Vantaan Metsola

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aseman tuntuma voi olla rauhaton, mutta se Metsolan omakoti-alue on aivan ihana ja siinä on kiva leikkipuisto talojen keskellä ja melkein toisella puolen tietä on uimakuoppa :) Palvelut on ihan ok ja juna kulkee. Voisin muuttaa takaisin Korsoon ihan milloin vaan!

Mistä saitte asunnon? Siinä asemalla on levottomampaa, onko ne jotain vav:n vuokra-asuntoja, mutta sitten hieman siitä etenepäin (itään, kohti okt aluetta) on asumisoikeusasuntoja sekä omistusasuntoja, niissä jo ihan rauhallista. Tietenkin tuleehan tuolla liikuttua kaupoilla, mutta aso ja omistuasunoissa pihat siistit, aidatut ja rauhallista asua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo vavilta ja aseman vierestä. Ei taideta muuttaa ko on levotonta. Täytyy odotella muualta asuntoa.

Mulla asuu kaksi kaveria siinä ihan asemanvieressä ja ei siellä mitenkään erityisen rauhatonta ole, esim alaovet on lukossa niin rapussa ei hillu ketään ylimääräisiä. Kumpikin sanoo, ettei naapurit häiritse öisin vaan saa nukutuksi jne mutta tietty siellä on "ennemmän elämää" kuin jossain omistusasuntotalossa.

Käy katsomassa paikkaa ja asuntoa ennenkuin päätät mitään, usein sen näkee jo päältä päin millaista siellä on.

Itse olen asunut Korsossa vuosia ja tuntenut paikan ihan rauhallisena ja turvallisena asua. Tosin asumme Metsolassa rivarissa, joten tilanne ei ihan sama.

Okei. Ajateltiin asua noin vuosi siinä kun opiskelen loppuun mutta nyt kyllä rupesin epäröimään. Itse asun korson vieressä mutta ei ikinä ole tullu käytyä metsolassa niin en tiennyt minkälaista on.

ollaan asuttu metsolassa vavin vuokra asunnossa ja meitäkin varoiteltiin rauhattomasta alueesta, mutta kun sinne muutimme niin huomasimme että paikalle on vaan jäänyt huono maine, ei todella ollut levotonta ja välillä naurattikin kun perjantai iltana katteli parvekkeelta eikä näkyny ketään missään...

Topic on vanha, mutta koska löytyy vieläkin hakukoneella ekalta sivulta, niin korjaan muutamille:
METSOLA ei ole KORSO. Älkää sekoittako näitä. Aseman alue ei ole Metsolaa, vaan se alkaa Metsolan mäen tienoolta.
Korson keskusta päivisin ja iltaisin siedettävää, öisin nykyään rauhallista. Olen asunut Metsolassa 12- vuotta, enkä ole nähnyt Korson keskustassa mitään erikoisesta poikkeavaa, jos olen käynyt siellä syystä tai toisesta.

Olen itse ostamassa rivitaloasuntoa metsolan omakotitaloalueelta ja olen käsittänyt ystävien puheista, että korso on rauhoittunut hurjasti viime vuosina. ystäväni, joka on ollut poliisina vähän aikaa sitten (korson alueella partioinut paljon) sanoi, että ei meinannut oman nuoruutensa kotiseutuja tunnistaa enää, kun oli öisinkin aseman alueella niin pirun rauhallista! samoin avomieheni, joka on kulomäestä kotoisin, on kertonut, että hänen nuoruudessaan (-90 luvun puolivälissä) oli aika levotonta, mutta nyt on ihan eri meininki. hyvillä mielin siis muutetaan. kyllä minuakin se asia hieman mietitytti aluksi, mutta asuinalueilla saattaa olla pitkään huono maine, vaikka tosiasiassa alue olisi rauhoittunutkin.

Metsolahan ei ole siellä radan luona, vaan varsinainen Metsolan alue sijaitsee Lahden Moottorientien ja Kulomäentien sekä Leppäkorven/Metsolansuon välissä. Alueella on rauhallista, paljon vanhempaa ja uudempaa omistusasuntokantaa eli omakotitaloa, paritaloja ja rivitaloja. Lähellä on Metsolansuon lenkkipolut ja hiihtoladut, sekä myös Matarin, Sipoonkorven, Kuusijärven ym.suunnallta löytyy lisää liikkumis- ja ulkoilumahdollisuuksia. Alueella asuu paljon lapsiperheitä, ja alueella/lähellä löytyy myös useita leikkipuistoja ja päiväkoteja. Suurin osa asuinkaduista on umpikatuja eli liikennein on vähäistä, kun ei ole läpikulkuliikennettä.ssit kulkee keskustaan jvierellä oleva Lidl, sekä Nikinmäen uusi K-market sekä Mikkolassa Siwa ja K-market. Autolla pääsee minuutissa motarilla ja parissa minuutissa Tuusulanväylälle. Hyvin on viihdytty ja naapurit on ystävällisiä.

En usko että muuttaisin enää takaisin. Asuttiin Metsolassa vavin asunnossa kaksi vuotta ja se riitti. Aikamoista porukkaa, juoppoja paljon ja narkkareita. Lasten kans ainakin tunsin oloni turvattomaksi. Enkä uskaltanut kävellä junalta kotiin öisin, pelotti niin helkkaristi. Mutta riippuu mihin vertaa.

Alueella on tarjolla runsaasti yllätysseksiä vuorokaudenajasta riippumatta, ahkerien eksoottisten herrasmiesten toimesta. Myös erilaisia päihteitä hyvin saatavilla vaativampaankin makuun myös yöaikaan.
Palavat autot lämmittävät mukavasti kylminä öinä ja luovat tunnelmaa.

Asumisoikeus(kerros)talossa asutaan lasten kanssa lähellä toyotaa ja rauhallista on. En muuta pois jos ei jotakin yllättävää tapahdu. Iltaisi ja öisinkään ei pelota liikkua. Pikkuässällä jos joutuu käymään, niin suosittelen jotakin muuta aikaa kuin pe-la 20-21 :D