Varhaisultran luotettavuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EmmaAuroora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

EmmaAuroora

Uusi jäsen
19.03.2011
1
0
1
Hei!
Tein positiivisen raskaustestin, kun menkkoja ei kuulunut. Kiertoni pituus vaihtelee 25-33 päivään. Ovulaation ajankohtaa en tiedä, aikaisemmissa kierroissa ovulaatio on ollut 14-18 kp.
Olen laskenut raskausviikot nettilaskurilla, jossa oletuksena kierron pituus 28 päivää.
Minulla alkoi 6+1 vähäinen rusehtava vuoto, joka kesti 4 päivää. Muutoin oireet ovat olleet samanlaiset kuin kahdessa edellisessä raskaudessa.
Kävin varhaisultrassa 7+0. Ultraaja näki ruskuaispussin, mutta ei alkiota tai sykettä. Ultraajan mielipide oli keskeytynyt keskenmeno. Sain uuden ajan vajaan viikon päähän ensimmäisestä ultrasta ja silloin tehdään myös lääkkeellinen tyhjennys.
Onko ultrauksen tulos luotettava tässä vaiheessa vai pitäisikö ultrata esimerkiksi vielä viikko myöhemmin, kun hedelmöittymisajankohta ei ole tiedossa eikä kiertokaan ole säännöllinen?

Hei,

Mulla oi vähän samanlainen tilanne yli kaksi vuotta sitten. Menin varhaisultraan ja se ei nähnyt siellä kuin ainoastaan ruskuaispussin. Ehdotti, että otetaan viikon päästä uusi ultra. En mennyt sinne ja raskausoireet jatkuivat todella vahvana. Unohdin koko asian murehtimisen ja kun seuraavan kerran menin siitä yli kuukauden päästä niska-poimutus ultraan niin siellä heilutteli vauveli päätään.

Jos sulla jatkuu raskausoireet vahvana niin odota muutama viikko ja mene sitten vasta ultraan. Ehkä sulla oli myöhemmin ovulaatio. Tsemppiä!

Mä kävin varhaisultrassa rv 6+6. Alkio näkyi (3mm) ja ruskuaisrengas, vastasivat kuitenkin viikkoa 6+2 eikä sykettä näkynyt. Tästä viikon päästä (toissapäivänä) kävin kontrollissa ja tilanne oli edelleen sama. Eilen pääsin jo polille. Ultrasivat vielä siellä ja antoivat sitten tyhjennyslääkkeet. Mulla tosin tilanne oli se, että hedelmöitys ei voinut olla myöhemmin. Jos ultran viikot olisi pitäneet paikkansa, olisin saanut plussan testiin jo muutaman päivän päästä hedelmöityksestä. Olin myös tikuttanut oviksen.
Jos sulla kierto epäsäännöllinen, niin onhan mahdollista, että sulla kaikki on hyvin. Mutta ole huoleti, ei sulle tyhjennystä tehdä elleivät ole varmoja. Jaksamista odotteluun!

Hei "EmmaAuroora!

Kiitos kysymyksestäsi, ja pahoittelut vastauksen viivästymisestä!

Raskausviikkojen määrittäminen on toisinaan alussa hankalaa, kun tarkkaa ovulaatioajankohtaa ei tiedä ja toisinaan alkiokin kiinnittyy kohtuun myöhemmin. Jos sinulle kuitenkin tehdään tuo toinen varhaisultra rask.viikolla 7+ ja varsinkin jo 8+, niin kyllä silloin pitäisi nähdä jo sikiön sydänäänet jos kaikki on hyvin. Hyvä, että olet siis menossa uusinta ultraääneen, tällä hetkellä ehkä jo tiedätkin tilanteen?
Toivotaan, että kaikkin olisi kuitenkin hyvin! Jos ei, jaksamista sinulle surullisen asian keskellä!

Yhteistyössä