Varhaisultraan pääsy kunnallisella ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkuinen:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itkuinen:(

Vieras
Eli kävin yksityisellä varhaisultrassa,viikot olivat melkein 2vko taaksepäin mitä piti olla. Käskivät tulla uudestaan parin viikon päästä.Nyt kysynkin onkohan mahd.päästä kunnaliseen esim.oman neuvolan kautta lähetteellä varhaisultraan tarkistuttamaan että ei ole mennyt kesken tms.koska viikot noin paljon heitti eikö sikiötä näkynyt.
Yksityisellä kun tuo ultra on todella kallista :(

Täällä ainakin pääsee, jos on jotain epäilystä kierron pituudesta ja tahtoo veriseulaan. Se kun pitää ottaa tietyillä viikoilla, ja kunta sen tarjoaa, niin päästävät sitten ultraan että seulan tulos olisi relevantti. Kannattaa jutella neuvolassa.

Paljonko sinulla pitäisi nyt olla omien laskujesi mukaan viikkoja? Neuvolan kautta pääsee jo "varhaisimmillaan" aika aikaisin ekaan ultraan (itse kävin tasan 12rv, joka oli jo aika myöhään -muistelen, että jo 10-11rv voisi päästä) eli menisikö jo parin viikon päästä norm. neuvolan kautta käytävänä ultrana? Jaksamista sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
olen aivan alussa, rv 7 pitäisi olla,mutta tarkoitan nyt ennen tuota ensimmäistä kunnan tarjoamaa ultraa(niitähän on kaks rv 10-13 ja rv20 tienoilla )

Ei pääse. Sun pitää odotella niinkuin me mutkin.:)

sittenhän siinä käy sellainen riski että jos menen tyyliin rv 11 ekaan ultraan ja viikot onkin rv 9 se on täysin turha käynti koska eikös tuo np ultra pidä tehdä tarkalleen tietyillä viikoilla ?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
olen aivan alussa, rv 7 pitäisi olla,mutta tarkoitan nyt ennen tuota ensimmäistä kunnan tarjoamaa ultraa(niitähän on kaks rv 10-13 ja rv20 tienoilla )

sittenhän siinä käy sellainen riski että jos menen tyyliin rv 11 ekaan ultraan ja viikot onkin rv 9 se on täysin turha käynti koska eikös tuo np ultra pidä tehdä tarkalleen tietyillä viikoilla ?

Sit saat uuden ajan. Nini se vain menee.:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sit saat uuden ajan. Nini se vain menee.:)

Ok :)

Pyydä neuvolasta lähetettä ultraan kirjoittaessa, että antaisivat ajan heti rv10. Itse kävin rv9 yksityisellä ultrassa ja kun ikää on jonkin verran, niin gyne kehoitti neuvolassa pyytämään ultraa mahdollisimman aikaisin (syystä, että saataisiin mahdollisimman aikaisin tehtyä mahdolliset tarvittavat jatkotutkimukset). Jos päädyt toisen kerran yksityiselle, niin kannattaa kysellä hintoja eri paikoista. Ainakin pääkaupunkiseudulla hinnat vaihtelevat samalla lääkäriasemalla lääkäristäkin riippuen -osa laskuttaa vain ns. ultran ja osa ottaa vielä jonkun lääkäripalkkion päälle (hintaeroa voi tulla oikeasti 100%). Olin tästä käytännöstä hämmästynyt ja hyvin kiitollinen toimistovirkailijalle, kun selitti etukäteen hintaerot. Muistelen varhaisultrani maksaneen vuosi sitten alle 70e korvausten jälkeen.

Yhteistyössä