Varmat päivät..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokainen tavallaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jokainen tavallaan

Vieras
Sovittiin miehen kanssa että aletaan käyttämään ehkäisynä varmoja päiviä (sen enempää meidän ehkäisyhistoriasta en jaksa keskustella) mutta tähän ollaan päädytty. Tiedämme kumpikin että kyseessä ei ole oikea ehkäisy ja jos raskaus alkaisi niin vauva toki pidettäisiin.

Mulla oli vasta toiset kk imetyksen jälkeen ja kierto aika sekaisin. Menimme loppuun asti kp8 ja 9, seuraavaksi ajateltiin että selvästi vasta ovulaation jälkeen loppukierrosta, muuten keskeytetty käytössä. Jos pitkä kierto niinkuin mulla yleensä, niin luulisi tuon kp 8-9-10 olevan vielä turvallisia päiviä??

mietin, että miksi kerrot tuon täällä, millaisia kommentteja kaipaat? tunnut itse olevan varma asiastasi, joten?? mielikuvaksi mulle muodostuu, että kuitenkin on jotain haaveita raskautua kuitenkin jommallakummalla, kun tällainen "ehkäisy" käytössä :D
ei turvallisia päiviä ole, munasoluja voi irtoilla milloin hyvänsä kierron aikana. raskaaksi voi tulla vaikka heti menkkojen loputtuakin, kuten on parillekin kaverille käynyt ;)
mutta kuten sanoit jokainen tyylillään :)

Olisin ehkä kaivannut vertaistukea samaa ehkäisymuotoa käyttäviltä. Olen ajatellut että kuukautisten jälkeen pari päivää ja sitten loppukierrosta juuri ennen kuukautisia olisi turvallisilla vesillä.

[QUOTE="aapee";23137084]Olisin ehkä kaivannut vertaistukea samaa ehkäisymuotoa käyttäviltä. Olen ajatellut että kuukautisten jälkeen pari päivää ja sitten loppukierrosta juuri ennen kuukautisia olisi turvallisilla vesillä.[/QUOTE]

"Varmat päivät" ei ole mikään ehkäisymuoto,koska sellaisia ei olekaan.

No itse joskus olin puoli vuotta tuolla "varmat" päivät taktiikalla. Ja en tosiaan uskaltanut sekstata kp 7-10. Mulle ehdoton takaraja oli viikko kuukautisten alettua, ja se oli ihan ehdoton takaraja. Koska siittiöt voivat kuitenkin säilyä hengissä jopa 7 vrk.

Mutta kuten tiedämme, varmat päivät eivät edes ole varmoja päiviä. Koska emme voi ennustaa ovulaatiota emmekä sitä, miten sitkeähenkisiä siittiöitä miehellä on.

Meillä toimi tuo puoli vuotta, jonka jälkeen "yritimme" 2 kk lasta, ja sitten raskauduin.
Varaudu siihen, että jossain vaiheessa olet taas raskaana.

Varmat päivät ei ole järkevä ehkäisymuoto, luonnollisia ehkäisymuotoja on muitakin ja parempia. Liman ja lämpötilan tarkkailulla pääsee melko hyviin tuloksiin. Toisaalta kortsuja saa netistä 50kpl eurolla.

Toki tarkkailen omaa kehoani samalla enkä laske pelkkiä päiviä. Kiertoni on aina ollu tpidempi kuin 28 päivää, joten luulisin meidän kohdalla vielä kp10 olevan turvallista. Mutta siis jatkossa taidan pidättäytyä siinä kp7:ssä.

Yhteistyössä