varaava takka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja roberta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

roberta

Jäsen
28.12.2006
217
0
16
Juuh, eli on ongelma...meille pitäis laittaa takka ja nytpä kyselenkin teiltä,kellä on sellanen, niin mitähän suosittelisitte? Meille kyllä pitää tehä kaikki perustuksetki sille ja hormi yms..ja joku sanoi että kauan kestää ennenku ittensä takasin maksaa jne mutta kun mie oon sitä mieltä,että kun en kerta vaadi/halua keittiöremonttia joka maksas helposti enempi ku se takan laittaminen, nii kyllä se takka tässä vaiheessa säästäisi kun tuo öljy on niin penteleen kallista :|

meillä Tiilerin takka ja hyvä takka tuo on, mallia en ny muista.
mutta lisäks meillä on pönttis ja ei kyllä oo pönttöuunin voittanutta, se se on paras lämmönlähde.

kiitoksia. Mun pitäis nyt sitte ekaks hankkia ilmeisesti toimenpidelupahakemus,koska taloon tulee uus hormi...eli ulkonäkö muuttuu. sitten pitäs selvittää et saako sen tehtyä tohon mihin olen suunnitellut :) sitte pitäisi löytää mieleinen...meillä kävi kyllä jo uunisepiltä edustaja ja oli hienoja vaihtoehtoja,mutta aikas hemskutin kalliita...

Meillä on tulikiven sekä nunnauunin takat. Tulikiven takka on mun mielestä parempi, joten sitä suosittelen... (Tosin ei tuo nunnauunikaan missään nimessä huono olo! )
En kyllä antas kumpaakaan pois! Niin ihanan lämmön antaa ja sähköpattereita ei tarvinu viimetalvena laittaa päälle ollenkaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja roberta:
kiitoksia. Mun pitäis nyt sitte ekaks hankkia ilmeisesti toimenpidelupahakemus,koska taloon tulee uus hormi...eli ulkonäkö muuttuu. sitten pitäs selvittää et saako sen tehtyä tohon mihin olen suunnitellut :) sitte pitäisi löytää mieleinen...meillä kävi kyllä jo uunisepiltä edustaja ja oli hienoja vaihtoehtoja,mutta aikas hemskutin kalliita...

ja rakennusluvan tarvitsee

Takan valintaan varmasti riippuu myös talon tyyli ja oma maku. Lisäksi on huomioitava rakenteelliset näkökulmat (ihan kaikkiin paikkoihin ei voi painavaa takkaa laittaa suoraan). Ja tietysti, miten paljon neliöitä haluat lämmittää takallasi.

Meillä taitaa olla Kermansaven Helmi ja pienin malli. Itse en ole takkaa valinnut, mutta sopii ihan hyvin meidän funkisrötisköömme ja toimii riittävästi. Takka on liian pieni ainoaksi lämmönlähteeksi, mutta ihan sopiva tukemaan lämmitystä. http://www.tulikivi.com/www/tltuoteU.nsf/10KS/HELMI?OpenDocument&id=10KS&id2=TA1

meillä on se jo selvillä,että pitää muurata paloseinä ja vahvistaa lattia..nyt täytyis vaan pistää jäitä hattuun,mutta kun mä olen semmonen että kaikki heti nyt-tyyppi :D Mutta kun nytkin olis niin kiva kun sais polttaa puita takassa!!!!kosteus tunkee sisälle :/

Purin vanhan avotakan ja etsin netistä kauniin ja ennenkaikkea v a r a a v a n takan tilalle - ja löysin Uuniseppien upean, "sata neliötä lämmittävän" Wäinämöinen, jota puhelimessakin myyjät ja myyntipäälliiköt kehuivat jopa kinkunpaistokelpoiseksi jälkilämmöltään... Sain takan, en osaavaa muuraria, kuten, luvattiin, mutta takka syntyi tuhannen kommelluksen kautta (toimitus konstaili väärän mallin palautuksesta kuukausien venymiseen, puulattia meni pilalle koko olohuoneesta suojauksesta huolimatta jne...).
Takka on kaunis, mutta ei lämmitä, ei kesä- eikä talvipellillä; talvipellin kanssa vain takan ylin osa lämpenee, mutta lämpö ei ulotu kauas. Hintava ja upea ostos se oli, mutta ei vastannut lämmitystarpeeseen, esitteisiin ja myyjien kehuihin ollenkaan! Kaikkea ei kannata uskoa. Hankin toiseen päähän taloa tulikivitakan, jollainen on veljelläni (lämpö säilyy kaksi päivää) ja yritän keksiä mestarin, joka sen voisi vaikka ohuen huovan avulla kaakeloida niin, etteivät kaakelit halkeilisi kuumuessaan... väri kun ei miellytä.

http://www.tulikivi.fi/tuotteet/TLU2687_11_Takkaleivinuuni meillä tämmönen, leivinuuni keittiön puolella ja takka olohuoneen puolella ja on ollut hyvä. Sähköpatterit ei ole juuri koskaan päällä.

Yhteistyössä