Varhaisultrasta ja sykkeestä kysyttävää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nippanappa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nippanappa"

Vieras
Olin varhaisultrassa pari päivää sitten..
Alkio löytyi, vastasi viikkoja 7+2 mutta mä en kyllä mitään sykettä siinä nähnyt, eikä mulle sitä näytettykkään, ultraaja ja hoitsu oli kovin hiljaa vaan ..
Mulla siinä st pulssi nousi pilviin ihan pelosta ja jännityksestä.
Sitten alko kuulumaan tasainen jumputus, ja toinen hoitsuista onnitteli..

Mut mulle jäi vahva epäilys että se syke olis ollu mun, eikä alkion syke..? syke oli 146, ja mulla oli varmasti ainakin yhtä nopea syke sillon, ja musta se siinä ruudulla meni samaan tahtiinki ku mun omani.. :/

Voiko olla mahdollista että syke oli mun, eikä vauvanalun? Voiko ne sekottaa keskenään??

Takana pari keskenmenoa ja tuulimunaa, joten pelottaa ihan kauheesti..

Tuon ikäisestä alkiosta olen kyllä aina itse nähnyt selkeästi sykkeen. Tiedän tilanteen jossa kuultu syke onkin ollut äidin. Sykkeet siis sekaantuivat. Silloin kuultu syke oli kyllä reilusti matalampi n. 110 paikkeilla.

Pitääkö viikot paikkaansa? Sekin kertoo jo paljon.

viikot pitää kyllä paikkansa.. Ajattelin vaan että niitten sykkeiden on pakko olla jotenkin erilaiset, ja että kyllä ammattilainen tietää.. :/ Toooosi skeptinen olo nyt..

Mää oon ollu rv 8+ ultrassa ja sillon näin itte ruudulta kyllä sykkeen, mutta ei se ihan heti silmiin osunu vaan ultraaja näytti missä on ja sit näki kun se jumputti siellä, mut siis itte sitä ei ihan heti silmiin varmaan olis saanu (ultralaite tosin aika vanha että liekkö sillä vaikutusta myös). Luulis kyllä, että ammattilainen erottaa äitin ja vauvan sykkeen toisistaan.

Yrititkö katsoa itse sykettä? Tiedätkö miltä se näyttää ruudussa? Voiko olla ettet vaan tunnistanut sitä? Oliko laadukas kuva?

Minulle on neuvolalääkäri väittänyt alkion (kuolleen) ruskuaispussia pääksi, sikiöpussia ruskuaispussiksi ja tätä samaista alkiota eläväksi vaikka oli kuollut.. Että näin.. On ammattilaisia ja "ammattilaisia". Kannattaa tietää varhaisultraan mennessä minkä kokoinen alkion pitäisi olla ja tarkistaa itse syke kuvasta.

Ja kyllä luulisin tunnistavani, tiedän miltä näyttää.. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, voiko se estää näkyvyyden.. :/ Mun mielestä siinä kuvassa ei "väpättänyt" mikään..

Kyllä siinä varmaan kaikki on hyvin kun syke kuului eikä se varmaan olis onnitellu. Tuskin sun syke nyt kuitenkaan ihan noin korkea olis ollu, vaikka olisitkin ollu jännittynyt.
Tsemppiä!

Mulla on tuommoinen syke, jos olen jumpannut kunnolla tai juoksulenkin keskisyke on tuota luokkaa. Sikiön sykkeeksi taas oikein hyvä!!

Meillä esikoinen ultrattiin ekaa kertaa juuri rv7+2. Syke näkyi pienenä valon tuikkeena ruudulla, ei todellakaan minään sydämen liikkeenä tms.

mahis, näin mä taidan tehdä.. :)
Oon vaan kauheen ns. häveliäs näitten (ehkä) turhien pelkojeni kanssa.. Tuntuu vaan jotenki niin naurettavalta..
Muuuuutta, kyl mä taidan soitella sinne huomenna ihan varmuudeksi.. :D Nauravat mulle tai ei. :)

Yhteistyössä