Varmat päivät?! Voitteko neuvoa =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uhkarohkea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uhkarohkea

Vieras
Hei minulle ei sovi mikään hormoni ehkäisy. Kaikki hormonit kiellettyjä kun ne lakevat oman estrogeenituotannon lähelle nollaa. Kuparikierukat eiovät pysy sisällä ja vuoto kamalaa. On jo kolme lasta mutta en ole valmis sterilisaatioonkaan. Ikää on 29v.

Olemme viimeiset 9v käyttäneet keskeytettyä yhdyntää onnistuneesti. Ja varoneen tärppi päiviä kokonaan. Jos raskaudun niin lapsi pidetään. Jotenka ei kiitos saarnoja asiasta. Tiedän että tämä riski altista.

Haluaisinkin kysyä miten varmat päivät lasketaan näin oikeasti? Olemme välttäneet kokonaan kierron päiviä 10-14 ja kierron 20pv emme ole enään varoneet ollenkaan. Haluaisin vain tietää tarkemmin ko asiasta

Suosittelisin ostamaan muutamaksi kierroksi ovulaatiotestejä, joilla näät kohtuu varmasti milloin se ovulaatio oikeasti on. Sitä kautta opit ehkä huomaamaan sen merkit ilman niitä testejäkin. Joku 5 päivää ennen (huomioiden, ettei ajankohta ehkä ole täsmälleen ennakoitavissa) ja 2pv jälkeen riittänee.

Minulla kierto on 28 päivää. Ollaan välillä harrastettu seksiä normaalisti kierron 6-7 päiviin asti ja sitten vältetty sinne kierron 20pv asti. Eli käytännössä ei tarveis ihan odottaa sinne kierron 20 asti?

Minusta on tyhmää että nykyään kehitellään vain noita hormonaalisia ehkäisymenetelmiä =( Yritin googlata pessaariakin mutta ei myydä enää suomessa. Sitä oisin voinut kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja uhkarohkea:
Minulla kierto on 28 päivää. Ollaan välillä harrastettu seksiä normaalisti kierron 6-7 päiviin asti ja sitten vältetty sinne kierron 20pv asti. Eli käytännössä ei tarveis ihan odottaa sinne kierron 20 asti?

Minusta on tyhmää että nykyään kehitellään vain noita hormonaalisia ehkäisymenetelmiä =( Yritin googlata pessaariakin mutta ei myydä enää suomessa. Sitä oisin voinut kokeilla.

Munasolu ei elä kovin pitkään, eli kun siihen testiin tulee plussa, ovis on siitä 1-2 vrk kuluttua, jonka jälkeen riski on vielä noin päivän (tietysti ei nyt kannata ihan hirveän tarkalle vetää). Vekottimiakin tuohon varmojen päivien bongaukseen on, minulla on ollut joskus sellainen Persona -niminen, mutta havaitsin, että se monitori on aika turha, niillä pelkillä testeillä selviää ihan hyvin.

Pessaareita ja spermisidejä saa tilattua ulkomailta, täytyy vaan löytää suomesta semmoinen gynekologi, joka osaa ottaa ne pessaarin mitat. Itse harkitsin jo pessaarin hankkimista vakavissani, mutta sitten löydettiin siedettävä kondomimerkki joka ei aiheuta ongelmia kummallekaan, joten niillä ja keskeytetyllä mennään nyt.

Vituttaa muakin, että kaikki varmat ehkäisymenetelmät tekevät seksin harrastamisen, jotkut jopa koko muun elämänkin (hormoniehkäisy laukaisi masennuksen), niin epämiellyttäväksi ettei koko touhu enää kiinnosta ollenkaan. Sit kun on lapsiluku täynnä, aion kyllä hankkia sterilisaation!

Yhteistyössä