Vapaa-ajan kalastajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minä kalastan lähes yksinomaan vapavälineillä, koska se on helpompaa ja viihdyttävämpää ajanvietettä, verkkojen siivoaminen ei ole mukavinta työtä. Väärin käytettynä verkot myös tappavat turhaan muita eläimiä ja alamittaisia kaloja.
No se...
Mut kynsikkäät tarvit seki

Mites tuo vedenomistus?
Vedet ovat Suomessa tavallisimmin osakaskuntien omistuksessa, tietyllä vesialueella on siis monta omistajaa, joilla on erisuuruisia osuuksia yhteisiin vesiin. Osakeyhtiön tapaan. Osakaskunta myy luvat verkoille, katiskoille, rysille jne. Kaupungeilla, kunnilla ja seurakunnilla voi olla omiakin vesialueita, joille myyvät lupia.
Pyydyksessä pitää olla (lupaprikan lisäksi) omistajan nimi ja yhteystiedot, muuten kalastuksenvalvoja voi sen takavarikoida.

Viimeksi muokattu:
Paljonko tulee kala kilolla hintaa, jos maksaa pienestä veneestä, moottorista, perävaunusta, autosta, kalastusluvista ja tarvikkeista jonkun 30- 50 tuhatta €?
Maaseudulla asuva kotitarvekalastaja tarvitsee murto-osan tuosta summasta. Tossa viestissä täysin yli ampuva summa. Voi aloittaa pienesti ja kun tykästyy niin kehittää sen mukaan. Minä ainakin jään reippaasti plussalle. Kilo hinta jää murto-osaan kaupan hinnasta.

PS. tais olla kateellisten viesti johon vastasin.

Maaseudulla asuva kotitarvekalastaja tarvitsee murto-osan tuosta summasta. Tossa viestissä täysin yli ampuva summa. Voi aloittaa pienesti ja kun tykästyy niin kehittää sen mukaan. Minä ainakin jään reippaasti plussalle. Kilo hinta jää murto-osaan kaupan hinnasta.

PS. tais olla kateellisten viesti johon vastasin.
En ole kateellinen. En edes käy kalastamassa.

Kannattaa aloittaa tuo suunnittelu perusasioista. Mista luvat verkoille (jos ei itse ole vedenomistaja)? Tarvitaan verkkoliput, ei-kelluvat verkkonarut, usein ankkuritkin. Ja sitten tietenkin vene ja pitkähermoinen soutaja/moottorinkäyttäjä. Jos ei ole aiemmin verkkokalastanut, kannattaa aloittaa jonkun kokeneemman apulaisena.
varmaan joku vois opettaa soutamaankin?

Kannattaa aloittaa tuo suunnittelu perusasioista. Mista luvat verkoille (jos ei itse ole vedenomistaja)? Tarvitaan verkkoliput, ei-kelluvat verkkonarut, usein ankkuritkin. Ja sitten tietenkin vene ja pitkähermoinen soutaja/moottorinkäyttäjä. Jos ei ole aiemmin verkkokalastanut, kannattaa aloittaa jonkun kokeneemman apulaisena.
Perinteinen malli rantaveteen koivuriuku pystöön siitä lasketaan verkko veteen ja toiseen päähän muovikanisteri merkiksi. Ei täytä kyllä nykyisen voimassa olevan lain vaatimuksia. Näkyy olevan vielä käytössä hiljaisemmilla ja syrjämmällä olevissa vesistöissä.

Yhteistyössä