Vapaata keskustelua ruoasta,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olen tatuoitu jätkä!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
EI!

tää ei "muistanu" alkaa laihduttaa ajoissa ja nyt pikkujoulukolttu on vähän turhan jämpti. Vielä on kaksi viikoa aikaa olla syömättä!
Ei, uusi mekko ei ole vaihtoehto.

Paahtopaisti on parasta, ihan maustamattomana, ei edes suolaa. Pitää olla punainen sisältä.

Mutta mä kyllä tykkään syödä myös jauhlihaa raakana. (mutta en tod syö mitään marketin lihaa, vaan parasta paistijauhelihaa kauppahallista)

[QUOTE="Nelli";25104820]Jos teillä tekee mieli oikein kunnon pihviä tai lihaa muussa muodossa, mitä yleensä valmistatte?
Mikä liha on makuunne parasta?[/QUOTE]
Naudan sisäfile (mieluiten luomu), paistetaan nopeasti kuumalla pannulla, jossa voita ja öljyä. Pinnalle vähän mustapippuria ja suolaa. Niin ja kypsyysaste amerikkalaisittain RAAKA. Tai sitten sekoitan hyvää naudan jauhelihaa, pieneksi hakattua makeaa sipulia, mustapippuria ja suolaa ja syön sellaisenaan...siis kypsentämättä. Tai hieman jäinen naudan file, jonka viipaloi hyvin ohuiksi siivuiksi ja laittaa marinadiin, missä on seoijakastiketta, seesamiöljyä, murskattua valkosipulia ja raastettua tuoretta inkivääriä. 15 minuuttia marinadissa riittää, dippaillaan wasabiin :p

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;25105019:
teimpäs tillilihaa sata vuotta vanhan keittokirjan ohjeella. on kyllä hyvää. tekeminen vaan kesti muutaman tunnin..
Sä olet muuten joskus vuonna kuokka ja kirves palstalla luvannut tehdä mulle joskus erinomaista tillilihaa. Pitäisköhän mun alkaa vaatia sulta lupauksesi täyttämistä? :D