Vastasyntyneen nukkuminen: kun ei nuku yöllä, kitisee ja itkee eikä auta tissi, lisämaito, tutti, kapalo tai syli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2 yötä valvonut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2 yötä valvonut

Vieras
ei tämä varmaan kauaa jatku mutta nyt mitä keinoja on saada vastasyntynyt rauhoittumaan, kun kitisee vaan. ainoastaan jos tissiä lutkuttaa koko ajan niin on rauhassa, mutta mulla rinnat niin arat jo että kipeää tekee! enkä silloin myöskään saa itse nukkua..
tuttia ottaa hanakasti mutta pudottaa sen ja suuttuu kun siitä ei tule maitoa. lisämaidon syö myös mielellään mutta liian puklaa sitten pois.

vauva on vasta 3vrk ikäinen ja minulla ei ole kunnolla maito noussut, sekin voi vaikuttaa.. mutta päivällä kyllä saattaa ottaa 2-3 tunnin unia putkeen.

yöllä imeminn nostaa sen maidon parhaiten, vauva nukkuu varmaan pisimmät pätkät päivällä? nuku sinäkin jos ei oo muita lapsia kotona. ja anna vaan imeä joko tissiä tai välillä tuttia. lisämaitoa o varmaankaan kannata antaa

Vauva tilaa lisämaitoa. Puhutaan toisen vuorokauden hulinoista. Rintojen kipeytyminen on kurjaa, mulla imetys tuntui välillä siltä, kuin olisi jättänyt nänninsä oven saranapuolelle ja tällännyt oven kiinni. Se vaihe menee onneksi ohitse! Samoin tuo tissitakiaisvaihe.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 yötä valvonut;23795551:
vauva on vasta 3vrk ikäinen ja minulla ei ole kunnolla maito noussut, sekin voi vaikuttaa.. mutta päivällä kyllä saattaa ottaa 2-3 tunnin unia putkeen.

juurikin näin, tämmöisiä ovat minullakin olleet, yöllä imemisllä se maito siltä nousee.. reilussa viikossa tuo on meillä jo helpottanut

[QUOTE="jojo";23795568]Vauva tilaa lisämaitoa. [/QUOTE]

Huono ilmaus... Mitään korviketta ei siis pidä antaa, vaan vauva imee, kunnes rinnat alkavat tuottaa maitoa niin paljon, kuin hän tarvitsee. Näitä maidonnostatuskausia tulee todennäköisesti tulevaisuudessakin välillä. Mulla oli välillä vauva kiinni rinnassa 2,5h, vartin tauko ja alusta uudelleen...

Voisitko opetella nukkumaan samalla, kun vauva imee? Meillä yöt alkoi sujua hyvin, kun sain itseni ja vauvan kunnolliseen asentoon ja uskalsin nukahtaa. Sitten kun seuraavan kerran heräsin, nostin nukkuvan vauvan pahvilaatikkoonsa.

Yhteistyössä