Vastasyntyneelle koon 68 ulkoilupuku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Tai siis toppapuku. Lindexin puku, vauva syntyy lokakuussa. Esikoinen kasvoi ihan tajutonta vauhtia, syntyi elokuussa ja lopputalvesta käytti jo koon 80 haalaria, eikä siihen mitenkään valahtanut, kädet ja jalat jäi toki puvun sisään, mutta se on vauvalla vain eduksi, pysyy lämpimänä. Äitiyspakkauksen pukua käytti alkutalven. Nyt tälle syntyvälle on varmaan äitiyspakkauksen haalari tuskaisen iso, mutta sain tuollaisen koon 68 puvun, joka on inhimillisemmän kokoinen. Riittääköhän se, vai pitäisikö alkutalveksi kuitenkin hommata vielä ihan pieni haalari? Toisaalta villapuvulla, fleecepeitolla ja makuupussillakin pärjää jo aika pitkälle..

Mä olen hommannut juuri oikean kokoiset vaatteet aina, en tykkää käyttää liian isoja vauvalla/ lapsella. Mut makuasia, kyllä se lämpimänä pysyy vähän isommassakin. Jos on rahasta kiinni niin saahan noita vauvanvaatteita aika helposti myytyä sit eteenpäin, niin saa osan hankintahinnasta takaisin.

Kyllähän ne vauvat on keskimnäärin kokoa 50-56 syntyessään. Itse sanoisin, että tarvitset kyllä koon 62 puvun. Todennäköisesti saamasi koko 68 puku tulee myös käytettyä.

Koko 80 talvipuku oli meillä käytössä 1.5v:llä... niin ne on lapset erilaisia.

Kyllähän ne vauvat on keskimnäärin kokoa 50-56 syntyessään. Itse sanoisin, että tarvitset kyllä koon 62 puvun. Todennäköisesti saamasi koko 68 puku tulee myös käytettyä.

Koko 80 talvipuku oli meillä käytössä 1.5v:llä... niin ne on lapset erilaisia.

Esikoisella oli sama puku käytössä seuraavana talvena, 1,5 vuoden iässä. Kasvoi vaan alkuun niin vauhdilla. Oli puolivuotiaana yli 10kg ja 77cm pitkä, puolitoistavuotiaana 11,9kg ja 83cm, joten kasvu tasoittui liikkeellelähdön myötä.

No jopas on ollut jättiläisen kokoinen puolivuotias, tai sitten käyttämäsi 80cm:n puku ollut jotain lilliputtikokoa! Esim. Reimatecin ja Ticketin puvut isoa mitoitukseltaan, kyllä olisi puolivuotias sellaiseen hukkunut.

Sanoisin että kannattaa ostaa se 62cm puku, lopputalven voit käyttää sitä saamaasi 68cm pukua (tai äitiyspakkauksen pukua).

Meillä joulukuussa syntynyt poika käytti äp-haalaria alusta asti... oli khyl enemmänki makuupussi kuin haalari niin pienelle, mutta eihän se lasta haitannut.. ja helppo oli tietenkin pukeakin, kun ei tarvinut sulloa käsiä hihoihin...:D

Tietenkin se, että jos liikutte autolla paljon, niin sitten se pienempi haalari (tai ehkä hyvä lämpöpussi kaukaloon?) on paikallaan... hiukkasen heikentää turvallisuuspuolta, kun superison haalarin takia ei saa lasta köytettyä kunnolla kaukaloon...

Meillä kasvo esikoinen hirveetä vauhtia mutta kakkonen on ihan mini. Nyt 8 kk ikäsenä vaatteet kokoa 62, max 68! Että jos teilläkin tämä toinen on pikkasempi, niin hukkuu kyllä siihen pukuun!

Meillä vauva syntyi joulukuussa ja ostin 56 cm haalarin. Lapsi oli jo syntyessään 54cm pitkä ja kasvoi koko ajan hurjasti.. silti tämä sama haalari kokoa 56 kesti meillä maaliskuulle asti ennen kuin jäi pieneksi ja sitten saikin jo alkaa pukemaan kevyemmin..

Älä osta vielä mitään pukua. Lokakuussa vauva pärjää niillä mitä mainitsitkin ja tiedä miten leuto alku talvikin voi olla. Ostat sitten tilanteen mukaan koon 62 cm, jos siltä näyttää.

Liian isossa haalarissa ei ole kivaa laittaa vauvaa turvakaukaloon, mun mielestä.

Mutta kokeile :). Jos vauva hukkuu 68 cm haalariin, niin sitten haette kaupasta pienemmän!

Mun talvivauvat oli 50 cm ja 54 cm syntyessään, molemmat mahtui 50 cm haalariin alussa, ja 62 cm puku mahtui koko talven myös sille vauvalleni, joka oli puolivuotiaana 73 cm pitkä.

Meillä on 50-56 toppahaalari, seon ollut sukulaislapsilla lainassa ja aina ovat sen palauttaneet ennen ristiäisiä. Nukenvaattena haalari on kiva, siksi sitä ei ole annettu eteenpäin.

lokakuussa syntyneelle (51cm ja 3,6kg) oli saatu 62-koon toppapuku,alkuun oli tietty iso.Helmikuussa kun typy oli 64cm oli puku jo pieni. Kirpparilta sitten ostin 68-kokoisen ja se meni lopputalven.

Mä olen tylysti tunkenut lapset sinne äitiyspakkauksen pukuu. esikoinenkin syntyi marraskuussa enkä mä sitäkään koskaan sinne puvun sisään hukannut :)
Mut tosin, meilläkään ei kauheesti autoiltu, joten oli oikeastaan ihan sama miten se lapsi sielä puvun sisällä oli, kunhan tunsi olonsa mukavaksi.

Yhteistyössä