Varhaisultrassa koko vastasi viikkoja 6+4, ei sykettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoli

Vieras
Kävin varhaisultrassa, menkkojen mukaan viikkoja pitäisi olla jo 7+, mutta ultraajan mukaan alkion koko vastaa viikkoja 6+4. Ultraaja ei nähnyt elonmerkkejä eli sykettä ei löytynyt. Antoi uuden ajan 5 päivän päähän.
Joko heitän kirveen kaivoon tämän raskauden onnistumisen suhteen? Eikö sykkeen pitäisi jo näkyä? Onko kellään kokemusta vastaavasta?

No ei todellakaan tuossa vaiheessa sykkeet näy, minkä takia te menette noin aikasin niihin ultriin, saatte vain pahan mielen järjestään. Kyllä sen nyt pitäisi malttaa odottaa tuonne 10-12 viikon tienoille.

Voi että ihmiset ovat hätäisiä... Ei sitä hedelmöittymishetkeä pysty menkoista päivän tarkkuudella määrittämään. Ihan oikein teki gyne, kun antoi uuden ajan. Varhaisultraa muuten suositellaan vasta kun vkoja on menkoista laskettuna 8, jottei vastaavia epätietoisuuden puuskia tulisi.

[QUOTE="vieras";23430575]No ei todellakaan tuossa vaiheessa sykkeet näy, minkä takia te menette noin aikasin niihin ultriin, saatte vain pahan mielen järjestään. Kyllä sen nyt pitäisi malttaa odottaa tuonne 10-12 viikon tienoille.[/QUOTE]

mä olin ultrassa viikolla 6+2 koska menkat oli niin epäsäännölliset että piti määrittää kuinka pitkällä raskaus on, no ei ollut tuon pidemmällä mutta kyllä siellä pienen pieni sydän kovasti jo sykki. Että kyllä todellakin VOI näkyä jo noilla viikoilla

Minulla ultra oli viikolla 9, mutta koko vastasi viikkoa 6. Mistään sykkeistä ei edes puhuttu, vaan sain uuden ajan kolmen viikon päähän. Kaikki oli ok, mutta vauva oli vain saanut alkunsa myöhemmin.

[QUOTE="vieras";23430595]mä olin ultrassa viikolla 6+2 koska menkat oli niin epäsäännölliset että piti määrittää kuinka pitkällä raskaus on, no ei ollut tuon pidemmällä mutta kyllä siellä pienen pieni sydän kovasti jo sykki. Että kyllä todellakin VOI näkyä jo noilla viikoilla[/QUOTE]

Voi näkyä, kun on kunnon uudenaikaiset ultrat, mutta pikkasenkin vanhemmalla vehkeellä ei näy. Joten ei sinne kannata noilla viikoilla mennä mieltään pahoittamaan, voi kyllä muutaman viikon vielä odottaa, ellei sitten tiedä satavarmasti että kone on uudenkarhea ja vielä ettei se uudenkarhea kone ole rikki juuri sinä päivänä.

Itselläni on näkynyt aikaisintaan rv6+1 ja vastannut viikkoja mutta jos sinulla on ollut hedelmöittyminen vaikka myöhemmin niin syke ei välttämättä näy. Toivotaan että uudessa ultrassa kaikki on hyvin!

Mulla tais näkyä syke kolmannessa lapsessa vasta rv 12+ jotain. Kauhea huoli silloin oli vaikka järki sanoikin että ei sen sykkeen vielä kovin aikaisin kuulu näkyäkään.

Toivataan että sullakin raskaus vielä iloksi muuttuu. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23430679:
Mulla tais näkyä syke kolmannessa lapsessa vasta rv 12+ jotain. Kauhea huoli silloin oli vaikka järki sanoikin että ei sen sykkeen vielä kovin aikaisin kuulu näkyäkään.

Toivataan että sullakin raskaus vielä iloksi muuttuu. :hug:

Että mitä??
Monella raskaus keskeytetään 8+ jotain tai 9+ jotain siksi koska sykkeitä ei näy...
Täytyy olla tosi huono ultra tai moni järkyttyy, koska raskaus on keskeytetty sen vuoksi!

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;23430766:
Että mitä??
Monella raskaus keskeytetään 8+ jotain tai 9+ jotain siksi koska sykkeitä ei näy...
Täytyy olla tosi huono ultra tai moni järkyttyy, koska raskaus on keskeytetty sen vuoksi!

Oli huono ultra, vanha museolaite suorastaan. Ei meil Espanjassa niin hötkyillä ku tääl Suomessa.

Itse kävin '09 joulukuussa varhaisultrassa kun aloin vuotamaan hirveästi verta. Viikkoja olisi kuukautisista ollut 6+. Ultran mukaan kohdussa ei ollut mitään. Sain uuden ajan 1,5vko päähän ja silloin sit näkyi pieni pallero ja syke. Ultraaja sanoi että viikkoja oli korkeintaan 5+, eli hedelmöitys olikin tapahtunut myöhemmin. Toivottavasti kaikki menee hyvin :) Peukkuja!

Älä vielä luovu toivosta! Suurella todennäköisyydellä kaikki on vauvanalulla hyvin. Lapsettomuushoidoissa (joista itsellä valitettavasti kokemusta) alkaneissa raskauksissa käydään ekassa ultra aikaisintaan viikolla 7+ juuri sen vuoksi, että syke ei välttämättä vielä ainakaan ennen tuota näy. Ethän siis missään nimessä vielä heitä kirvestä kaivoon.

Tuo on siinä rajoilla, että näkyykö vai ei.

Itse kävin aikoinaan vuotojen takia ultrassa vastaavaan aikaan. Silloin kokeneen gynen mukaan viikot vastasivat vasta rv 5+3, viikkoa myöhemmin sitten löytyi se sykekin.

Toisen pojan kohdalla tiesin itsekin np-ultraan mennessä, että on saanut alkunsa vasta ihan loppukierrosta ja silloinkin siirrettiin laskettua aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;23430766:
Että mitä??

No kai tähänkin vaikuttaa se vastaako alkio muuten viikkoja, että katsotaanko muutaman päivän päästä uudelleen vai onko kyseessä keskeytynyt keskenmeno.

Itsella piti olla viikkoja 11+3, ultrassa ei näkynyt sykettä ja alkio vastasi viikkoja 6+ jotain. Joten mun kohdalla se oli keskeytynyt keskenmeno.

Sykkeet on näkynny toisessa raskaudessa 7+1...

[QUOTE="vieras";23430575]No ei todellakaan tuossa vaiheessa sykkeet näy, minkä takia te menette noin aikasin niihin ultriin, saatte vain pahan mielen järjestään. Kyllä sen nyt pitäisi malttaa odottaa tuonne 10-12 viikon tienoille.[/QUOTE]

No kyllähän ne sykkeet jo tuossa vaiheessa voivat näkyä, itselläni ekä ultra 6+3 ja siellä se sydän nakutti.

Todellakin voi näkyä seitsemännellä viikolla syke, mutta ei VÄLTTÄMÄTTÄ näy. Mulla kuului sydänäänet 9+0 jo vatsan päältäkin.
Mutta kaikilla ei olen näin.

aika rankkaa tekstiä... onhan niitä useita syitä varhaisultraan.kohdunulkoiset raskausepäilyt, lääkitys, aiemmat keskenmenot jne. Lisäksi aika raskasta aikaa monelle odottaa varsinkin kun aiempia pettymyksiä ja siitä johtuvaa epävarmuutta. Mulla varhaisultrassa 6+4 ei sykettä ja saa nyt sitten nähdä

Yhteistyössä