Vastikään plussanneet lapsettomat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Belle70
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä väsymys alkaa olla jo ongelmallista. Eilen esikoinen katseli kun makasin sohvalla kuin raato ja kysyi "äiti oletko sä kipeä" ja tuli ja paijasi minua.

Tänään olisi pakko jaksaa paistaa kinkku ja tehdä vähän vimeistä siivousta joulua varten. Mutta voimat ovat kyllä oikeasti tosi vähissä. Lomaa ei ole ollut koko syksynä, joten sen puoleenkin on oikeasti loman tarpeessa ja siihen kun vielä lisää tämän alkuraskauden väsymyksen, niin tulos on kyllä aika totaalinen...

Mutta sain yhdeltä ystävältä mukavan jouluntoivotus runon, jota meinaan itse toteuttaa.

Ystävä rakas kuule tätä,
tekemättä jotain jätä.
Näytä kiireelle kieli,
ja ota rento mieli.
Muista tähdet ja taika,
ja unohda sitten aika.

Hyvää Joulua kaikille tuleville äideille!

Belle 7+6
(joka on joulun nettipimennossa ja palailee kirjoittelemaan siis vasta Uuden Vuoden jälkeen)

Parasta Joulua toivottelen kaikille! Lähdemme joulun viettoon internetin ulottumattomiin lauantaihin asti.

Tänään saapui postissa kauan odotettu np-ultra-aika. 2.1. eli ensi viikon perjantai, Jesh!

Älkäähän antako pahan olon ja kipeiden tissien vaivata, sillä ensi jouluna meillä kaikilla on pieni nyytti joulunvietossa mukana :heart:

Astarte ja pikkuinen 10+3

oon tässä ollut netti pimennossa. Mulla on kyllä rinnat kipeenä ollu koko ajan jo pp 4-5 asti ja tuntuu että pahenee vaan. Pientä pahaoloakin on ollut havaittavissa ja ruokahaluttomuutta,ihan väkisin on välillä tarvinnu jotain syödä. Kun ajatteleekin kaikkia joulu "herkkuja" niin meinaa tulla oksu. Pitäis viä yrittää koko suvun edessä olla ihan normaalisti,kun en viä halua kellekkään puhua mahdollisesta perheen lisäyksestä,kun kuitenkin vasta 4+6 menossa ja eka ulrtakin vasta 7.1. Ostin jo alkoholitonta punaviiniäkin,ettei kukaan huomaa etten juo mitään,kun sitä jo anoppi ihmetteli kun oon tupakoinnin lopettanu.
Oikein hyvää joulua kaikille!! :heart:
Saga 4+6

Tumma taivas jouluyönä,
tähdet tuikkii valovyönä.
Ilmassa on ripaus taikaa,
rauhallista joulunaikaa!
Loistaa kuu ja illan tähti,
tontut ne hämyssä liikkeelle lähti.
Minne vain kulkee tonttujen retki,
siellä on ilon ja riemun hetki!
Kun taivas on tumma ja pohjoisesta tuulee,
silloin enkelin laulun kuulee.
Se rakkautta ja lämpöä koteihin laulaa,
ja kaikille toivottaa joulurauhaa.

Lämpimin jouluterveisin :heart:
hyvävointinen Hillevi 5+6

Olen vähän myöhään täällä toivottelemassa hyviä joulunaikoja teille sisarille. :xmas: Mutta onhan tässä vielä muutama päivä jäljellä, joten rauhallista joulun jatkoakin!
Mä olin aivan otettu miehen mulle hankkimasta lahjasta. Sellainen nomination rannekoru, johon saa erikseen ostaa ja vaihtaa niitä kuvallisia laattoja. Yksi kuva jonka siihen oli valinnut oli haikara pienenpienen sinisen nyytin kera. :heart: Lahja kertoo siitä miten onnessaan mieskin on tästä plussauutisesta. :)

Osiris 6+0

Vastikään plussanneet ketjussa kirjoittelevat

Nimimerkki............Ikä......Hoito..........................Laskettu aika

Astarte.....................32v......1. IVF:n 2. PAS...........esikoinen....17.7.
Riepuriia.................................................................. .................17.7.
Miimi78.................................................................... Keskenmeno
Tinuli..........................37v.............3 icsi.............................. .......30.7. (?)
Stelliina.................................................................. .......................?
Nasu29....................30v......1.ICSI:n 1.PAS............esikoinen......4.8.
Tikru70.....................38v ......3. Ivf.........................esikoinen..... 5.8.
Belle70.................................................................... ...................5.8.
Sini 78.................................................................... Keskenmeno
HelinäKeiju75...........33v......3. IVF 1. PAS..............esikoinen.......8.8
Surppi..................................................................... ........................?
Gerpera...................47v (oho!)................................. .............n.17.8.
Hillevi..................... 44v.......4.ivf tuores.............esikoinen ...n. 19.8.?
Kajastus................ 34v........2. icsi tuores..........esikoinen....... 19.8.
AinoA...................................................................... ........... n. 19.8.?
Vaahtokarkki.......... 36v ......2.icsin 1. pas................................ xx.8
Osiris....................................luomuylläri................. ..................21.8.
MinzuS.....................35v.......2.ICSI tuoresiirto......esikoinen....24.8.
Saga.........................31 v......3.icsi tuoresiirto.........esikoinen....26.8.

Päivitin tietojani =)

En oo pitkään aikaan jaksanut kirjoitella täällä ku tää pahoinvointi ja väsymys ovat vieneet kaikki voimani. Nyt on ollut välillä oireettomia päiviä ja heti sitä on ollut paniikissa että onkohan masuasukilla kaikki kunnossa vai ei. Nyt on huomannut että kaipaisin hirveästi ystävää jolle voisin puhua tästä raskaudesta mutta ne joilla on lapsia niin eivät enää pidä meihin paljoa yhteyttä koska ystävämme eivät vissiinkään jaksaneet olla tukenamme lapsettomuus asiassa :( mutta onneksi tänne voi purkautua ja hössöttää =)

Onko teillä alkanut masu kasvamaan vähäsen? Mieheni yks päivä katsoi sivuprofiiliani kun olin menossa suihkuun ja totesi että on se vähän kasvanut ja mies on sen jälkeen joka päivä pussaillut mahaani...hellyttävä tuo mun mies. Olen kyllä huomannut ettei farkut mene enää kiinni.

Seuraava ultra meillä ois 29.1. johon aivan liian pitkä aika mut toivottavasti tuo aika menis nopeasti.

nasu + masuasukki 8+4, mieheni nimesi masuasukin alivuokralaiseksi
:D

Nyt olis taas murheita. Mulla alkoi ruskehtavaa tiputteluvuotoa jouluaattona, silloin oli viikkoja 6+0. Soitin polille, hoitaja sanoi, ettei syytä hermoilla. EIPÄ! Tiputtelua on ollut nyt siitä asti joka päivä, sellaisen pikkuhousunsuojan verran ja väriltään vaalean ruskeaa.
Olen lukenut noita keskenmenokokemuskertomuksia ja monesti on noin juuri ruskealla vuodolla alkanut.

Mentiin polille näytille "väkisin" torstaina, eli 6+1, mutta kyytiläinen oli vielä niin pieni, ettei ultraa saatu pidettyä paikallaan niin hyvin, että olisi voinut sanoa varmaksi lyökö sydän vai ei. Kipujahan mulla on ollut ihan koko ajan. Nyt tuntuu koko kohtu aristavalta, tömähtää vähän kävellessä. Lääkäri sanoi kuitenkin, että kaikki näyttäisi hänen mielestään normaalilta. Jos olisi mennyt kesken, niin kohtu tai se vesikalvopussi olisi kuulema jotenkin mennyt littanaan, mutta sanoi myös ettei voi luvata mitään koska alkio vielä niin pieni eikä sydänmenlyöntiä varmuudella näy. Aika näyttää. En oikein saanut kunnon vastausta siihen, että mistä se vuoto sitten tulee, jos ei ole alkava keskenmeno?!?!

Mulla on edelleen flunssa, nyt epäilen jo poskiontelon tulehdusta kun oikealla niin jyskyttää välillä ja tulee sellaista mukavan vihreää paksua tavaraa ulos. Että en tasan tarkkaan ole sitten menossa töihin vielä maanantainakaan jos flunssa ja tiputtelu jatkuu.... Nyt kyllä murehdituttaa...

Mutta muuten hyvää Joulun :xmas: jälkeistä elämää kaikille!!

t. Kajastus ja [/b]Sisu 6+3

Uskaltaudun mukaan ketjuun, vaikka pelkäänkin, että jos vain ajattelen mahdollista raskautta saati sitten puhun siitä ääneen, niin tämä kaikki katoaa.

Tein kotitestin pp14 25.12. ja se antoi plussan ja tänään tein sitten vielä varmistustestin ja yhä vaan testissä näkyi kaksi viivaa :) Verikokeeseen pääsen maanantaina, ja toivottavasti saan tuloksetkin heti. Hoitona oli 1. IVF:n tuoresiirto 11.12. ja kaksi alkiota siirrettiin.

Hirmuisen epävarma olo, miten kummassa voi luottaa olevansa raskaana ennen kuin näkee ultrasta tosiasian. Ja sinnehän on ikuisuus. Vatsaa juilii välillä, lähinnä ihan keskeltä alavatsaa ja rinnat on ollut välillä tosi kipeät, mutta oireet voi kai johtua lugeista yhtä paljon kuin mahdollisesta raskaudesta.
Niin ja ruokaa ei juuri tee mieli saati jouluisia suklaita. Molemmat aivan ennenkuulumattomia oireita minulla, sillä pimeään talviaikaan mulla on yleensä koko ajan nälkä ja suklaa maistuisi joka päivä!

Miten kummassa muuten lasketaan raskausviikot? Punktio, sitä seuraava pv vai siirtopv olisi 2+0 ??

Mukavia välipäiviä ja onnea lähestyvälle uudelle vuodelle! :heart:

HEI!
Vieläkö saisi liittyä mukaan ? Takana lapsettomuutta ainakin 8 vuotta. Ensimmäisestä 1 ivf-hoidosta meillä on on 04-syntynyt poika :heart: Toinen ivf-tehtiin kevättalvella ja se epäonnistui. Nyt kolmannen ivf-n tuoresiirto, joka tehtiin 12.12 toi tänä aamuna vahvan plussan :) Olin jo menettänyt toivoni kun menin testaamaan jouluaatto iltana ja silloin testiin ei tullut määräaikaan mennessä mitään, mutta sitten myöhemmin ilmestyi hailakka "roskishaamu" eli ajattelin ja olin valmistautunut negaan. Joten yllätys oli mitä ihanin kun aamulla testiin pärähtikin plussa.
Vuokko-75 Vau-laskurin mukaan (löytyy netistä) voi määrittää lasketun ajan hedelmöitysajan kohdan mukaan. Mulla se olis 4.9, joten sulla taitaa tulla 3.9, eli aikas samoissa mennään :)

toka ivf tehtiin nyt joulukuussa. Tuoresirto oli 17.12. Plussan testasin pe pp9 ja eilen pp11. Tänään oli veritesti. Tulosta en ole vielä saanut..
Ekasta ivf-hoidosta 3 vuotias poika olemassa.

LA 090909

joulusta selvitty kunnialla ja lievällä ähkyllä!
minusta tulee varmasti hermoheikko. on ruvennut mietityttämään onko kaikki kunnossa, kun öklötysolo oli joitakin päiviä pois. rinnat (nännint) kyllä arat ja ihmeellisesti turvonneet, mutta siinä kaikki. 12.1.09 on vasta eka neuvola, mutta siinä olisi kyllä eka lääkärintarkastuskin likeellä, rv11-13. neuvola siis rv10.
google on kyllä kamala, sieltä saa vaan kaikkea kamalaa tietoa, ja tietysti sitä vauhkoontuu.

HelinäKeiju75 ja Önniäinen rv 8+2.

Tervetuloa kaikille uusille :flower: , ihanaa, että pinomme kasvaa!

Täällä on nyt pohjaton ruokahalu. Eilen himona oli riisimurot ja maito, tänään nakit kylminä suoraan paketista :p

Tunnista hyvin nuo hermoheikkoilu-hetket. Ihan samaa olen pähkäillyt, jos oireet on jonain päivänä vähänkin ikään kuin heikommat, heti levottomuus nostaa päätään. Sitten kun taas on huono-olo ja rintoja kivistää, niin hyvä on. ;)

Meillä jännitys jatkuu edelleen, toinen varhaisultra on perjantaina. Sitten nähdään, onko kehitystä tapahtunut ja onko alkion kasvu ollut toivotunlainen. Pitelettehän peukkuja pystyssä?

Painoa on tullut sellainen vähän vajaa 2 kg lisää ja maha pömpöttää varsinkin iltaisin ihan järkyttävästi. Millä ihmeellä tämän piilottaisi vielä tammikuun loppupuolelle? Pitää varmaan hankkia alennusmyynneistä neljän hengen soputeltta. :laugh:

Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille.

Tikru+pikkutikru, jonka mies on nimennyt pirpanaksi 8+5

HEISSAN ALLIHUUPPA =)
Nyt on sit joulut vietetty ja viimeiset kinkun rääppeet hernekeitossa :p .
Olipas kiva tulla kurkkaan tänne ku oli tullu uusia ketjuun :heart:
Tikru mulla samoja tuntemuksia aina iltaisin tuntuu et olis ku potkupallo ja huono olo vaivaa mut sen kestää kyllä. Tuolla veeseen puolella saa kyl ravata alvariinsa, sanoin jo miehelle et olis ostanu katetrin joululahjaks olis tullu tarpeeseen :laugh: . Mul on sit eka neuvola nyt perjantaina ja jännittäääää aivan hirveesti et jospas vaikka sydänäänet silloin kuuluis jo, viikkoja silloin 10+1 et ei välttämättä mut toivoa saa :D . Sen jälkeen jännitetään sit sitä np ultraa, tuntuu et koko elämä on yhtä jännittämistä :p .
Mut nyt vien Mortin unille eikös se oo jo nukkuma-aika noin pienille =)

Tinuli71 + Mortti 9+4

Heippa! Ajattelin vain tulla onnittelemaan ja tsemppaamaan teitä alkuraskauden piinailijoita. Itsellä oli lapsettomuutta takana 5ja1/2 vuotta ennen kuin ekasta IVF:stä tuli plussa. Nyt rv 17+1 ja lippu varsin korkealla.

Kajastus, minulla oli veristä ja rusehtavaa vuotoa vielä 8.viikolla. Lapsettomuuspolin gynejen mukaan suurimmalla osalla heidän IVF-potilaista on vuotoa alkuraskaudessa. Syynä saattaa olla lääkkeet, esim. luget ja se, että elimistön hormonitoiminta ei ole vielä ajan tasalla. Siksi vuotoa voi esiintyä varsinkin samoihin aikoihin kun seuraavien ja sitä seuraavien kuukautisten pitäisi olla, esim. raskausviikoilla 4 ja 8. Mulla oli kyllä jokapäiväistä tiputtelua monta viikkoa. Sitten se vaan loppui.

Vuokko, raskausviikot lasketaan niin, että siirtopäivä on rv2. Sitten aletaankin laskea niin, että uusi rv alkaa aina joka sunnuntai. Eli joka sunnuntai on rv _+0, esim. mulla siis oli eilen rv17+0.

Onnea ja hyvinvointia kaikille odotukseenne! Me olemme ansainneet tämän! :heart:

Mandelille kiitos ku kävit kertoileen kuulumisia. Mut tosta laskutavasta oon eri mieltä sun kans, mulle sanottiin että siirtopäivästä alkaa lasku eteenpäin kuitenkin 2 vk lisätään tietenkin. Ja sit tuolla Oulun laskurin mukaan myös siirtopäivästä alkaa. . Tämä on mun tieto mut korjatkaa joku muukin jos oon väärässä. Mun laskuri näyttää et siirto oli 6.11 niin nyt on 9+5. Mut ultran mukaan olis niinku päivän jäljessä 9+4 Eli en oo nollannu sunnuntaina laskuria =)

Moi kaikille ja uudet tervetuloa mukaan alkutaipaleen jännäilyyn!

Kajastus ja Riepuriia, tiedän todellakin tuon jännittämisen tunteen,kun on kivut ja vuotoa. Mulla alkoi jouluaattona runsas ruskea kokkareinen vuoto, joka jäi sisuksiin..Joulu meni pelkojen ja hermoilun kanssa ihan pilalle. Nyt menin hermorauniona lopulta hcg-mittaukseen, mitään muuta en ennen ensi ma ekaa ultraa voi. Arvo oli kuitenkin 17800 eli noussut normaalisti. Klinikan väki yrittää tsempata, ettei kannata murehtia, kun vuodot on hoitojen jälkeen niin yleisiä. No, mutta tiedätte varmaan, että ei ole helppoa olla hermoilematta kun vatsa on kipeä ja vuotoa tulee muodossa jos toisessa.. Mutta toivotaan nyt kaikkien meidän puolesta, että vuodot ja kipuilut on harmittomia! Mutta kyllä täällä ainakin pelottaa ihan vietävästi. Missä ne on ne "hyvät" raskausoireet!!??

Kiitos myös mandel, kun rauhoittelit vuotoasioista.

Tinuli, eikös sydänäänet tosiaan pitäisi jo viikolla 10 kuulua? Suurin osa käy varhaisultrassa viikoilla 6 tai 7. Onko neuvolassa erilainen, heikompi ultralaite? Mutta toivottavasti kaikki hyvin.

Minulle ei ole myöskään yhtään selvä, miten nämä päivät nyt lasketaan. Jos siirtopäivä on 2+0, silloin mennään nyt päiviä 5+6. Jostain taas ymmärsin, että siirto päivä on 2+2. Mutta jossakin viikon 6 tienoilla täällä sinnitellään.

Tikru, toivottavasti saat positiivisia kasvu-uutisia pikkuisesta!

Hillevi, nostettiinko sun tyroksiiniannosta raskauden toteamisen jälkeen tai oletko keskustellut aiheesta lääkärisi kanssa? Luin artikkelin, jonka mukaan se pitäisi automaattisesti nostaa?

Hyvät, reippaat uudet vuodet kaikille!

no ehkä se ei oo mikään yksi käytäntö, voi olla että lasketaan eri tavoin. Sillähän ei ole merkitystä heittääkö muutamalla päivällä, tärkeintä on tietää mikä viikko on menossa. Mulle tuon laskutavan esitteli varhaisraskauden ultrassa väestöliiton omalääkäri, sama joka teki alkionsiirron. Eli siitä lähtien mä oon aina laskenut niin että uusi viikko alkaa sunnuntaina. Siirtopäivänä (ke) alkoi rv2, sitten oon katsonut että aina sunnuntaina alkaa uus.

Vuodosta vielä. Netistä löytyneen tiedonpalasen mukaan vuoto alkuraskaudessa on hälyttävää jos se on kuukautisvuotoa runsaampaa veristä vuotoa ja siihen liittyy kouristelevaa kipua. Tän kun raskauden alussa luin niin en enää huolehtinut vuodosta. Sitten kun se punertava vihdoin loppui alkoi hillitön valkovuoto joka jatkuu edelleen. Ilmeisesti ihan normaalia, vaik hieman ällöä. :ashamed:

Mandel juu en väitäkkään et olis vaan yksi laskutapa ja todellakaan ei oo niin päivän päälle, kyl ne siellä ultrassa sit näkee missä mennään =).
Vaahtokarkille et neuvolan kuuntelulaite ei oo nii tarkka ku ultranlaite. Neuvolassa voi kuulua jo 8 viikolla ja sen jälkeen mut voi olla et ei kuulu vielä 10 viikollakaan, viimeistään 12 viikolla pitäis kuulua. Sisko kävi 10 viikolla eka neuvolassa sille sanottiin et jos haluaa nii kuunnellaan mut jos ei kuulu niin ei vielä kannata pettyä, sillä kyl kuulu silloin. joskus on nii et jos on tota rasvakerrosta niinku omasta takaa tos vatsan ympärillä niinku mulla niin voi alussa kuulua heikommin =) Mut muistakaa jokainen raskaus on erilainen ja jokaisella on erilaiset tuntemukset. Tärkeintä on et kaikki menee loppuun asti hyvin :heart:

Kiitos ihan kauheesti rauhoittavista sanoista mandel! :flower:
Mulla on luget loppuneet jo useita viikkoja sitten ja normaalisti kk vuotokaan ei oikein olisi sopinut alkamaan noihin joulun aikoihin, mutta kai se tiputtelu sitten ihan yleistä on, kun sitä polillakin sanoivat.

Muuten tuli kyllä aika kylmää tekstiä polilta kun soitin taas eilen holestumisestani tiputtelusta ja kivuista. Sanoivat, että jos on mennäkseen kesken niin menee, tärkeää on sitten vain se, että kohtu tyhjenee kunnolla ettei tarvita kaavintaa. Mitään ei kuitenkaan voida nyt tehdä jos on keskenmeno. Sitten perään ymmärsi sanoa, että ei tietenkään ole mitään syytä hermoiluun. Juu, eipä. Mulla on varsinainen ultra 8.1 ja kuulema jos sitä ennen haluan varmistua kuuluuko sydänäänet niin yksityiselle sitten vaan. Että sillä lailla. Nyt on kyllä se tiputtelu ollut jo niin niukkaa, tänään ei mitään ja eilen ihan vähän, ja jo sellaista kellertävämpää, että taidan sitten luulla kaiken olevan ok kun eivät sinne polillekaan tarkastukseen huoli. Kumpa lapsettomuuspuoli aukeisi pian joululomalta, sieltä saa aina niin ystävällistä ja ymmärtävää palvelua.

Mulla on edelleen kova flunssa päällä, nyt on jo poskiontelontulehduskin. En saanut/ottanut siihen vielä kuuria, kun ei tiedä niistä haittavaikutuksista. Lääkäri sanoi että jos lämpö menee yli 37,5 pitäisi kuuri ottaa. Sitten kuurin haitta on pienempi tulehdukseen verrattuna. Että tämmöstä saakelin sairastelua pitää tässä olla häiritsemässä ja pelottamassa. Olen ollut taas sairaslomalla ja nukun vuorokaudessa varmaan 14h. En jaksa mitään, olen vähän hooppeessa koko ajan. Toivottavasti johtuu raskaudesta eikä vain flunssasta (eikä keskenmenosta) . Tissit on tosi kipeät ja itku herkässä, että kai tuo pikkukyytiläinen siellä sitten sinnittelee ja pitää hormonitasot korkealla. Hope so!

Laskentatavasta olen ymmärtänyt niin, että punktiopäivä on hedelmöittymispäivä ja laskuri laskeekin siitä sitten itse viikot missä mennään. Mulle ainakin sanottiin, että punktiopäivänä on hedelmöitys tapahtunut. Siirtopäivähän oli ainakin minulla punktiopäivästä vasta ylihuomenna. Eli punktiopäivä on rv2+0 ja siirtopäivä jo 2+2.

Ihan hirveesti tekisi mieli tilata äitiys- ja vauvanvaatteita uudesta H&M:n kuvastosta, mut en taida ihan vielä uskaltaa... vai uskaltaiskohan kumminki...

kajastus & Sisu 6+6 (tuon minun laskuoppini mukaan) =)

Heippa kamut!

Minäkin laitan lusikkani soppaan tuossa laskentatapa-asiassa. Meillä oli punktio ke 12.11. ja siirto 14.11. Varhaisultra oli torstaina 18.12. Ainakin Helsingin Naistenklinikalla lasketaan siten, että meillä punktiopäivä oli 2+0, siirtopäivä 2+2 ja ultra sitten viiden viikon päästä 7+1. Mutta kuten sanottu, tämä ehkä vaihtelee hoitopaikkojen mukaan. Pääasia, että viikkoja kertyy ;)

Apua, nää meikäläisen ruokahimot on aivan outoja! Tänään teki mieli valkoisia papuja tomaattikastikkeessa :x Mitäköhän seuraavaksi??

Tsemppiä kaikille, joilla on vuotoja. Toivotaan, että kyseessä on aivan normaalia ja vaaratonta vuotoa.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille toivottavat

Tikru+pirpana 8+6

Heippa kaikki!

Tänään vihdoin on yksi piina poistunut. Sain vihdoin tänään veritestin tuloksen. Että se kestikin, paikallisen terveyskeskuksen labra ei tee testejä itse vaan ne lähetetään jonnekin. Pyhien takia verikoe siirtyi maanantaille 29.12. (pp14 oli 25.12. jolloin kotitesti näytti plussaa). hCG-arvo oli 2174,3, joka ymmärtääkseni oli ihan hyvä, eikö vain?

Nyt sitten huokaistaan, hengähdetään ja jos sitä sitten piinailisi tuonne varhaisultraan, sen ajankohta varmistuu perjantaina. Alkioita siirrettiin kaksi, joten aika jännää, jos molemmat ovat kyydissä :) Nyt vain toivon kovasti, että raskaus jatkuu ja jatkuu.

Toivotan kaikille mukavaa vuoden viimeistä iltaa ja Paljon onnea uudelle vuodella 2009!

terveisin, Vuokko 4+6 (tai jotain)

Kaikille oikein hyvää ja onnellista uuden vuoden alkua! Pysyköön plussat plussina ja masut kasvakoon! :heart: :heart:

Tervetuloa uusille palstailemaan!

Vuokolla
huikea hcg! onnea!

Vaahtis, mä en käytä tyroksiinia, koska häiriö kilpirauhasarvoissa parani akupunktiolla, mutta arvoja täytyy seurata raskauden aikana ja usein nostetaan annosta.

Perjanataina ultraan... mulla ei mitään uusia oireita ole ilmaantunut ja pelottaa, ettei asukasta olekaan. Rinnat on painavat ja vähän kipeät, ei oikein muuta. Ruokahalu edelleen hyvä, ei yökötystä eikä tuhrutteluja.

Voikaa kaikki hyvin :heart:

Hillevi, 7+0

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Raskausviikot lasken minäkin siten, että siirtopäivä oli 2+3 (meillä oli 3 päivän viljely alkiolle). Helppoa on laskea esim tämän avulla
http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period.aspx?id=65832
Laittakaa hedelmöitysajankohdan mukaan eli hedelmöityspäiväksi se päivä, kun koeputkihedelmöitys tehtiin tai sitten laskette pakastealkion siirrosta miinustaen viljelypäivien määrät.
Esim PAS tehtiin 28.10.2008 2 päivän ikäiselle alkiolle eli hedelmöityspäiväksi 26.10.2008.
Muutenkin laskuri on tosi kiva, kun siinä kerrotaan, koska pahoinvointi loppuu jne :D Odottelen 10.1. kuin kuuta nousevaa. hehee..paras pitää paikkaansa!

Meillä on huomenna np-ultra! Huijjjj!

Uusi mukavaakin mukavampi oire on ilmeisesti lantion löystymisestä johtuva iskiastyyppinen särky, joka on jatkunut jo muutaman viikon tietyissä asennoissa ja nopeasti kävellessä. Olen lukenut, että yleensä se alkaa, jos alkaa, rv 20 tienoilla. Voi hitto.. Ja pahenee loppua kohden. En ole vielä hakeutunut lääkäriin, kun olen töissä pystynyt käymään kuitenkin. Yritän välttää raskaiden nostelua ja kiertoliikkeitä.

Mä olen ostanut alennusmyynneistä äitiysfarkut ja pari t-paitaa! Kahdet omat housut mahtuu enää jalkaan. hih hii

Astarte 11+5

Yhteistyössä