"Vappu Pimiän lapsi sai uniikin nimen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
agape Syntymävuodet Miehiä Naisia Yhteensä
-1899 0 0 0
1900-19 0 0 0
1920-39 0 0 0
1940-59 0 0 0
1960-79 alle 5 alle 5 alle 10
1980-99 alle 5 alle 5 alle 10
2000-09 alle 5 alle 5 alle 10
2010-12 0 0 0
Yhteensä alle 15 alle 15 alle 30

Tuollaisen vastauksen minä sieltä sain.
:)

Hauskaa, että Vapun mielestä tytölle sopi nimi Viola. Kun siis sanoi että lapsi täytyy ensin nähdä ennen kuin voi tietää mikä nimi sopii. Omasta lapsestani PITI tulla Viola mutta heti kun näin sen, tajusin että ei tule. :D

Ihan varmasti vanhempien mielestä tuo on kaunein. Jutun kirjoittaja on vääntänyt otsikon, ei Vappu itse.

[QUOTE="vieras";27463390]Olin kirjottanut pehmosella beellä, tulisi mieleenkään laittaa kovaa peetä.[/QUOTE]

Just näin! Mummeli vaan tahtoo päteä joka ketjussa olemassa olollaan :(

Itse henkilökohtaisesti pidän Viola-nimeä hankalana.
Ainakin tuolla pohjoisessa se lausutaan usein "viula" Öh.

Unikki ei mielestäni tarkoita välttämättä samaa kuin erikoinen. Aika monella on on uniikki nimi itsellänikin vaikka etunimet ovat hyvin tavallisia, yksi jopa tietyn aikakauden suosikkinimiä.

[QUOTE="rrrr";27463451]Unikki ei mielestäni tarkoita välttämättä samaa kuin erikoinen. Aika monella on on uniikki nimi itsellänikin vaikka etunimet ovat hyvin tavallisia, yksi jopa tietyn aikakauden suosikkinimiä.[/QUOTE]

Niin, uniikki tarkoittaa sitä, ettei sitä ole kenelläkään muulla

[QUOTE="vieras";27463459]Niin, uniikki tarkoittaa sitä, ettei sitä ole kenelläkään muulla[/QUOTE]

... ja nimi muodostuu vähintään etunimestä, yleensä etunimistä sekä sukunimestä.

[QUOTE="vieras";27463390]Olin kirjottanut pehmosella beellä, tulisi mieleenkään laittaa kovaa peetä.[/QUOTE]

Mun mielestäni nimeä ei voisi mitenkään kirjoittaa pehmoisella beellä.

Se kun tulee kreikan sanasta rakastaa, s'agapo (rakastan sinua).

Yhteistyössä