Varokaa Huutiksen "uusia" tuotteita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huutislainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huutislainen

Vieras
Huusin Huuto.netistä tyttöjen vk-takin, jonka mainostettiin olevan uusi, merkitkin kiinni. Postikuluja 8,50e:n verran. Noh, ensinnäkin tämä "uusi" takki oli tungettu ihan ruttuun liian pieneen kuoreen ja oli ihan rypyssä. Ihmettelin myös, miten uusi takki voi haista pesuaineelta. Sitten kun rupesin tarkastelemaan takkia lähemmin, niin alareunassa näkyi muutama ruskea likatahra. Sitten katsoin takkia sisäpuolelta, ja huppu oli sisäpuolelta hankautunut laikukkaaksi ja niskassa oli epämääräinen ruskea tahra. Sitten rupesin tutkimaan takissa olevaa merkkiä ja saman tien tajusin, että sehän on kertaalleen irrotettu ja sitten solmittu, tämän kyseisen vaateketjun vaatteissa merkki on kiiinni sellaisella muovisella sinetillä ja nyt kangasnyöri oli vain solmittu. Merkki oli myös tosi sottaisen näköinen. Tämä kaikki oli aikamoinen yllätys, sillä myyjällä on yli sata kauppakokemusta ja vain muutama neutraali/nega.

Tuli selväksi, että takki ei ollut todellakaan uusi, vaan ihan selvästi käytetty. Joku on näemmä jaksanut nähdä niin paljon vaivaa, että on jemmannut tuotemerkit ja käytön jälkeen kiinnittänyt ne paikoilleen ja kaupannut tavaraa uutena. Tällä ko. nimimerkillä on muutakin uutta myynnissä...

Lähetin asiallisen meilin myyjälle, jossa sanoin etten suinkaan voi epäillä että hän olisi niin härski että kauppaisi vanhaa tuotetta uutena, mutta olisiko takkia voitu esim. säilyttää väärin niin että se ei ole enää uusi vaan korkeintaan uuden veroinen. Samoin arvailin, että hän on varmaan poistanut tuotemerkin siksi ajaksi kun on sovitellut takkia oman lapsensa päälle ja sitten laittanut sen uudelleen kiinni. Ehdotin, että puramme kaupan kokonaan tai hän antaa pienen hinnan alennuksen. Pistin mukaan myös tarkat valokuvat takin vioista.

Viikon päästä tuli vastausmeili että anna tilinumero niin maksan. Nyt on kulunut taas viikko, ei ole maksua tilillä näkynyt. Pistin uudelleen meiliä ja aion soittaa myyjälle viikonlopun aikana, jos en hänestä mitään kuule. Puhelinkeskustelun perustella teen sitten johtopäätökset ja jos hän ei suostu kaupan purkuun tai hyvitykseen, niin negatiivinen palaute lähtee välittömästi, ja mukana linkki ottamiini kuviin "uuden tuotteen" selvistä vioista ja käytön jäljistä.

Olkaa varovaisia "merkit vielä kiinni" -vaatteitten kanssa, ne eivät aina näköjään olekaan uusia!!!

Mulla vastaava kokemus merkkivaatteesta. Merkit ihan selvästi pistetty uudelleen kiinni ja paita platkun ja nukkaisen oloinen. No, se oli niin halpa etten jaksanut valittaa kuin sen verran että annoin negan.

Miten voikaan joku jaksaa nähdä vaivaa? Siis että SÄÄSTÄÄ jonkin saakelin lapun vaatteesta ja taiteilee sen siihen vielä takaisin. En voi kuin ihmetellä säälittävää toimintaa. Jo on joillakin pieni elämä ja rahat tiukassa. Pistä sille saman tien nega, kun ei ole asiaa paremmin hoitanut!

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Miten voikaan joku jaksaa nähdä vaivaa? Siis että SÄÄSTÄÄ jonkin saakelin lapun vaatteesta ja taiteilee sen siihen vielä takaisin. En voi kuin ihmetellä säälittävää toimintaa. Jo on joillakin pieni elämä ja rahat tiukassa. Pistä sille saman tien nega, kun ei ole asiaa paremmin hoitanut!

Juu kyl mäki tosta negan antaisin.. tai ehkä neutraalin vaikka suostuis hinnan alennukseen. Mutta jos ei suostu niin nega ehdottomasti.

Ihmisiä on niin moneen junaan..

Itteeni alkaa jo pikku hiljaa kismittään, ku huusin tuotteen 28 pvä edellistä kuuta. Meni useempi päivä ennenkun myyjä vastas mun sähkäriin missä kysyin sen tilinumeroa ja postikuluja. Pyys maksaan viel isommat postarit..

Paketti ei vieläkään ole tullu.. Tiiä sitten oonko itse hätäne, mut tykkään hoitaa asiat heti.

Mut tää on aivan paras :D
Huusin 41,50 maksaneen tukivyön, ei siis mikään osta heti.
Tyyppi halusi rahat heti, olisi pitänyt mennä maksamaan hänen pankkiinsa kun mulla eri. Siis samana päivänä.
En sitte menny vaan maksoin omasta pankistani.

Sain sitten tukivyöni eilen, 1kk huudosta ja maksusta.

Tällä myyjällä 360 positiivista, joku neutraali.

Mulla on vastaavantyyppinen kokemus kuin ap:llä. Uudessa tuotteessa oli kyllä laput mukana, tahra edessä ja taskussa kimaltelevia askastelupapereita :D :D Ei ollut äiti hoksannut tyhjentää taskuja ennen kuin uutena myi. Aika törkeetä toimintaa. Onneksi suurin osa myyjistä ja ostajista on ihan kunnollista porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja karvakorvakirppu:
Mulla on vastaavantyyppinen kokemus kuin ap:llä. Uudessa tuotteessa oli kyllä laput mukana, tahra edessä ja taskussa kimaltelevia askastelupapereita :D :D Ei ollut äiti hoksannut tyhjentää taskuja ennen kuin uutena myi. Aika törkeetä toimintaa. Onneksi suurin osa myyjistä ja ostajista on ihan kunnollista porukkaa.

Negaa vaan myyjälle

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Mun uudet on sit kans uusia, nih! :attn: :D

Peräänkuulutan kanssa tätä yleistämistä. Minulla on myös myynnissä uusia reimatec haalareita ja ovat todellakin uusia. Tosin ovat mallipoistoja että siksi voi myydä halvemmalla, mutta on mulla ollut muutama sellanenkin haalari jonka olen itse alerekistä pongannut halvalla ja myynyt vähän kalliimmalla.

jos myyt jotain mallipoistoja tai uusia tavaroita tai vaatteita eteenpäin niin kyseessä on kauppiaana toimiminen ja sehän ei sitten olekkaan verotonta toimintaa vaan toimit yrittäjänä, joskin teet sitten ns pimeätä työtä. Hyi häpeä

Mä en ole koskaan tajunnut tota että rohmutaan halvalla alesta ja sitten laitetaan huutikseen. Sitte vielä valehdellaan et on muka saatu lahjaksi ja ei ollutkaan sopiva tms. Sanoisitte edes rehellisesti että alesta ostin ja myyn nyt pois kalliimmalla!

Minua taas ärsyttää se että jos tuotetta mainostetaan uudenveroisena/ maks. 2 kertaa ollut päällä ja sit tietty maksaa vähän enempi kuin enemän käytetystä ja saakin aivan kakkaa tilalle.
Kerran huusin käyttämättömän Hello Kitty-paidan ja sain todella likaisen ja reikäisen tilalle. Ja kuvassa paita oli kuin uusi, vertasin kuvaa ja paitaa ja ne reiät olisi pitänyt näkyä siinä kuvassa että millä lie käsitellyt huutikseen laitetun kuvan vai oliko kuvannut paidan kun se oli uusi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kukin tyylillään:
Mä en ole koskaan tajunnut tota että rohmutaan halvalla alesta ja sitten laitetaan huutikseen. Sitte vielä valehdellaan et on muka saatu lahjaksi ja ei ollutkaan sopiva tms. Sanoisitte edes rehellisesti että alesta ostin ja myyn nyt pois kalliimmalla!

Minä voin rohmuta omille lapsille sekä itsellenikin vaatteita kokeilematta alesta. Voin myydä ne huutonetissä (jos ei voi palauttaa takaisin kauppaan, esim. H&M:llä on aina onnistunut palautus, samaten hulluilla päivillä), jos ne eivät ole sopivan kokoisia tai mallisia tai lapsi niitä muuten inhoaa. Pistän lähtöhinnan siten, että saan omani takaisin, jos joku innostuu enemmän maksamaan enemmän, se on sitten oma asiansa. Samaten voin ostella niitä varastoonkin tulevaa kautta varten, viime syksynä oli hyvä, etten ostanut kuopukselle uusia toppahousuja, kaapista löytyi sopivat käyttämättömät laput paikoillaan ja onneksi mahtuivatkin, vaikka lapsi venyy kuin pavunvarsi. Olisi voineet mennä käyttämättöminä myyntiinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukin tyylillään:

Minä voin rohmuta omille lapsille sekä itsellenikin vaatteita kokeilematta alesta. Voin myydä ne huutonetissä (jos ei voi palauttaa takaisin kauppaan, esim. H&M:llä on aina onnistunut palautus, samaten hulluilla päivillä), jos ne eivät ole sopivan kokoisia tai mallisia tai lapsi niitä muuten inhoaa. Pistän lähtöhinnan siten, että saan omani takaisin, jos joku innostuu enemmän maksamaan enemmän, se on sitten oma asiansa. Samaten voin ostella niitä varastoonkin tulevaa kautta varten, viime syksynä oli hyvä, etten ostanut kuopukselle uusia toppahousuja, kaapista löytyi sopivat käyttämättömät laput paikoillaan ja onneksi mahtuivatkin, vaikka lapsi venyy kuin pavunvarsi. Olisi voineet mennä käyttämättöminä myyntiinkin.

Joo mutta aika harvalla "sattuu" olemaan Reimatecin, Ticketin yms toista sataa maksavia haalareita käyttämättöminä kaapissa ihan sattumalta. Jotku bodyt on pikkusen eri asia kun niitä saa parilla eurolla. Ihan niinku noi HP puvut. Kummasti siellä joku ostaa kymmenenkin pukua ja parin tunnin päästä on huutiksessa myynnissä "kun ei sopinutkaan".

Yhteistyössä