VAROKAA Etelä-suomen mammat! Jonkun teidän lapsella on kotiintullessa ihan normi talvipuku :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jösses
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jösses

Vieras
Hah..olipas hupaisa reissu kaupassa. Täällä maaseudulla pohjoissuomessa siis. Vähän isompaan kyläkauppaan tuli joku olisko ollu eka/tokaluokkalainen lapsi isovanhempiensa kanssa..Hetken sitten siinä kattelivat kunnon toppavaatteita. Isoäiti tokas pojalle, että näytäppäs mitkä ne tikket a heavinit on kun se äitis sano että semmonen pittää olla. Poika siinä katteli ympärilleen ja tuumi että tää on hyvä ja näytti perushousuja ja takkia missä oli jalkapallon kuvioita. Isoäiti tarkasti ettei se ollu tikketti mutta poika sano että ei se äiti varmaan paljoa suutu jos tää otetaa. En voinut olla katsomatta hintaa, joka oli n.20e yhteensä.

Mieleeni tuli vaan, pitääkö lapsen oikeesti jossain pelätä, suuttuuko äiti jos ostetaa muuta kun merkkivaatteita? Eikö tärkeintä ole että on vaatteet ja extrana lapsikin vielä tykkää niistä?

No me oltiin suunnilleen samaan aikaan pihalla ja isoäiti oli kai puhunu tän äidin kanssa puhelimessa, kun tuumas, että tullaan hakemaan huomenna ennen kun lähet kotiin ni se äitin toivoma puku, kyllä myö keretään, ku se oli niin pahalla päällä kun kerroin että ostin tämän..Puheista päätellen isoäiti oli myös maksumiehenä tässä..

Voi herranjumala sellasia ihmisiä. No, hyvä heille - on meinaan varmasti pienet ongelmat elämässä, jos jostain ulkovaatteen merkistä pitää tehdä niin suuri numero.

Alkuperäinen kirjoittaja jösses;25723934:
Hah..olipas hupaisa reissu kaupassa. Täällä maaseudulla pohjoissuomessa siis. Vähän isompaan kyläkauppaan tuli joku olisko ollu eka/tokaluokkalainen lapsi isovanhempiensa kanssa..Hetken sitten siinä kattelivat kunnon toppavaatteita. Isoäiti tokas pojalle, että näytäppäs mitkä ne tikket a heavinit on kun se äitis sano että semmonen pittää olla. Poika siinä katteli ympärilleen ja tuumi että tää on hyvä ja näytti perushousuja ja takkia missä oli jalkapallon kuvioita. Isoäiti tarkasti ettei se ollu tikketti mutta poika sano että ei se äiti varmaan paljoa suutu jos tää otetaa. En voinut olla katsomatta hintaa, joka oli n.20e yhteensä.

Mieleeni tuli vaan, pitääkö lapsen oikeesti jossain pelätä, suuttuuko äiti jos ostetaa muuta kun merkkivaatteita? Eikö tärkeintä ole että on vaatteet ja extrana lapsikin vielä tykkää niistä?
No me oltiin suunnilleen samaan aikaan pihalla ja isoäiti oli kai puhunu tän äidin kanssa puhelimessa, kun tuumas, että tullaan hakemaan huomenna ennen kun lähet kotiin ni se äitin toivoma puku, kyllä myö keretään, ku se oli niin pahalla päällä kun kerroin että ostin tämän..Puheista päätellen isoäiti oli myös maksumiehenä tässä..

No kyllä mulle ainakin on väliä muullakin kuin sillä että on vaatteet ja lapsi tykkää. Niiden vaatteiden pitää myös kestää käyttöä.

Noh, kaippa jokainen vanhempi päättää mitä alaikäinen lapsi pukee päällensä. Eiköhän niitä ole suurempiakin rikoksia lapsen vaatetuksen suhteen kuin se että vanhempi valitsee hyväksi katsomansa merkin. Ja joo, ei me osteta tikkkettiä mutta ei me välttämättä osteta sitä halpaa 20 euron kyläkaupan lumppua joka pitää vettä tasan sekunnin ja jossa saumat menee vinoo, vain koska lapsi siitä tykkää.

[QUOTE="vieras";25723998]No eikö täällä palstalla ole just itketty että "päiväkodissa lapseni oli laskenut liukumäestä ja nyt on pyllyssä reikä jne..." nimim. nyt en saa tikketistäni enää puolia takasin..[/QUOTE]

Miten tämä asia tähän liittyy? :O

[QUOTE="vieras";25724024]Siten, että ei ne tikketitkään kestä aina käyttöä :D[/QUOTE]

Juu ei varmaan kestäkkään mutta kestää ne paremmin kuin 20 euron halpisvaatteet. Ja tämän asian oon testannu ihan itse kolmen lapseni voimin. Että mulle henk koht on tärkeää että vaatteet kestää käyttöä sen lisäksi että lapsi tykkää ja ylipäätään on vaatteet. Se on jo ekologisesti kestämätöntä ostaa tuotteita jotka hajoaa kohta ja saa laittaa roskiin. meillä ei oo ykskään ticketti hajonnu ja vaikka hajoaiskin niin en sitä itkisi koska käytettäväksi ne on ostettu eikä jälleenmyytäväksi. Tosin en kyseistä merkkiä nyt kyllä hirveesti oo ostanu, superremu on kaikkein kestävin merkki ja lisäksi osin suomalainen joten suurin osa vaatteista on sitä merkkiä meilä.

No mä oon kyllä ohjeistanut anopille mitä merkkejä vois meidän lapsille ostaa reissuiltansa. Välillä tuo erehtyy ostamaan joitain printtipaitoja ja muuta ja toki mä niitä lapsella pidän, mut onneks useimmiten pysyy mun ehdottamissa merkeissä. Silloin kaikki on tyytyväisiä.

Provohan tämä on, halutaan ärsyttää ihmisiä jotka ostaa merkkivaatteita ja vieläpä asuu Etelä -suomessa :o ( mistä ap muuten senkin tiesi)
Toki pitäisi olla kiitollinen, jos isovanhemmat ostaa edes jotain, mutta toisaalta ymmärtäisin myös sen että kyseistä äitiä ärsyttää. Ilmeisesti oli sovittu että puku ostetaan isovanhempien toimesta, joten se on heidän välinen sopimuksensa jonka taustoja emme tiedä.
Toisekseen, en mäkään tykkää että ostetaan jotain " turhia" vaatteita joille meillä ei ole käyttöä. Mielummin ostan sitten itse. Me ei tehdä mitään jollain 20€ puvulla, koska tuolla hintaa ei valitettavasti voi saada kestävää, vedenpitävää pukua. Mitä järkeä siinäkään on, että kaapit täynnä vaatetta, jotka ei vastaa käyttötarvetta?

[QUOTE="vieras";25723951]Kauheen paljon sää "sattumalta" kerkesitkin kuulla. Ihailtava taito![/QUOTE]

Joo huomaa että siellä maaseudulla ei paljon muuta tekemistä ole, kun kytätä toisia ihmisiä.

[QUOTE="Vieras";25724176]Provohan tämä on, halutaan ärsyttää ihmisiä jotka ostaa merkkivaatteita ja vieläpä asuu Etelä -suomessa :o ( mistä ap muuten senkin tiesi)[/QUOTE]

Onko Etelä-Suomessa nyt hiihtolomaviikko? Jos on, niin oisko ap. pääätellyt sen siitä?

Yhteistyössä