Vastasyntyneen nukkuminen kuumassa huoneessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja kiitos! :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja kiitos! :)

Vieras
Meillä on viikon vanha vauva. Mietin että voikohan sitä nukuttaa pelkkä lyhythihainen body ja ohut lakana päällä? Huone on tosi kuuma, vaikka ikkuna on auki (sitten vaivaa sekin, jos vauva saa vetoa..) Eikai se kylmety, jos nukutan sitä tällalailla? Vauva painaa vasta n. 2800g, eli energiaa kuluu paljon myös lämmön ylläpitämiseen.

No vauvelihan on tottunut kohdussasi 37 asteeseen. En tiedä pitäisinkö ikkunaa auki noin pienen huoneessa. Riippuu tietysti paljonko yöllä asteita ja kuinka kaukana ikkunasta sänky sijaitsee.. Nuo pienet kun ovat vain luuta ja nahkaa vielä, niin en osaa tuohon pukeutumiseen oikein kommentoida.. Mutta mielummin lämmin kuin liian kylmä :)

Mun esikoinen syntyi elokuun helteisiin ja meilläkin aika kuuma huone, jossa nukkui. Päällä oli pitkähihainen yöpuku. Meidän neiti painoi syntyessään yli 4 kiloa, joten luulen, että vaikka laittaisit pitkähihaisen yöpuvun pikkuisesi päälle, niin tuskin tulee liian kuuma. Mut seuraile, kokeilemalla niskasta lämpöä. :)

Kiitos asiallisista kommenteista niille, jotka sen ansaitsevat. :) Kyllä osaa olla välillä ääliö-porukkaa täällä..

Luin IL:sta jutun, jossa sanottiin, että kätkyt-kuolema voi olla yhteydessä liian kuumassa huoneessa nukkumiseen. Sitä tässä myös stressailen, kun tosiaan tää huone on ku sauna. Sänky on ikkunaan nähden huoneen toisessa päässä, mutta taidan silti laittaa ikkunan nyt yöksi kiinni.

Ihan jees mun puolesta kun helteet loppuu! :)

Yhteistyössä