis Nikinmäki kans. Ite oon asunu 10 vuotta Asolassa ja sekin oli rauhallinen jos ei välittänyt Peijaksen sairaalan ambulanssi- rallista. Vavin (VAV) asuntoja on vähän joka puolella, varoittaisin välttelemään Mikkolaa, Hakunilaa, Havukoskea, Maalinauhantietä ja -kujaa, Myyrmäkeä ja Metsolaa. Ne taitaa tällä hetkellä olla ne levottomimmat.

Huomaa kuitenkin kun asuntoja katselet et millä kaupunginosan nimellä niitä "myydään". Havukosken ja Koivukylän asunnot useimmiten on joko Rekolaa tai Asolaa, Ala- Pähkinärinne Hämevaaraa ja Louhela Myyrmäkeä tai Martinlaaksoa. Yleensä sopiva asunto löytyy käymällä paikan päällä katselemassa :)

Itse asun alueella jolla pitäisi olla kauhea maine, monikaan tutuistani ei kuulemma tänne muuttais mutta mä oon tykänny. Kaikki palvelut lähellä ja bussilla pääsee todella helposti esim. Tikkurilaan tai Helsinkiin. Oon asunu Vantaalla vuodesta -97 ja en kyllä lähtis Helsingin tai Espoon puolelle. Jollain tapaa Vantaalla on mukavempaa olla, tuntuu turvallisemmalta. Mut mä olenkin aina ollut outo :)

Itse suosittelen Tammistoa, jossa me ollaan viihdytty pian 2 vuotta. Ihana paikka lapsiperheelle, ja kaikki lähellä - Jumbo, Citymarket... Palveluita vaikka kuinka, ja kaikki kävelymatkan päässä! Täällä asuu tosi paljon lapsiperheitä, on kiva leikkipuisto ja Haltialan kotieläintila yms.

Kartanonkoski, Viertola, Ruskeasanta, Ilola. Jos oma auto on käytössä, niin tuonne ajaa tosi nopeasti myös Helsingin puolelta, esim Puistolasta, Heikinlaaksosta, Suutarilasta, Tapanilasta.

Lähellä hk:ta on suositut ja uudet lapsiystävälliset asuinalueet:kartanonkoski, Tammisto Pakkalanrinne ja hieman vanhempi Pakkala . Näistä kaikista kävelyetäisyydellä Jumbo, kirjasto, kouluja, leikkipuistoja,neuvola yms. Myöskin hyvät lähiliikenneyhteydet muualle. Lähellä myös Ylästön alue joka on todella rauhaisaa aluetta.

Vantaan sisäinen bussiliikenne poikittaissuunnassa on aika onnetonta. Että jos julkisilla joutuu kulkemaan niin sitten kandee ensisijaisesti etsiä asunto todella läheltä työpaikkaa.

Jumboa vasta päätä HK:n tehdas tai vaihtoehtoisesti Valio

Siinä Jumbon lähellä ihastelen aina niitä värikkään näköisiä kerrostaloja joissa on kuvattu Risto Räppääjä leffat :) Niissä vaan aikamoiset hinnat varmasti kun Jumbon läheisyys korottaa hintaa mut siitä ois ainakin lyhyt työmatka, säästäis bensakuluissa kun vois kävellä töihin.
Jumbon lähelle tulee muuten bussi 535 Espoon puolelta ja senkin reitin varrella on tosi kivoja asuinalueita, esim Niipperi Espoossa, kiva pientaloalue ja Espoon halvimpia hintoja koska on niin kaukana Pohjois-Espoossa. Missä se Valio on Vantaalla, vai onko niillä samoilla kulmilla?

[QUOTE="Miina";23445041]Siinä Jumbon lähellä ihastelen aina niitä värikkään näköisiä kerrostaloja joissa on kuvattu Risto Räppääjä leffat :) Niissä vaan aikamoiset hinnat varmasti kun Jumbon läheisyys korottaa hintaa mut siitä ois ainakin lyhyt työmatka, säästäis bensakuluissa kun vois kävellä töihin.
Jumbon lähelle tulee muuten bussi 535 Espoon puolelta ja senkin reitin varrella on tosi kivoja asuinalueita, esim Niipperi Espoossa, kiva pientaloalue ja Espoon halvimpia hintoja koska on niin kaukana Pohjois-Espoossa. Missä se Valio on Vantaalla, vai onko niillä samoilla kulmilla?[/QUOTE]

Valio taitaa olla Fatzerin tehtaan naapurissa. Sen tarkemmin en osaa sanoa.

Tuo kyllä kuullostaisi ihan meidän paikalta tuo pohjois-espoo. Onko siinä miten palveluja?

Ja jumbon ympäristö kelpaisi toki kanssa. Mutta uskon kyllä että vuokratkin on korkeat.

Tuo kyllä kuullostaisi ihan meidän paikalta tuo pohjois-espoo. Onko siinä miten palveluja?

Ja jumbon ympäristö kelpaisi toki kanssa. Mutta uskon kyllä että vuokratkin on korkeat.

Niipperissä tai ylipäätään kehä III:n pohjoispuolen Espoossa ei hirveästi ole asuntoja vuokrattavana. Eikä myöskään palveluja.

Palvelujen puute on tällä hetkellä ainut miinus Niipperissä mutta kaupunki on tehnyt kaavoitussuunnitelman että tänne olis tulossa kauppa, kirjasto, oma tk yms. Lapsiperheitä on todella paljon ja kaikki talot pientaloja, alueella useita päiväkoteja, avoin päiväkoti ja puistoja. Koulu jossa ala-ja yläkoulu. Alueella on tällä hetkellä vain pieni "kyläkauppa" mutta Niipperi sijaitsee ihan lähellä Vantaan rajaa joten esim Myyrmannin ostoskeskukseen ei ole pitkä matka. Busseilla pääsee Espoon keskukseen, Leppävaaraan (Selloon), Helsinkiin ja tuolla mainitsemalla 535-bussilla lentoasemalle ja Espoon keskukseen myöskin. Ja kuten sanoin sekä asuntojen myyntihinnat ja vuokrat ovat Espoon hintoihin edullisia koska aluehan on hieman kehä3:n ulkopuolella. Suosittelen, ei ole muutakuin lämpimiä ja mieluisia kokemuksia! Jos siis teillä lapsia, niin ilman muuta Niipperi jossa voi lapset leikkiä pihoilla rauhassa ja kiipeillä lähimetsissä puissa :)

Mä olen kohta 20 vuotta asunut Pähkinärinteessä. Parempaa paikkaa en voisi kilometrin päässä Helsingin rajasta kuvitella lapsilleni saavan. Viihdyn täällä, vaikka sydämeni edelleen halajaakin Helsinkiin. Kulkuyhteydet töihin kannattaa katsoa, varsinkin jos aikoo kulkea julkisilla, Kun Marjarata valmistuu, Vantaan poikittainen bussiliikenne huononee ihan merkittävästi. Jos taas on oma auto käytössä työmatkoja varten, niin nou hätä. Länsi-Vantaalla terveyskekuspäivystys on myöskin aika surkea, mutta yksityisiä löytyy hyvin.

[QUOTE="mee";23445023]Kartanonkoski, Viertola, Ruskeasanta, Ilola. Jos oma auto on käytössä, niin tuonne ajaa tosi nopeasti myös Helsingin puolelta, esim Puistolasta, Heikinlaaksosta, Suutarilasta, Tapanilasta.[/QUOTE]

Nämä on minullakin ainoita 'oikeita' alueita Vantaalla, Tammisto lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23445449:
Mä olen kohta 20 vuotta asunut Pähkinärinteessä. Parempaa paikkaa en voisi kilometrin päässä Helsingin rajasta kuvitella lapsilleni saavan. Viihdyn täällä, vaikka sydämeni edelleen halajaakin Helsinkiin. Kulkuyhteydet töihin kannattaa katsoa, varsinkin jos aikoo kulkea julkisilla, Kun Marjarata valmistuu, Vantaan poikittainen bussiliikenne huononee ihan merkittävästi. Jos taas on oma auto käytössä työmatkoja varten, niin nou hätä. Länsi-Vantaalla terveyskekuspäivystys on myöskin aika surkea, mutta yksityisiä löytyy hyvin.

Pähkinärinne on ihana! Kesäisin pyöräillään lasteni kanssa Niipperistä jätskille Pähkikseen ja syödään jätskit Lammaslammen rannalla :) Niin ihana ja rauhallinen paikka.

Rajakylä on mukava omakotitalo- ja rivarialue. Sitten olis Nikinmäki kans. Ite oon asunu 10 vuotta Asolassa ja sekin oli rauhallinen jos ei välittänyt Peijaksen sairaalan ambulanssi- rallista. Vavin (VAV) asuntoja on vähän joka puolella, varoittaisin välttelemään Mikkolaa, Hakunilaa, Havukoskea, Maalinauhantietä ja -kujaa, Myyrmäkeä ja Metsolaa. Ne taitaa tällä hetkellä olla ne levottomimmat.

Öööö Metsola levoton ??? Sehän on omakotitalo aluetta mekein koko asuinalue. Ja muuten tosi ihana paikka asua. Kulkuyhteydet loistavat , päiväkodit lähellä jne...

[QUOTE="Miina";23445693]Pähkinärinne on ihana! Kesäisin pyöräillään lasteni kanssa Niipperistä jätskille Pähkikseen ja syödään jätskit Lammaslammen rannalla :) Niin ihana ja rauhallinen paikka.[/QUOTE]
Mä tykkään kans. Tää on nukkumalähiö, joten mitään äksöniä ei kannata täällä odottaa. Mutta kesäillat lammella on aivan ihania:
maallaKaupungissa.jpg

Mä tykkään Pakkalasta. "Vanha" sekä uusi puoli on ookoo ja tosi rauhallista seutua. Tosin ne uudet kämpät on viihtyisämmän näköisiä väritykseltään, tää vanhempi on aika beigeä mössöä . ;)

En ole ikinä asunut Vantaalla, mutta muualla eri puolilla pääkaupunkiseutua kylläkin.

Jos saisin valita minkä tahansa paikan Vantaalta, muuttaisin Kartanonkoskeen. Alue on melko uusi ja makennäköinen, Jumbo on lähellä ja hintataso silti paljon kohtuullisempi kuin monessa muussa paikassa..

Haluaako kaikki tosiaan pelkkää rauhaa, pitäähän sitä olla jotain toimintaa ja menoa sekä meininkiä. Miksi ette muuta landelle, täh ? Suomi on ainakin vielä lintukoto, minkälainen paikka tulevaisuudessa, no sittenhän te vasta paskat housussa olettekin, jos tämä nykymeno mukamas hirvittää.

Yhteistyössä