Varaa pitää 7 kissaa muttei lapselle pientä lahjaa ja ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
näin köyhänä voin sanoa että siinä vaiheessa jos pitää vinkua rahaa lapsen ruokaan ja lahjoihin vaikka rahaa olisi mutta se käytetään muuhun, elämänhallinnassa on jotain pahasti pielessä.

jos rahaa on vähän, ostetaan ensin ruoka, maksetaan pakolliset laskut ja sen jälkeen hankitaan ei-niin-tarpeelliset asiat.
niihin ei-niin-pakollisiin kuuluvat mm kampaajakäynnit, itseruskettavat rasvat, meikit, kasvovedet sun muut hömpötykset, kahvilassa istuminen, vaatteet joita ei tarvitse tai vaatteet jotka maksavat enemmän kuin vastaava ilman jotain tiettyä logoa tai kuvaa jne.

En tiedä lasten ikiä, mutta jos eivät ole ihan pieniä, niin ajatelkaa miten rankkaa heille olisi luopua kissoista, jotka ovat perheenjäseniä!

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että seitsemän on iso määrä kissoja, mutta ehkä ne on hankittu aiemmin erilaisessa rahatilanteessa.

Herranen aika, jos meidän perhe olisi työttömänä saataisiin tt- tukea 1500e ja asumistukea 750e :O :O
Eli meille jäisi käteen melkein saman verran kuin nyt, erotuksena ei tarvitsisi mennä iltaisin ja viikonlopuisin töihin :| Oikeasti..Lisäksi sossu maksaisi silmälasit, hampaiden hoidot, yms...

Minä olen joskus saanut avunpyyntöviestin mammalta, jolla itsellään oli talli ja kahdeksan hevosta. Halusi lapsilleen lahjoja sillä oli joutunut yh:ksi eikä tahtonut luopua talostaan, hevosista ym. "kun ne lapsetkin tykkää niistä ihan hirveesti". :O :D Ylläri etten antanut euroakaan...

ps. Tunnen itsekin ihmisen, jolla on painoindeksi 17 ja 2 jättimäistä koiraa, jotka ovat myös nälkiintyneen oloisia vähän kuukaudesta riippuen. Nainen valittaa että ei riitä rahat...

Herranen aika, jos meidän perhe olisi työttömänä saataisiin tt- tukea 1500e ja asumistukea 750e :O :O
Eli meille jäisi käteen melkein saman verran kuin nyt, erotuksena ei tarvitsisi mennä iltaisin ja viikonlopuisin töihin :| Oikeasti..Lisäksi sossu maksaisi silmälasit, hampaiden hoidot, yms...

Jos siltä tuntuu, niin irtisanoudutte heti huomenna, jos se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, kuin työssäkäynti. Mutta siinä on se karenssiaika, ennenkuin työttömyysturva alkaa juosta...

Tottahan se on, että minimituloilla pystyy kyllä lapsille lahjoja laittamaan ja jouluruuat ostamaan jokaikinen tässä maassa. Jos ei pysty niin itse on ne rahat johonkin muuhun sitten käyttänyt (tupakka? alkoholi? auto? meikit? kampaaja? hieroja? osamaksutilailut?) ja se on oma valinta se. Mielelläni itse autan sellaista perhettä, joka on toimeentulotuen rajalla (mm. pienipalkkaiset ja opiskelijaperheet), mutta osaa käyttää rahansa oikein eli saa kyllä itse lapsilleen lahjat laitettua ja joulupöydän ruokineen. Tuollaiselle perheelle haluaisin antaa hiukan extraa.

[QUOTE="vieras";22624026]Jos siltä tuntuu, niin irtisanoudutte heti huomenna, jos se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, kuin työssäkäynti. Mutta siinä on se karenssiaika, ennenkuin työttömyysturva alkaa juosta...[/QUOTE]

Lähinnä ajattelin että tuollaisilla rahoilla on turha kitistä ettei saa laitettua joulua :snotty: Mekin säästetään koko vuosi joulua varten, kaikki plussat ja bonuksetkin säästetään jouluksi.

Tuli yhtäkkiä mieleen ex-kaveri, joka osti röökiaskit itselleen & miehelleen, ja tuli sitten multa lainaamaan rahaa kun piti saada nuorimmaiselle vaippoja ja Tuttelia... :headwall:

'On köyhälläki oikeus polttaa!'. Joo, niin on, mutta pitäisi olla myös velvollisuus osata laittaa asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen.

Jos on varaa pyörittää pientä eläintarhaa, muttei ole varaa ostaa lapselleen yhtään lahjaa, niin jokin on tosi pielessä - enkä tarkoita nyt sitä että avustukset olisi liian pieniä.

Teillä onkin sitten iso perhe. Asumistuki muuten huomioidaan tulona toimeentulotukea määritettäessä, se ei tule siihen päälle.

Hmm. Joo en mäkään luopuis enkä luopunut koirasta työttymyyden takia. Mut sitten vaan elettiin sen mukaan mihin oli rahaa, oli sitten joulu tai juhannus. Se nyt ei ole maailmanloppu jos yksi joulu menee tiukemmin. Mut noista pyytäjistä taisi suuri osa olla ihan vaan elämäntapatyöttömiä.

Jaa, miten te noin paljon saisitte? 1500 on kolmen aikuisen perusosa. Tai siis enemmän. Me saatiin miehen kanssa kaksin asuessa n. 440 e/hlö perusosaa plus vuokra. Eli miten sä ton tuloksen sait?

Ok. Laskitko toimeentulolaskurilla vai millä? Sitten teillä kyllä on nytkin aika pienet tulot ja saatte nytkin varmaan asumistukea ym. tukia. Tt-tuella pelkästään ei elä herroiksi, on kokeiltu. Tosin meillä ei silloin ollut lapsia.

Laskin laskurilla. Me ollaan molemmat töissä, eikä saada asumistukea senttiäkään :snotty: Siksi olen ollut samoilla silmälaseilla 12 vuotta eikä ole varaa mennä poistattamaan viisaudenhamamsta yksityiselle, eikä tunnetusti julkiselle puolelle pääse :|

Laskin laskurilla. Me ollaan molemmat töissä, eikä saada asumistukea senttiäkään :snotty: Siksi olen ollut samoilla silmälaseilla 12 vuotta eikä ole varaa mennä poistattamaan viisaudenhamamsta yksityiselle, eikä tunnetusti julkiselle puolelle pääse :|

No aika oudolta kuulostaa, että teillä on yhtä pienet tulot kuin mitä olis minimitoimeentulotuki ja saisitte ttt-asiakkaina 750 asumistukea mutta nyt ette saa. Ootko varma että teille on nyt laskettu oikein asumistuki?

Yhteistyössä