Vastatkaa ne kellä tatska

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Eli siis oon ylihuomenna menossa tatuoinnin ottamaan, mutta mielessä pyörii muutama asia.
Tatuointi tulee lapaan, ei toivon mukaan kovin kivulias paikka tehdä? Mitenkäs jälkeenpäin, onko se kohta kovin kipeä, vai sattuuko vaan laittovaiheessa? Eli siis joutuuko monta yötä nukkumaan mahallaan..?
Kiitos jos joku viitsii vastata, vaikka kohtahan asia minullekin valkenee :whistle:

Kyllä se vähän tunnahtaa... :whistle: Itsellä on lapaluun kohdalla tatska. Mutta kyllä se on pieni juttu verrattuna synnytykseen. :D Mä en pahemmin nuku selällään joten se ei vaikuttanu siihen mitenkään, kyljellään nukuin aivan kuten normaalistikin.

Jokaisella on omanlaisensa kipukynnys, ja ihon herkkyydessäkin on eroja. Eli ei sitä etukäteen voi tietää sattuuko se kuinka paljon. Itse en ole kokenut tatuointeja kivuliaiksi sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja mitä isompi kuva, sitä nopeammin iho turtuu. Tosin tatuoitsijoissakin on eroja. Jotkut hakkaa kovempaa ja toiset hellemmin.
Ja mitä enemmän jännität, sitä varmemmin sattuu. Jotkut ovat jopa pyörtyneet sen jännityksen takia :whistle:

Mulla on toisessa olkapäässä tatska ja kyllähän se tuntuu sitä ei voi kieltää mut ehkä eniten käy ne ekat rajat kipeetä ja sitten se turtuu. Minä olin kyllä aika huppelissa kun otin tuon tatskan seksimessuilla etten tiiä sitten sanoo kuin se ois sattunu ihan selvänä :whistle: Mut ei se sietämätöntä ainakaa ole se miltä se tuntuu =)

Mulla tatuointi just lavassa. Sen ottamisesta kyllä jo aikaa n. 10v :whistle: Mutta muistelisin että itselläni se tekovaihe "sattui" kyllä ihan mukavasti, vaikka en oo mitenkään erityisen kipuherkkä :whistle: Ei tarvinut sitten kyllä nukkua mahallaam tms. eikä ollut kauaa hellänä...

Mulla myös lavassa aika iso tatska. kyllä siin aika paksu nahka on ja äkkiä iho turtuu... ammattilainen tekee onneksi tosi nopeesti. Ei se jälkeen päin kauan ole kipeä. mä ainakin nukuin selällään heti. Muistat vaan laittaa siihen rasvaa. jotkut tatskaliikkeet suosittelee bebanthenia ja jotku helosania.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 20:42 äippä kirjoitti:
riippuu varmaan ihan henkilöstä... mua ei edes laitto sattunu eikä siis sen jälkeenkään. tietty välil tuntu tehdessä ei-niin-kivalta mut ei tosiaan sattunu.

näin myös mulla. äidilläni on lavassa eikä hän ainakaan ole sanonut et olisi sattunut laittaa siihen. itsellä olkapäässä ja nilkkaan haaveilen.

Kyllähän se tuntui mutta kun iho oli turtunnut niin ei se nyt sattunut.Mulla enempi nipisteli.Ja on siis tatska lapaluun kohdalla.Ainoaksi ongelmaksi muodostui siinä rupivaiheessa nuo rintaliivien olkaimet jotka menivät juuri sen kuvan päältä :D .

mä otin vajaat 3v sitten kanssa lähelle lapaa, eikä kyl tuntunu just miltään. Ihan ihmettelin sille tatskaajallekin,että miten voi olla niin kivutonta... Hän sitten veisteli,että voihan hän tietty painaa vähän syvemmälle neulaa,jos kipua kaipaan.. :whistle: :laugh:

Meidän isäntä kävi lauantaina ottamassa tatskan ja kommentoi sulle näin: Kipeää se käy joka tapauksessa, mutta ei niin kipeää, että sen vuoksi olisi jättänyt sen ottamatta. Pitkien viivojen takominen tuntui kivuliaimmalta. Laiton jälkeen tatuointikohta ei ole yhtään kipeä, ehkä hieman hellän tuntuinen, ei edes niin kipeä kuin mustelma. Kivun vuoksi ei tarvitse nukkua mahallaan, mutta ärsyttävin asia tällä hetkellä on tatskan jatkuva rasvaaminen. Varaa paljon rasvaa ja puhdista tatuointikohta hyvin. http://www.artlinetattoo.com/hoito.html <-tuolta löytyy tietoa.

Alussa väriä lähtee ja tarttuu vähän joka paikkaan, mutta ei kannata huolestua. Nyt muutaman päivän jälkeen on tatuoinnista lähtenyt jopa pieniä palasia, mutta se on kuulemma ihan normaalia eikä vaikuta tatuoinnin kuntoon. Kuollut iho vain lähtee pois.

Mullakin lavan kohassa tatuointi. Laitettiin elokuus -06. Mulle ei jäänyt yhtään minkäänlaisia traumoja tai vastaavaa, en edes muista että olis mitenkään sanottavasti sattunut, sillee hassusti nipisteli ja välillä melkein kutittikin :D En usko että ainakaan kaikkein aroin paikka olis, mutta tietty riippuu ihan ihmisestä.

onnea koitokseen!

Kiitos vastauksista! Oon tosiaan haaveillut tatuoinnista kauan ja nyt rohkaisin mieleni. Kiva tietää ettei se jälkeenpäin ole kovin kipeä, tietysti se laittovaihe voikin sit tuntuu enemmän.. =)

Mulla laitettiin just viime kesänä toiseen kertaan jo lapaan: ei se kauaa tunnu, aluksi tuntuu hyttysen pistoilta mutta pian ei sitäkään kun turtuu se kohta kovin, jos siis kerkiää edes turtua, riippuu kuvan koosta. Jälkeenpäin on vähän tunnoton olo sillä kohtaa mihin on kuva tehty, mutta ei ole kipeä silloinkaan. Osta helosania, se on hyvää tatskarasvaa. :wave:

lapaan tulleen suojasin noin viikon verran hengittävillä haavalapuilla (jotka siis ihoteipillä kiinni), lähinnä siksi ettei sotke vaatteisiin / rintsikat hankaa tms. Runsasta rasvausta ja säännöllistä putsausta. Ja toki uudet puhtaat laput vähintään päivittäin. Hyvin parani eikä sotkenut mitään. Eikä siis ollut kipeäkään, ei edes laitettaessa. Lisäsin siihen myöhemmin yksityiskohtia, eikä sekään sattunut yhtään enempää. Hito suunnilleen samalla tavalla.

Nilkkaan otin tatskan kesäaikaan, jolloin käytin lähinnä sandaaleita, eikä suojalappuja sitten tarvinnut (esim torjumaan sukan hankaus). Tosin kesällä piti sitten pölyä jne putsailla vähän useammin. Ja nilkkaan kyllä jo vähän sattuikin, ainakin selkään :) oli nimittäin aikalailla väärä tatuointiasento istua jakkaralla ja nostaa ja vääntää jalkaa hakkaajan syliin :laugh:

Yhteistyössä