Vastasyntynyt ja 1,9-vuotias - mitä tarvitsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuleva tuplaäippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuleva tuplaäippä

Vieras
Lähinnä siis liikkumisesta on kyse. Tulemme kävelemään lähes päivittäin mummolaan, johon pari kilometriä, ja lisäksi leikkipuisto- ja kauppareissut jne., joihin on n. 500 m - 2 km. Eli kilometrejä tulee jonkun verran. Esikoinen tykkää kävellä, mutta suunta on valitettavasti aina eri mitä minulla :) Tosin nyt hän on vasta 1,5 v., joten tuohan voi vielä muuttua. Käymme lisäksi tietysti shoppailureissuilla, ja matkustelemme paljon.

Ongelma on siis, mitä tarvitsen. Minulla on CityCrossit, joista en halua luopua, sekä matkarattaat, johon saa kaukalon. Mitä te tekisitte? Meillä on pakko olla ainakin tuplamatkikset (tai halvat tuplat) matkoja varten. Haluan ehdottomasti ns. päällekkäin istuttavat. Toisaalta nuo tämän hetkiset ovat hyvät, kun niihin saa kaukalon päälle. Entä normaalieloon? City koppa? Quadrolift? Meillä on jo duopussi, joten tuosta quadrosta en tiedä.. Lisäksi sisaristuin? Seisomalauta? Manduca? Pulkalla varmaan voidaan tehdä osa reissuista, jos vaan on lunta..

Itse olen ajatellut seuraavaa pakettia: phil&teds-rattaat huutonetista/ebaysta matkoja varten, seisomalauta citycrosseihin citykopan kanssa (plus varmuudeksi manduca mukaan!!) ja ehkä seisomalauta myös vanhoihin matkiksiin. Lisäksi sisaristuin pelkän ratasosan kanssa "pidempiä" kävelyreissuja varten. Ja sinne ratasosaan pikkuiselle duopussi. Miltä kuulostaa?

Halpoja päällekkäinistuttavia tuplarattaita et löydä!! Milloin vauva syntyy? Jos piakoin ja talvi on vastassa ni silloin vierekkäin istuttavat erillisillä osilla olevat ISOILLA etupyörillä varustetut kaksosten rattaat on hyvät. Mut jos syntyy vasta keväällä ni sitten mahdollisesti pärjäisitte jo seisomalaudalla ja nykyisillä rattailla.

Meillä lapsilla on ikäeroa 1v10kk ja nuo perustuplavaunut on olleet ihan ehdoton :)
Jos vaikka on kerhossa käyty, niin monesti vanhempikin on jo aika väsyny ja nukahtanu kotimatkalla. Ja kunnon pyörillä, kun se painolasti on suurempi, niin helpompi työnnellä lumessakin. Lisäksi kaikki mahdolliset uhmakohtaukset on helpompi hallita tuolla reissussa, kun voi uhmiksen nakata kyytille :)
Jos vaan mahdollista, niin osta semmoiset tuplat, joissa on erilliset kuomut molemmille, meillä ainakin ensimmäisen puoli vuotta uhmis kiusas vauvaa, heti jos silmä vältti..

Meillä on lisäksi normivaunut, joissa pienempi nukkuu päiväunia tai jos satun yksin käymään vauvan kans kävelyllä. Ja varmaan tulevaisuudessa niillä on vielä käyttöä, kun isompi kasvaa.

Samaa mieltä siitä, että joku istumapaikka on hyvä olla. :) Uhmaikä lähestymässä ja just, jos johkun pitää päästä nopeasti, neiti 2 veen kanssa toisinaan ainoa konsti on nostaa se kärryyn ja mennä (kun ei. Meilläkään suunta ei aina olisi sama).

Mä tein itse niin, että möin city crossit pois ja ostin tuplat (siis semmoiset, joista saa sisaristuimen pois ja jäljelle jää vain yksösrattaat). Itse asiassa niitä sit siunaantui jo kahdetkin johtuen siitä, että neidistä tuli matkalla niin painava, et totesin tuon "päällekäin" istuttavan huonoksi vaihtoehdoksi. Toki penkki kestäis, mutta ohjauksesta tuli liian raskas. Joten ostin peräkkäinistuttavat toiseksi ja oikeesti ois pitäny ostaa ne alunperinkin pelkiksi...

Mut juu, tätä nykyä nuo päällekkäinistuttavat toimis taas, kun vauvakin osaa jo istua ja vois istua siinä sisaristuimella (eikä tarvitsisi olla siellä makuullaan). :) Seisomalaudalla meillä ei tehdä mitään. Jos neiti ei halua istua, se kävelee, ei suostu millään laudoilla seisomaan.

Viimeksi muokattu:
Meillon tytöillä 1v 10kk ikäeroa, Carenan halppis tuplat hommattiin kaupunkireissuja varten ja kantoliina carenan perusmatkisten kanssa - tuplilla kun ei joka kauppaan pääse. Esikoinen ei nukkunu päikkäreitä enään tuolloin joten kahtia "nukkumarattaita" kävelyyn ei tarvittu.

Yhteistyössä