Vapaa kasvatus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja darkstarmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

darkstarmama

Vieras
Siis kertokaahan nyt naiset että mitä se on se vapaa kasvatus?
Ja semmoiset mammat erityisesti jotka sitä itse kasvatuksessaan toteuttavat. :)

Kiitos! :flower:

Meijän naapurissa on juuri tällaista, tenava saa tehdä ihan mitä vaan eikä sillä ole "kuria tms. tapoja" eikä aikuiset mitenkään noteraa sen tekemisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Itse tykkään, että olen kasvanut kodissa jossa oli vapaa kasvatus, meillä ei ollut mitään sääntöjä tms, jokainen teki mitä tykkäs ja tuli ja meni miten halus.

Tarkoittiko se myös sitä ettei ollut mitään rajoja? Onnistuuko sellainen myös pienten lasten kanssa? Entä jos joku sisaruksista vaikka löi toista niin komennettiinko vai annettiinko lapsen tehdä niin, koska hän halusi niin tehdä?

Monta kysymystä, mutta kiitos jo vastauksesta.:) :flower: Tää on minun ja ystävättäreni pähkäilyn aiheena tänäiltana. :)

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Itse tykkään, että olen kasvanut kodissa jossa oli vapaa kasvatus, meillä ei ollut mitään sääntöjä tms, jokainen teki mitä tykkäs ja tuli ja meni miten halus.

Tarkoittiko se myös sitä ettei ollut mitään rajoja? Onnistuuko sellainen myös pienten lasten kanssa? Entä jos joku sisaruksista vaikka löi toista niin komennettiinko vai annettiinko lapsen tehdä niin, koska hän halusi niin tehdä?

Monta kysymystä, mutta kiitos jo vastauksesta.:) :flower: Tää on minun ja ystävättäreni pähkäilyn aiheena tänäiltana. :)

Ei mitään rajoja, pienemmät esim sai purra ja hakata isompia, en muista, että isommat olisi kuitenkaan käyneet pieniin käsiksi. Koiraa sai repiä, ottaa rahaa vanhempien kukkarosta, lähteä kioskille, ihan pienestä asti sai kulkea pitkin kyliä yksin, kukaan ei katsonut perään.

Kysymys ei ollut ehkä niinkään siitä, että niin sai tehdä jos halusi, vaan siitä, että vanhemmat ei mitään rajoja halunneet asettaa kenellekään.

Tiedän perheen jossa vapaa kasvatus tarkoittaa myös sitä että jos ala-asteikäiset pennut haluavat ampua raketteja joissa on ikäraja 18v. niin heille niitä ostetaan ja saavat ampua...

Yhteistyössä