Varhaisultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syysodottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syysodottaja

Vieras
Hei alkuvaiheen odottajat!

Etsin itse vähän aikaa sitten infoa millä viikoilla odottajat ovat käyneet varhaisultrassa ja mitä on näkynyt, joten kerron nyt oman kokemukseni eiliseltä, jos se jota kuta toista auttaa:

Viikkoja oli ultran mukaan 6+0, ja syke näkyi hienosti. Syy miksi kävin ultrassa oli edelliskierron varhainen keskenmeno ja siksi tarve selvittää tämän raskauden kesto, kun myös kierron pituus vaihtelee 36-40 välillä. Neuvolasta puhelimitse annettu alustava laskettu aika muuttuikin miltei kahdella viikolla myöhemmäksi.

Paikka jossa kävin oli Femeda, lääkäri Fredrika Forsskåhl. Suosittelen! Käynnistä jäi Kela-korvauksen jälkeen maksettavaa 82 euroa. Sain 3 kpl kuvia mukaan ja äitiyskortin, jota mulle ei tähän raskauteen oltu vielä kirjoitettu kun eka neuvola on vasta edessä.

Neuvolassa lasketaan laskettu aika 28pvän kuukautis kierron mukaan.
Jos kierto pidempi, neuvolan tätsät sanovat kyllä, että ultran mukaan laskettu aika voi sitten muuttua!

Hei onko joku käynyt varsinais-suomen lääkäripalvelussa kaarinassa ultrassa? Mulla aika varattuna sinne. Tiedättekö et kun se on kelan korvauksen piirissä ja hinnastossa lukee valmiiksi et omavastuu 70euroa,ni pitääkö olla joku syy esim. vuotoa jotta saa sen tohom hintaan? Vai saanko muutenkin koska se niin on hinnastossa? aattelin vaan et osaa varata rahaa sitte :)

Jenna 6+6

Alkuperäinen kirjoittaja tätsä;10407590:
Neuvolassa lasketaan laskettu aika 28pvän kuukautis kierron mukaan.
Jos kierto pidempi, neuvolan tätsät sanovat kyllä, että ultran mukaan laskettu aika voi sitten muuttua!

Näinhän se on. Tässä tapauksessa tätsä suositteli myös varhaisultrassa käyntiä, että voidaan kerralla varata np- ja rakenneultrat oikeille viikoille. Raskauden alkuajankohta oli tuon edelliskierron km:n vuoksi niin epäselvä - käytännössä ei ollut kiertoa mistä laskea.

Yhteistyössä