Vastasyntynyt ja korvikkeen määrä ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuakaivataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuakaivataan

Vieras
Meijän vauveli on vasta viikon ikäinen, mutta juo kerrallaan 70-80 ml korviketta. Annan aina ensin hänelle tissiä, mutta juo tissin päällekin vielä noin paljon, kun mulla maitoa ei tule lähellekään tarpeeksi. Tyttö painoi syntyessään 3500g, eli iha keskikokoinen.

Eikö tuo ole todella hurja määrä noin pienelle?

Neuvolassa olen asiasta sanonut, sanoi vaan että ei vauvaa voi liikaa syöttää, mutta eikö juuri korvikkeella voi syöttää liikaa, kun pullosta maito tulee niin nopsaan ?

Pelottaa että ylensyötän vauvaani :D

Hän syö yleensä n. 3 tunnin välein, iltaisin ehkä useammin, mutta väli on aina vähintään 2 tuntia, välillä saattaa mennä 4 tuntiakin syömättä.

Määrä ei sinänsä oo paljon viikon ikäiselle, mut jos aiot/ on toiveita imettää, on hiukan huono antaa pullolla noin paljon.

Tein itse esikoisen kanssa niin, että aina imetyksen päälle pumppasin kaiken irtoavan ulos. Näin sain maitomäärän kasvuun nopeasti ja päästiin korvikkeesta kokonaan eroon hyvin pian. Sitä pumpattua kun voi antaa sit myös pullosta.

Toki, jos ei aikeissa oo imettää, niin sit ei mitiä. :)

Kiitos neuvoista, toiveissa olisi edes saada vähennettyä ellei jopa kokonaan lopetettua korvikkeet.

Kumma juttu ettei neuvolassa asiaa noteerattu, kun kumminkin otin asian esille, että imetys ei suju toiveiden mukaan.

Rintapumppua en edes omista, osaisiko joku suositella jotain hyvää pumppua ja mistä semmoisen saa? Olen katsellut rintapumppuja kyllä paikallisessa prismassa yms, ovatko ne ihan käyttökelpoisia?

-ap